English Version
English

باید در نوع، مقدار و زمان مصرف غذا نظم داشت

باید در نوع، مقدار و زمان مصرف غذا نظم داشت

جلسه سیزدهم از دوره سی و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دانیال اهواز به استادی راهنمای محترم مسافر جلال، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر صادق دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و کاهش آن با متد کنگره60» در روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛

سلام دوستان جلال هستم مسافر، سپاسگزار خداوند هستم که باز هم فرصت بودن در کنگره را دارم و می‌توانم از علم و الطاف ناب کنگره بهره‌مند شوم و آنان را در توشه خود ذخیره کنم تا چراغی باشد در این سفر بی پایان، سال نو و همچنین عید فطر را تبریک عرض می‌کنم. بعضی از اعضا می‌آیند که فقط مواد را کنار بگذارند اما زمانی که در جشن‌ها شرکت می‌کنند، از حس و حال خوردن افطاری در کنار يکديگر بهره مند میشوند و می‌بینند که افرادی با از خود گذشتگی و در حالیکه روزه هستند، از صبح می‌آیند و برای تهیه و آماده سازی افطاری همکاری و تلاش می‌کنند و این همچون رود خروشانی از شور و اشتیاق و عشق و همدلی است که جاریست و من وقتی اینها را می‌بینم و حس میکنم، در مقابل یک الگوی سازنده قرار میگیرم که با دیدن آنها احساس مسئولیت میکنم تا تلاش خود را برای کسب علم و دانایی کنگره و انتشار آن بیشتر کنم تا بتوانم جزئی از این سیستم عظیم باشم و این یک فرصت مناسب است برای همه ما تا بتوانیم متوجه شویم که در این راه و سفر در کجای کار قرار داریم؟ و مشغول چه کاری هستیم؟ و به نوعی خودمان را محک بزنیم. در گذشته هر سال برای تبریک عید برای یکدیگر دعا می‌کردیم که انشاءالله سال خوبی داشته باشید، ولی در کنگره یاد گرفتم که سال خوب و پربرکت فقط با تلاش، کوشش و اراده خودم رقم می‌خورد و باید قدم درمسیر بگذارم، درگذشته به دلیل عدم تفکر صحیح و انتخاب راه و مسیر های غلط و آگاهی نداشتن از قوانین هستی هیچگاه به نتیجه دلخواه و مقصود نمیرسیدم، البته وجود مشکلات و سختی ها نعمت های الهی هستند که مرا وادار به حرکت برای یافتن راه درست کردند و امروز قدردان آن مشکلات و سختی ها هستم، تاریکی باعث میشود انسان به جایگاه حقیقی خود پی ببرد و در درون خود میگوید باید حرکت کنم و خود را ازین تاریکی خارج کنم. باید به خودم بگویم که من امسال می‌خواهم فلان کار یا حرکت را انجام دهم و نقشه و هدف آن را بکشم.

دو ماه در سال است که من همیشه از آنها درس می‌گیرم، ماه مبارک رمضان و ماه محرم، امسال در ماه رمضان متوجه شدم که بسیاری از کارها وجود دارد که انسان در درون خودش می‌گوید؛ که من به هیچ عنوان توانایی انجام آنها را ندارم مانند؛ روزه گرفتن، اما زمانی که در یک چهارچوب حرکت می‌کنم، طبق فرمان راهنما پیش می‌روم و فرمانبرداری را یاد میگیرم، زمانی که به من فرمان داده می‌شود که انجام دهم و اطاعت میکنم می‌بینم که آنقدر هم اجرای آن عمل سخت نبود، متد کنگره برگرفته از ماه رمضان است، در زمان اعتیاد هم نمی‌توانستم حتی یک دود از مصرف خودم را کم کنم اما در کنگره این عمل را انجام دادیم و موفق شدیم، حالا متوجه شدیم این متد در مورد دیگر اعمال و کارها نیز صادق است که در رابطه با دستور جلسه تجربه من از کاهش وزن با متد کنگره60 هم به همین صورت میباشد، نظم در زمان میل کردن غذا، مقدار مشخص غذا طبق کالری و نوع غذا. وقتی ما با این روش پیش برویم متوجه حل شدن بسیاری از مشکلاتمان میشویم، اضافه وزن مانند اعتياد است و همان حس و حال بد را در فرد بوجود می آورد، پا درد، کمر درد، درگیری ذهنی، کمبود انرژی در فرد... و مرحله‌ ی بعدی که یک فرد کنگره ای باید به آن بپردازد آموزش روش صحیح غذا خوردن، تهیه غذای سالم و کنترل وزن است که مهندس بسیار روی آن تأکید دارند و میفرمایند که در آینده افرادی که برای دریافت جایگاه راهنمایی اقدام می‌کنند باید وزن متناسب داشته باشند و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است. 

در آخر از همه عزیزانی که در این ماه پربرکت در آشپزخانه به همه ی ما خدمت کردند سپاسگزارم و از جناب مهندس که این سنت را پی ریزی کردند نهایت تشکر و قدردانی را دارم. از توجه همه عزیزان متشکرم. 

 

گروه سایت نمایندگی دانیال اهواز

عکاس و تایپ؛ مسافر امیرحسین لژیون دوم

ارسال؛ مسافر محمد لژیون پانزدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .