English Version
English

تنها راه ارتقا ظرفیت آموزش است

تنها راه ارتقا ظرفیت آموزش است

چهاردهمین جلسه از دور یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰نمایندگی بیرجند ویژه مسافران با استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر اکبر و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه  «ظرفیت و مسئولیت» یک‌شنبه 26 فروردین‌ماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. همان‌طور که  می‌دانید معنی ظرفیت از ظرف و گنجایش می‌آید، همه گیاهان، حیوانات و موجودات عالم هم دارای ظرفیت هستند و هرکدام بسته به ذاتشان ظرفیتی مخصوص به خوددارند، انسان نیز از این قاعده مستثنا نیست اما تفاوت انسان با سایر موجودات در این است که ظرفیت هرکدام از انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است و می‌توانند ظرفیت خود را ارتقا دهند اما در اکثر موجودات این ظرفیت یکسان و اکتسابی است، نکته مهم در بالا بردن ظرفیت آموزش است، تنها راه ارتقا ظرفیت افزایش آگاهی و دانایی است.

مسئولیت یعنی پاسخ‌گویی و انجام دادن وظایف به نحو احسن، من زمانی می‌توانم مسئول خوبی باشم که نسبت به کاری که قرار است به من محول شود ظرفیت آن را داشته باشم، مسئولیت در تمام ابعاد زندگی ما وجود دارد، برای مثال از کنگره شروع می‌کنم، بر اساس توانایی و ظرفیت وظایف هر فرد محول می‌شود، مثلاً مسئول اوتی، سایت، پرتال و ... ، زمانی می‌توانم مسئول خوبی باشم که توانایی، آگاهی و ظرفیت پذیرش مسئولیت را کسب کرده باشم. اگر کسی ظرفیت ندارد و یک مسئولیت سنگین به او سپرده شود حتماً تخریب ایجاد خواهد کرد.

گاهی اوقات جایگاهی و یا موهبتی در اختیار من قرار می‌گیرد که ظرفیت آن را ندارم برای مثال پول زیادی ناگهان به دستم می‌رسد اما من ظرفیت این ثروت را ندارم و اصالت خودم را گم می‌کنم و رفتارهای نامعقولی از من سر میزند در اینجا من قبله خودم را گم‌کرده‌ام که بازهم این امر برمی‌گردد به ظرفیت و کسب آگاهی و گرفتن آموزش.


زمانی می‌رسد که توانایی انجام کاری را به‌درستی نداریم اما مدام خود را فریب می‌دهیم و با تراشیدن بهانه‌های مختلف سعی  داریم خود را موجه نشان دهیم، من در ابتدای سفرم درگیر نق زدن بودم و برای دیر آمدن به کلاس و ننوشتن سی دی توجیهات مختلفی برای خود می‌آوردم.

در پایان باید بدانیم برای ارتقا ظرفیت دو فاکتور را باید در نظر بگیریم، اولاً اینکه افزایش ظرفیت از راه‌های ضد ارزشی امکان‌پذیر نیست، ثانیاً زمان عامل بسیار مهمی در ارتقا ظرفیت است و این امر یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، آن چیزی که به ما کمک خواهد کرد آموزش، تفکر و تجربه است.

از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.


تایپ: مسافر مصطفی، لژیون ششم
ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .