English Version
English

ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)؛ پنجمین سالروز رهایی مسافر جمشید

ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)؛ پنجمین سالروز رهایی مسافر جمشید

دومین جلسه از دوره سی و پنجم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه نمایندگی رودکی با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)؛ پنجمین سالروز رهایی مسافر جمشید» با استادی راهنمای گرامی مسافر حسین،  نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر حسن روز شنبه ۲۵ فردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

چکیده گفتار استاد:
سلام دوستان حسین هستم مسافر. از همه شما عزیزان ممنونم که به بنده این فرصت را دادید تا در خدمت شما باشم.  دستور جلسه امروز شامل دو بخش است که نخستین آن دستور جلسه هفتگی و دومی جشن آزادمردی جمشید عزیز است.
«ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه» نخستین دستور جلسه است. ابتدا باید بدانیم  هدف از این دستور جلسه‌ها چیست و چه بار آموزشی را برای ما در بر دارد؟! و حتماً باید ارزش چند ساعت زمانی را که صرف آن می‌کنیم را داشته باشد.
برای اینکه بتوانیم از این دستور جلسات برداشت خوبی داشته باشیم ابتدا باید معنی و مفهوم واژه‌ها را بدانیم, ابتدا ظرفیت، مجموعه داشته‌ها و آگاهی‌های یک شخص که به صورت بهینه آنها را مورد استفاده قرار دهد ظرفیت آن شخص را تشکیل می‌دهد. به صورتی که من یک چیز و یا یک علمی را داشته باشم ولی نتوانم از آن استفاده کنم آن جزو ظرفیت‌های من به حساب نمی‌آید. حتی اگر من کاملاً درستی یا نادرستی یک موضوع را خوانده باشم و یا شنیده باشم و یا اگر تسلط کافی و مطلق به آن موضوع داشته باشم ولی اگر نتوانم از آن استفاده درست را داشته باشم جزو مسئولیت‌های من به حساب نمی‌آید. به صورتی که جزو دانایی موثر من نیست. اکنون باید بدانیم که چرا این گونه دستور جلسات در کنگره ۶۰ گنجانده شده است!  ما معتقدیم که در کنگره ۶۰ مسئولیت‌ها بر اساس ظرفیت و قابلیت‌های افراد تعیین می‌شود به صورتی که مسئولیت‌ها و جایگاه‌های خدمتی هستند که دنبال شخص آمده و او را پیدا می‌کنند. اگر من ظرفیت و قابلیت آن جایگاه را نداشته باشم هر چقدر هم که زور بزنم و انرژی مصرف کنم هرگز نمی‌توانم به آن جایگاه دست پیدا کنم. بنابراین اگر مسئولیتی به من داده شود پیش از آنکه گنجایش آن را داشته باشم حتماً دچار خسارت و انفجار سلولی خواهم شد.  هرچه ظرفیت انسان بالاتر باشد مسئولیت‌های او نیز بیشتر و سنگین‌تر خواهد بود و با انجام مسئولیت‌های بهتر به حال خوش و اعتماد به خویش خواهد رسید. حالا ببینیم که چه نیازی هست تا من ظرفیت خودم را بالا ببرم؟! مهمترین دلیل بالا بردن گنجایش بر این است که من آموزش بگیرم و خدمت کنم با همین خدمت کردن آموزش‌هایی را که آموخته‌ام را به دیگران نیز انتقال دهم تا این چرخه تکاملی تا انتها ادامه داشته باشد تا به آن حال خوب برسم و اگر بخواهم آموزش‌ها و دارایی‌ها را برای خود نگه دارم هیچگونه انرژی و لذتی در من ایجاد نمی‌شود. حال باید بگویم که همه انسان‌ها ظرفیت و دانسته‌هایی درون خود به صورت نهادینه دارند و تنها باید با استفاده از آموزش‌های اکتسابی به آنها پروبال دهند و توانایی‌های خود را نمایان کنند.
قبله گم کردن و نق زدن از کجا باعث می‌شود؟ کسانی که آموزش‌ها را به خوبی دریافت نمی‌کنند و به حال خوب و درمان نمی‌رسند به جای اینکه ایراد را در خودشان پیدا کنند، همواره در تلاش هستند تا روی کوتاهی‌های خود درپوش بگذارند و با بهانه‌گیری و دلیل تراشی تقصیرها را به گردن دیگران و یا خدمتگزاران بیاندازند. این گونه افراد آدم‌های ساکن و منفعلی هستند زیرا از  زیر بار مسئولیت‌هایشان شانه خالی می‌کنند و هرگز به حال خوش و انرژی مورد نظر دست پیدا نمی‌کنند. امیدوارم همه ما بتوانیم ظرفیت لازم را جهت کسب مسئولیت‌های بیشتر در زندگی به دست آوریم.

و اما در مورد جمشید عزیز باید بگویم که او در سفر اول در لژیون آقای محمود مرعشی بودند. از همین جا جای دارد مراتب ادب و درود خودم را به ایشان اعلام کنم چون ایشان در این نمایندگی زحمت‌های بسیاری برای جمشید و سایر خدمتگزاران کشیدند و رهجوهای ایشان در این نمایندگی همچنان در حال خدمت و درخشش هستند. جمشید در سفر دوم بود که وارد لژیون من شد و همواره حس و انرژی خوبی را وارد لژیون ۵ می‌کرد. جمشید از بهترین خدمتگزاران در این نمایندگی است و هر زمان که مسئولیتی را بر عهده او گذاشتم به بهترین شکل ممکن از پس آن بر می‌آمد. جمشید انسان بسیار با شخصیت و مودبی است و امروزه جمشید در قسمت سایت مسئول گزارشات ورزشی است و پیش از آن نیز مسئولیت مرزبانی بوستان حافظ را بر عهده داشت که در این امر بسیار موفق و شایسته عمل کرد و این قضیه گویای این امر است که آموزش‌ها را به خوبی دریافته و ظرفیتش بالا رفته است و می‌تواند مسئولیت‌هایی را که بر عهده می‌گیرد به صورت شایسته‌ای به انجام برساند. امیدوارم که همواره در تمام مراحل زندگی سربلند و موفق باشد.

اعلام سفر و آرزوی مسافر جمشید:
سلام دوستان جمشید هستم یک مسافر، آنتی ایکس تریاک و شیره، طول سفر اول ۱۱ ماه، روشd s t, دارو o t,  نام راهنما آقا کمال، ورزش فوتسال، رهایی ۵ سال و ۴ ماه
آرزو می‌کنم که برای مصرف کنندگان بیرون از کنگره فرمان صادر شود و وارد کنگره شوند تا به درمان و حال خوش برسند.

چیکیده سخنان مسافر:

سلام دوستان جمشید هستم مسافر.

آغازی دیگر و زندگی و حیات طبیعت بر همگی مبارک باشد.با سلامت و با ایمان به خدا و فرامین او امیدواریم همه آن چیزی که اتفاق می‌افتد در صراط مستقیم قرار گیرد و پایه و ستونهای استواری بنا شود. برای آنانی که در راه هستند بدانند که چه عمل بزرگی انجام شده است. ما به قالب‌ها رنگ و جان می‌دهیم و همه آنها را می‌سازیم.
قالب از ما هست شد نه ما از او
باده از ما مست شد نه ما از او
در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که توانستم این جایگاه را تجربه کنم از همه خدمتگزاران، راهنماها ، مرزبان‌های عزیز کمال قدردانی و سپاسگزاری را دارم. از جناب مهندس و خانواده محترم که این بستر را برای ما ایجاد کردند تا بتوانیم به درمان برسیم ممنونم. از شما عزیزان کمال قدردانی را دارم که با حضورتان و مشارکت‌هایتان به جشن بنده لطف و صفای ویژه دادید. از راهنمای همسفرم و همسفر خودم بسیار تشکر می‌کنم که در این امر همواره یاری رسان من بودند.
من هم زندگیم به دو بخش تشکیل می‌شود، قبل از کنگره و بعد از کنگره
که باید بگویم پیش از کنگره چندین بار اقدام به ترک با روش سقوط آزاد کردم که از هیچ کدام آنها نتیجه نگرفتم و هرگز حال خوش را تجربه نکردم. اما زمانی که فرمان صادر شد و توسط یکی از همکارانم با کنگره آشنا شدم و کنگره در مسیر زندگیم قرار گرفت توانستم با حضور در آن و جذب آموزش‌های خوب و ناب کنگره به درمان و حال خوش برسم. در بدو ورودم به کنگره از انضباط و آداب کنگره بسیار خوشم آمد و با کمک مشاوره تازه واردین، وارد لژیون آقای محمود مرعشی شدم و به درمان رسیدم که وظیفه خود می‌دانم از ایشان کمال قدردانی و تشکر را به جا آورم. پس از آنکه آقا محمود از این نمایندگی رفتند، وارد لژیون پنجم شده و به خدمت حسین آقا رسیدم که ایشان نیز در طول سفر دوم کمک‌های فراوانی به من کردند. پس از حسین آقا حضور آقا کمال رسیدم که ایشان نیز همواره با راهنمایی‌های خود بنده را مورد لطف و عنایتشان قرار دادند. در انتها از همه عزیزان که به نوعی به بنده یاری رساندند تا این جایگاه را تجربه کنم بسیار ممنون و سپاسگزار هستم.

چکیده سخنان راهنمای همسفر:
سلام دوستان عاطفه هستم راهنمای همسفر. خداوند را شاکرم که در این جایگاه هستم. جشن آزادمردی مسافر جمشید را به جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان و تمام دوستان در نمایندگی رودکی تبریک عرض کرده و عرض خدا قوت به ایشان دارم. اگر حضور این عزیزان نبود آرامشی که امروز در این خانواده شاهد هستیم را هرگز شاهد نبودیم. تبریک ویژه دارم حضور آقای محمدی و امیدوارم خیر و برکت این خدمت‌ها به زندگی شان بازگردد چرا که حسین آقا زحمت فراوانی برای نمایندگی رودکی متحمل شده‌اند. امیدوارم اقا جمشید همانگونه که در مسیر درمان و خدمت قدم گذاشته‌اند با همین صلابت و استواری به راه خود ادامه دهند. تبریک ویژه عرض می‌کنم خدمت همسفر آقا جمشید، خانم سحر، هرچند خانم سحر بعد از مدتی در سفر دوم آقا جمشید وارد کنگره شدند اما روزی که وارد شد بحث درمان و تفکر کنگره برایشان روشن و واضح شد و توانستند با دریافت آموزش‌ها و ارتقای جهان‌بینی به حال خوش نسبی در کنار مسافرشان دست پیدا کنند. ایشان یکی از فرمانبردارترین رهجوهای من هستند و به طور مرتب سی‌دی‌های جناب مهندس را می‌نویسند. ایشان بعد از ورود به کنگره به معنای واقعی یک همسفر تمام عیار برای مسافرشان بودند. انشاالله که همه خانم‌های همسفر که بیرون از کنگره هستند بتوانند روزی وارد کنگره شده و در کنار مسافرانشان آموزش‌ها را دریافت کرده و به حال خوش برسند. آرزو می‌کنم همواره ایشان را در جایگاه‌های بالاتر ببینم.

خلاصه سخنان همسفر جمشید:
سلام دوستان سحر هستم همسفر جمشید.
نخست از جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان ممنون هستم که با تاسیس کنگره ۶۰ توانستند به من و مانند منها کمک فراوانی کنند تا این بستر فراهم شود که بتوانیم در آن ما و مسافرانمان به درمان برسیم. از آقا کمال، حسین آقا و آقا محمود سپاسگزارم که مسافر بنده را به رهایی و حال خوش رسانده‌اند. از راهنمای خودم خانم عاطفه تشکر می‌کنم که در این راه همواره با راهنمایی‌هایشان مسیر را به من نشان دادند تا بتوانم این جایگاه را تجربه کنم. من  هر مشکلی که داشتم با ایشان در میان می‌گذاشتم و او نیز همواره با ارائه بهترین راهکارها به من کمک می‌کردند. از تمام خدمتگزاران، ایجنت‌ها، مرزبان‌ها و راهنماهای گروه مسافران و همسفران نیز تشکر به عمل می‌آورم و از همه شما عزیزان ممنون و سپاسگزارم که با حضورتان باعث دلگرمی و حمایت ما شدید. من هم پیش از حضورم در کنگره حال خوشی نداشتم اما پس از ورود به کنگره و گرفتن آموزش‌ها و گوش کردن و نوشتن سی‌دی‌های مهندس توانستم به تعادل نسبی و حال خوب دست پیدا کنم. امروزه به خاطر کمک‌های کنگره می‌توانم آرامش و تعادل را در کنار خانواده خود تجربه کنم. از مسافرم آقا جمشید تشکر می‌کنم که برای من و خانواده همواره زحمت کشیده و مانند یک پشتوانه کنار ما قرار گرفته است امیدوارم او را در مراحل خدمتی بعدی ببینم.  از همه شما عزیزان سپاسگزارم که به حرف‌های من گوش فرا دادید.

ضبط و نگارش: مسافر حسن لژیون شانزدهم

عکس خبری: مسافر محمد لژیون نهم

ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .