English Version
English

دریافت مسئولیت با افزایش ظرفیت

دریافت مسئولیت با افزایش ظرفیت

جلسهٔ یازدهم از دور دوم کارگاه‌های آموزشی عمومی نمایندگی پردیس با استادی مسافر، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر محمدامین با دستور جلسه‌ «ظرفیت و مسئولیت (قبله گم‌کردن، نق‌زدن، حاشیه)» در روز شنبه مورخ 25فروردین‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که در نمایندگی پردیس این جایگاه را تجربه می‌کنم.
دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت و قبله گم‌کردن می‌باشد؛ امسال دو بخش دیگر یعنی نق‌زدن و حاشیه هم به این دستور جلسه اضافه شده است.
در ابتدا باید معانی این واژه‌ها را بررسی نماییم؛ ظرفیت به معنای ظرف وجودی من است، یک لیوان ظرفیت مشخصی دارد و اگر حجم آب بیشتری درون آن بریزم سرریز شده و فایده‌ای نخواهد داشت.
مسئولیت یعنی مورد سؤال قرارگرفتن؛ باید پاسخگو اعمال خودم باشم. من به‌عنوان یک راهنما مسئول لژیونم هستم و باید پاسخگوی عملکرد آن باشم؛ اگر از این مسیر خارج شوم و خودم را آقا و سرور رهجویانم دیده و از بالا به آن‌ها نگاه کنم، ابتدا خودم به اشتباه می‌افتم و در وهله بعدی رهجویانم به رهایی خوبی نمی‌رسند.
کنگره 60 ابتدا ظرفیت ایجاد می کند سپس مسئولیت می دهد؛ در واقع با آموزش و تجربه ابتدا ظرفیت لازم برای یک جایگاه را در من ایجاد می کند و سپس آماده دریافت مسئولیت می شوم.
تمام خدمتگزاران که در قسمت‌های مختلف مشغول هستند ابتدا ظرفیت دریافت آن جایگاه و مسئولیت‌پذیری لازم را به دست آورده‌اند؛ یک راهنما از فیلترهای مختلفی عبور می‌کند تا به درجه راهنمایی می‌رسد.
باران برای همه یکسان می‌بارد و به ظرف من بستگی دارد که چه مقدار دریافت کنم؛ گاهی اوقات نه‌تنها ظرفم را بزرگ نمی‌کنم بلکه همان ظرف کوچک را هم وارونه می‌گذارم، در نتیجه هیچ دریافتی نخواهم داشت.
اگر کنگره 60 به شما لذت می‌دهد باید بدانید راه صحیحی را می روید، حرکت صحیح در راه صحیح به عمل سالم می‌رسد.
کنگره تمام امکانات و شرایط درمان اعتیاد را برای من فراهم می‌کند و در مقابل هیچ پولی نمی‌گیرد؛ اما بااین‌وجود بعضی افراد به دنبال حاشیه هستند یا نق می‌زنند. این افراد خودشان نمی‌خواهند حالشان خوب شود، انسان اگر خودش از صمیم قلب به دنبال درمان نباشد به سمت حاشیه می‌رود.
بهتر است یک‌بار برای همیشه پرونده اعتیاد و سیگار را ببندیم، ما پرونده‌های باز بسیاری از کار و درس تا روابط خانوادگی در زندگی‌مان داریم و اعتیاد یکی از اصلی‌ترین موارد است، اگر این پرنده بسته شود به‌آرامی پرونده‌های دیگر هم به نتیجه می‌رسند.



در انتهای صحبت گریزی به مقوله سیگار می‌زنم، اگر عزت و احترام می‌خواهید سیگارتان را درمان کنید؛ من رهجوهایی داشتم که می‌گفتند پس از درمان سیگار خانواده و دوستان به شکلی به آن‌ها احترام می‌گذاشتند که فکرش را هم نمی‌کردند.

عکاس: مسافر علی
تنظیم و ارسال: همسفر حامد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .