English Version
English

افزایش ظرفیت با آموزش و فرمانبرداری

افزایش ظرفیت با آموزش و فرمانبرداری

یازدهمین جلسه از دوره هشتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره60 به نمایندگی شعبه آکادمی با استادی راهنما مسافر محمدرضا، نگهبانی مسافر سینا و دبیری مسافر محمد حسین با دستور جلسه " ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه " دوشنبه 27  فروردین 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمدرضا هستم، یک مسافر. از نگهبان محترم و راهنمای لژیون دوم تشکر می کنم که به من اجازه دادند در این جایگاه خدمت نمایم.
در جلساتی که مربوط به وادی ها است و یا دستورجلساتی که سی دی دارد بهتر است استاد جلسه سی دی مربوط به آن را دوباره گوش کند و با توجه به آن موضوع صحبت خود را انتخاب نماید. در ابتدای سخنرانی آقای مهندس می فرمایند: این موضوع, دستورجلسه کل هستی است. در ادامه توضیح می دهند تمام هستی بر مبنای ظرفیت طبقه بندی می شود.
معنای ظرفیت را کم و بیش می دانیم و با آن آشنا هستیم، مطلب مهم این است که چگونه ظرفیت خود را بالا ببریم و بیشتر کنیم. با آموزش دیدن و فرمانبرداری می توانیم این امر را انجام دهیم. برای افزایش ظرفیت در جنبه های مثبت به آموزش و تفکر و تجربه نیاز داریم که باعث ارتقا و افزایش ظرف ما می شود.
یک نمونه مطالعاتی از دو گروه 25 نفره انجام شده که آنها را به دو دسته زندانی و زندان بان تقسیم کردند. آنها افراد معمولی بودند ولی با قرار گرفتن در این دو گروه کارهایی از آنها سر زده بود که تا به حال انجام نداده بودند، بنابراین مکان و جایگاهی که ما در آن قرارداریم در ظرفیت و شخصیت ما اثر می گذارد. با سفر کردن در کنگره 60 ظرف و گنجایش ما بزرگتر می شود.
در ادامه درباره مسئولیت توضیح داده می شود که مسئول بودن یعنی مورد سوال قرار گرفتن. مسئول کسی است که پاسخ گوی تمام سوالات و مسائل است. البته کسی می تواند مسئول باشد که ظرفیت آن را داشته باشد و ظرفش بزرگ شده باشد. درواقع کسی که ظرفیتش زیاد می شود به همان اندازه هم مسئولیت پذیرتر خواهد شد.
در نهایت اگر ما ظرفیت یک مساله را نداشته باشیم و با آن روبرو شویم قبله مان را گم می کنیم و نشانه آن هم این است که همیشه در حال نق زدن هستیم و به حاشیه می رویم.

از اینکه به سخنان من گوش دادید متشکرم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .