English Version
English

ظرفیت؛ قبله و هدف داشتن

ظرفیت؛ قبله و هدف داشتن

جلسه چهارم از دوره نهم سری گارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، ویژه مسافران در نمایندگی شهباز با استادی مسافر سلمان، نگهبانی مسافر ابوالفضل و دبیری مسافر صفر با دستور جلسه؛ ظرفیت و مسئولیت( قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه) در روز یکشنبه، تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ راس ساعت ۱۷ آغاز به‌کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، سلمان هستم یک مسافر.
در ابتدا، از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تقدیر و تشکر می‌کنم، که این بستر و جایگاه را برای ما فراهم نمودند، تا هم به درمان برسیم و هم آموزش‌های درست زندگی کردن را یاد بگیریم.
خیلی خوشحال هستم، که در این جایگاه خدمتی قرار دارم و خوشحال هستم که در خدمت شما عزیزان می‌باشم، امیدوارم که، جلسه خوب و پرباری را با مشارکت شما عزیزان داشته باشیم.
دستور جلسه امروز و این هفته؛ تحت عنوان ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن می‌باشد.
ظرفیت، از ظرف می‌آید. یعنی جایگاهی است برای قرار گرفتن چیزی، یک پارچ آب، یا یک لیوان، به یک اندازه‌ و مقدار، ظرفیت و گنجایش ندارند. یکی ظرفیتش بیشتر و دیگری ظرفیت کمتری نسبت به آب یا مایعی که درون آن قرار می‌گیرد را دارد و ظرفی که بزرگ‌تر است می‌تواند درون خود آب بیشتری را نگهداری کند و اگر  بیشتر از حد لازم هم درون این ظروف آب بریزیم باعث سر ریز‌شدن آب می‌شود، که این امر نشان دهنده خارج شدن از تعادل می‌باشد.
انسان هم به همین گونه می‌باشد، هر انسانی، یک ظرفیت و اندازه‌ای دارد. برای این‌که، بتوانم مسئولیتی را در هر جایگاهی قبول کنم، باید اول ظرفیتش را درون خودم ایجاد کنم.
آقای مهندس دژاکام، می‌فرمایند: اگر ظرفیت لازم در ما به وجود نیامده باشد، قطعاً مسئولیتی که به ما داده می‌شود را نمی‌توانیم به نحو احسنت انجام بدهیم و باعث می‌شود که مسیرمان را گم کنیم و به هدف خود نرسیم، که به فرموده مهندس دژاکام، همان قبله گم کردن می‌باشد.
فرد مسئول، اگر نداند در چه جایگاهی قرار گرفته، حتی اگر کوچک‌ترین مسئولیتی به او داده شود، قبله خود را گم کرده و درگیر نق‌زدن و حاشیه خواهد شد.
مسئولیت، باید بر اساس خواست افراد انتخاب شود و ظرفیت لازم را در خود به وجود آورده باشند، تا بتوانند در انجام آن کار موفق شود و قبله و هدف خود را گم نکند.

امیدوارم، که بتوانیم در زندگی هدف‌هایی را برای خود مشخص کنیم که سودمند واقع بشویم و بهتر زندگی کنیم و قبله و هدف‌های مهم زندگی و کنگره۶۰، را فراموش نکنیم.
از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما عزیزان متشکرم.

تایپ و ویراستاری: مسافر علیرضا لژیون سردار
تنظیم: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .