English Version
English

متد کنگره ۶۰ بسیار روش ساده‌ای است

متد کنگره ۶۰ بسیار روش ساده‌ای است

جلسه چهاردهم از دور هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی صادق قم با استادی راهنما مسافر مهدی و نگهبانی مسافر محمدعلی و دبیری مسافر شهاب با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره 60» سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که امروز هم روزی من شد که این جایگاه را تجربه کنم و تشکر می‌کنم از گروه مرزبانی که لژیون خدمتگزار هم هستند و امروز به من این اجازه را دادند که در این جایگاه قرار بگیرم تا بتوانم آموزش بگیرم و خدمت کنم، پیشاپیش تبریک می‌گویم عید سعید فطر را به همه دوستان و امیدوارم که ماه مبارک رمضان برای همگی مفید بوده باشد و اگر مفید بوده باشد حتماً موردقبول درگاه خداوند هم هست، از دوستان خدمتگزار که در آشپزخانه فعالیت می‌کنند بی‌نهایت سپاسگزارم مخصوصاً از آقا مجتبی و آقا هاشم که هر جلسه پای‌کار هستند و هرروز از صبح می‌آیند و تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند تا یک افطاری دورهمی خیلی دل‌چسب و شیرین باشد.

یک مطلب بسیار مهم وجود دارد و آن این است که افطاری‌هایی که در شعبه تهیه و تدارک داده می‌شود از بیرون حامی ندارد و اعضای شعبه خود باید حامی شوند و با حمایت خودمان این مبالغ جمع‌آوری می‌شود تا بتوانیم با آن افطاری‌ها را تهیه و تدارک ببینیم و همه ما می‌دانیم که چقدر باید خرج شود تا یک افطاری سر بگیرد به‌طور مثال: برای ۲۰ نفر باید ۵ میلیون تومان هزینه کرد، اما در کنگره هر جلسه برای همه افراد افطاری تهیه می‌شود و بهترین مواد غذایی طبق دستور کنگره ۶۰، آقا مجتبی خودشان زحمت می‌کشند و فراهم می‌کنند، این نیازمند این است که همه ما حمایت بکنیم. دستور جلسه تجربه من از اضافه‌وزن و کنترل آن با متد DST، این دستور جلسه اولین سال است که در دستور جلسات سالیانه کنگره قرار داده‌شده است، آن‌هم اول سال بعد از وادی اول که به نظر من این قضیه چندین پیام دارد که نشان می‌دهد موضوع اضافه‌وزن و کاهش اضافه‌وزن و لژیون‌های تغذیه سالم، فوق‌العاده اهمیت پیداکرده است، این موضوع از سال ۹۸ با CD های ساختمان جسم که جناب آقای مهندس منتشر کردند و بعدازآن CD های اضافه‌وزن شروع شد و نظم و نظام خاصی هم نداشت و ما در قم برای اضافه‌وزن راهنما نداشتیم و خود من با همین CD ها کار خود را شروع کردم، آن موقع حدود ۱۶ کیلوگرم اضافه‌وزن داشتم، قبل از اینکه من اضافه‌وزن داشته باشم، دفتر کار من در طبقه دوم بود و من روزی ۱۰ تا ۲۰ بار از پله‌ها بالا و پایین می‌آمدم و هیچ سختی احساس نمی‌کردم، اما زمانی که اضافه‌وزن داشتم و محل کارم هم‌تغییر کرده بود و دفتر کارم همکف بود و هیچ پله‌ای هم نداشت، ولی من هرروز از زانو و کمردرد شکایت می‌کردم ومی گفتم خدایا چرا من این‌قدر کمردرد و زانودرد دارم؟! اصلاً متوجه نبودم که این دردها از اضافه‌وزن هست. (نکته مهم این است که ما تا وقتی‌که در درون موضوع هستیم چیزی را متوجه نمی‌شویم، اما وقتی‌که از بیرون نگاه کردیم به‌خوبی متوجه آن می‌شویم) یعنی زمانی که وزنم را کاهش دادم و به وزن ایده آل رسیدم و همه دردهایم از بین رفت، تازه متوجه شدم همه دردها از اضافه‌وزن من بود. بیرون از کنگره خیلی کارها را انجام می‌دهم و خیلی راه‌ها را می‌روند، مثلاً عمل وای پاس معده می‌کنند، یا معده را کوچک می‌کنند و یا قسمتی از روده را برمی‌دارند، عمل نیکوساکشن می‌کنند و... خیلی کارهایی که در بیرون انجام می‌دهند و همه این‌ها تحت نظر دکتر متخصص و فوق تخصص انجام می‌شود و چون تحت نظر متخصصین انجام می‌شود، باورامور جامعه این است که راه و کار درستی است و آموزش‌ها صحیح و اصولی است که این کار انجام می‌شود، درصورتی‌که در بحث درمان اعتیاد هم همین افراد متخصص هستند که روش‌هایی مانند URD یا UROD و یا تعویض خون را انجام می‌دهند که این‌همه خسارت و آسیب به بار آورده است.

موضوع کاهش وزن هم به همین شکل بسیار خسارت و آسیب به بار آورده‌اند. به‌طور خلاصه بخواهم بگویم متد کنگره ۶۰ بسیار روش ساده‌ای است، زیرا صورت‌مسئله حل‌شده است و کاملاً روشن گردیده است همان‌طور که صورت‌مسئله درمان اعتیاد روشن‌شده است و صورت‌مسئله درمان سیگار روشن‌شده است، صورت‌مسئله اضافه‌وزن هم در کنگره روشن‌شده است که این است چون شیوه غذا خوردن را نیاموخته‌ام و هنوز نمی‌دانم که چطور غذا بخورم؟ این باعث می‌شود که اضافه‌وزن پیدا کنم، حال می‌خواهم با متد کنگره وزنم را کاهش دهم و یا تغذیه سالمی داشته باشم که یک مثلث دارد و من باید طبق این مثلث کارم را انجام دهم ۱-چه چیزی بخورم ۲_چه وقت بخورم ۳_به چه اندازه بخورم. تمام‌کار ما به این شکل هست، دوستانی که مردد هستند و یا می‌ترسند که وارد لژیون تغذیه سالم بشوند، من این نوید را به آن‌ها بدهم که هیچ منع غذایی در لژیون‌های جونز نداریم، خود من از آن دسته افراد هستم که به پیتزا علاقه‌مند هستم و هنگام خوردن همراه آن‌یک لیوان بزرگ نوشابه می‌نوشم و سس سفید و قرمز هم‌روی آن می‌ریزم، اما طبق این مثلث میل می‌کنم، جالب اینجاست که ما باوجوداینکه همه نوع مواد غذایی مصرف می‌کنیم، اما وزنمان هم کاهش پیدا می‌کندو به وزن ایده آل می‌رسد.

در ادامه مسافر پرویز با اکثریت رای نگهبان روز های سه‌شنبه انتخاب گردید.

برگزاری مراسم افطاری در نمایندگی صادق قم:

تایپ: مسافر محمدجواد لژیون سوم

عکاس و ارسال خبر: مرزبان خبری مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .