English Version
English

تغذیه سالم، زندگی سالم

تغذیه سالم، زندگی سالم

جلسه هشتم از دوره بیست و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در تاریخ 21 فروردین ۱۴۰۳ با دستور جلسه " تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره 60 " با استادی مسافر رحمان، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر علی رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
از نگهبان و دبیر ایشان تشکر می‌کنم که به من فرصت خدمت دادند تا آموزش بگیرم. از استاد خوبم محمد آقا تشکر می‌کنم و فرارسیدن عید سعید فطر را به همه اعضا تبریک عرض می‌کنم. یک تشکر ویژه به راهنمای جونز خودم آقای طاهر خانی می‌کنم که در چند وقت که پیش ایشان هستم توانستم با روش DST کاهش وزن داشته باشم. در مورد دستور جلسه که صحبت کنم؛ من بعد از رهایی حدود 98 کیلو بودم، با ورزش‌های سبکی که انجام می‌دادم و به‌طور مداوم در استخر حضور داشتم حدود 92.5 کیلو شدم. زمانی که برای مرزبانی پارک پامچال کاندید شدم در آن زمان متوجه اضافه‌وزن خود شدم و به شرکت در لژیون جونز، علاقه‌مند شدم. دومین عاملی که باعث اشتیاق من به جونز شد صحبت‌های اخیر آقای مهندس بود که فرمودند برای اینکه بتوانیم در جایگاه مختلف خدمت کنیم باید اضافه‌وزن نداشته باشیم. لژیون جونز به‌منظور نام استاد آقای مهندس، لیدی جونز نام‌گذاری شده است. راهنما جونز برای کاهش وزن از روش صحیح استفاده از مواد غذایی در زمان مناسب و بانظم استفاده می‌کند. زمانی که من وارد لژیون جونز شدم راهنمای من فرمودند که هرروز با خود را وزن کرده و از کاهش وزن خود اطلاع داشته باشم. هفته اول با یک برنامه غذایی شروع به کاهش وزن کردم که شامل تخم‌مرغ آب‌پز و اندازه یک‌کف‌دست نان می‌شد. بسیار برایم سخت بود و به راهنمای خود اطلاع دادم که خوردن این حجم کم از غذا آن‌هم در وعده صبحانه برایم بسیار سخت است.

در برنامه غذایی بعدی نان حذف شد و من بیشتر برایم سخت‌تر شد که راهنمای من فرمودند که نان در معده انسان بعد از چند ساعت تبدیل به الکل یا قند می‌شود. یکی از مساِئلی که در برنامه غذایی جونز حاِئز اهمیت است خوردن به‌موقع آب می‌باشد و باید نیم ساعت قبل از مصرف غذا آب بخوریم و از آشامیدن آب در حین خوردن غذا حتماً پرهیز کنیم. باید چند ساعت بعد از خوردن غذا میوه مصرف کنیم و آن‌هم فقط یک نوع میوه می‌توانیم میل کنیم. در سی دی ساختمان جسم آقای مهندس می‌فرمایند که ما حتماً باید برای مصرف مواد غذایی از نوع خوب و تازه استفاده کنیم و نباید هم‌زمان از چند نوع مواد غذایی و از مواد غذایی فریز شده استفاده کنیم، به این دلیل که این کار باعث می‌شود کالری و انرژی لازم به بدن نرسد و در بدن ایجاد مشکل کند. برای خوردن چایی ما می‌توانیم از کشمش و خرما استفاده کنیم چون قند طبیعی هستند و هضم آن‌ها برای بدن آسان است ولی هضم شکر و قند برای بدن سخت است و مشکلات متعدد ایجاد می‌کند. کسانی که می‌خواهند در مورد اضافه‌وزن خود اطلاع پیدا کنند قد خود را در 102 تفریق کنند، به‌طور مثال 78=102-180 عدد به‌دست‌آمده، وزن واقعی شخص می‌باشد و اگر وزن شخص از عدد به‌دست‌آمده بیشتر باشد اضافه‌وزن محسوب می‌شود.

مرزبان کشیک: مسافر داود
تایپ: مسافر رامین، مسافر پرویز
تنظیم: مسافر محمدرضا
نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .