English Version
English

شرط ورود به وادی عشق، پیاده سازی وادی اول است.

شرط ورود به وادی عشق، پیاده سازی وادی اول است.

یازدهمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی طارم با استادی مسافر رضا، نگهبانی مسافر زکریا و دبیری مسافر صدرالدین با دستور جلسه " وادی اول و تاثیر آن روی من "پنج‌شنبه16 فروردین1403 راس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر، خداقوت عرض می‌کنم خدمت همه عزیزان. در رابطه با دستور جلسه وادی اول "با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و بدون تفکر هرآنچه هست روبه زوال می‌رود" می‌توانم بگویم که این وادی ، وادی تفکر است و تفکر کردن را به ما آموزش می‌دهد. تفکر کردن به چه معناست؟ تفکر کردن یعنی تمرکز نمودن بر روی یک موضوع خاص و افکار یعنی ما بطور همزمان به چندین موضوع فکر کنیم . در افکار به دلیل وجود موضوعات مختلف و پراکندگی موضوعی ، امکان اجرا  وجود ندارد.مثلاَ زمانی که یک شخص در زمستان قصد سفر به شهر دیگری را دارد و این کار را می‌خواهد با ماشین شخصی خود انجام بدهد. عقل سلیم حکم می‌کند که قبل از شروع سفر حتما تفکر نماید. بر فرض مثال من می‌خواهم در زمستان به زنجان بروم قطعا لگر من تفکر نکرده باشم در مسیر دچار مشکل خواهم شد.اگر قبل از شروع سفر تفکر نمایم حتما همراه با خودم آذوقه و زنجیر چرخ خواهم داشت تا در صورت پیش‌آمدن شرایط سخت از آن‌ها استفاده نمایم.

دقیقا بخاطر همین موضوع است که جناب مهندس سرفصل این وادی را اینگونه بیان فرمودند که با تفکر ساختارها آغاز می‌گردند و بدون تفکر هر آنچه هست رو به زوال می‌رود.من خودم پیش از کنگره اصلا نمی‌دانستم که تفکر چه معنایی دارد، فکر چیست، عقل چیست، تمام این موارد را در کنگره آموزش دیده‌ام .

اگر این وادی‌ها را راه در نظر بگیریم، وادی اول دروازه ورود به این راه‌هاست.مگر می‌شود شخصی با وادی اول آشنایی نداشته باشد و بتواند وادی چهارده ، وادی عشق و محبت را پیاده‌سازی کرده و اجرا نماید. شخصی که تفکر نمودن را بلد نیست، چگونه می‌تواند در وجودش عشق و محبت داشته باشد و آن را نثار دیگران نماید. تفکر کردن یعنی یک حرکت ذهنی از مجهولات به معلومات که پیش از اینکه من پا به کنگره بگذارم با این معنا و مفهوم آشنایی نداشتم و به همین خاطر به هرکاری که وارد می‌شدم و یا هر کاری که انجام می‌دادم با شکست مواجه می‌شدم. چون با تفکر کردن آشنا نبودم. حتی جناب مهندس می‌گویند که اگر مواد مخدر هم می‌خواهی مصرف کنی باید تفکر کردن را بیاموزی که چگونه آن ماده مخدر را مصرف نمایی.

من اگر یک روزی به این موضوع فکر کرده بودم که موادی که مصرف می‌کنم می‌تواند روزی به سابقه‌دار شدن من منجر شود یا کارتن خواب شوم اصلا به سمت مواد مخدر نمی‌رفتم.پس تفکر نکردم و رو به زوال رفتم.از همه شما سپاسگزارم  

مرزبان کشیک همسفران: همسفر رقیه
مرزبان کشیک مسافران: مسافر علی


خدمتگزاران سایت نمایندگی طارم
تایپ،ویراستاری،عکس و ارسال: مسافر کامران لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .