English Version
English

یکی از هدفهای مهم کنگره است که در سال جدید وزن مناسبی داشته باشیم

یکی از هدفهای مهم کنگره است که در سال جدید وزن مناسبی داشته باشیم

چهارمین جلسه از دوره چهل و نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ شعبه چالوس با استادی مسافر رضا، نگهبانی  مسافر مجتبی و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه " وزن و تعادل آن با متد کنگره 60 " یکشنبه نوزدهم فروردین ماه 1403 ساعت 16 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان رضا هستم یک مسافر، بحث اضافه وزن یکی از چیزهایی که همان‌طور که در نوشتار خواندیم یکی از هدفهای مهم کنگره است که در سال جدید وزن مناسبی داشته باشیم وقتی مسئله‌ای در کنگره هدف گذاری می‌شود پس موضوع بسیار مهم است در چند مورد از سی دی هم جناب آقای مهندس در این باره صحبت کرده‌اند که فکر کنم 1 تا 6 سی دی باشد که در این موضوع صحبت می‌کند.
کنگره کلاً تصمیم بر این دارد که ما از چیزهایی که بر روی ذهن، روح، روان و جسم ما تأثیر منفی می‌گذارد ما را از این آلودگی‌ها پاک کند.
یکی از آلودگی‌های مواد مخدر، سیگار و اضافه‌وزن است که روی جسم ما تأثیر بدی می‌گذارد و به فرمایش آقای مهندس شما باید وزنتان 80 کیلو باشد ولی 100 کیلو هستید و دائماً دارید یک کیسه 20 کیلویی را با خودتان حمل می‌کنید و افراد با اضافه‌وزن همیشه از پا درد و کمر درد می نالند  به نظر من در بحث تزکیه و پالایش برای اینکه بهتر بتوانیم حرکت کنیم لازم است که انرژی ما ذخیره باشد و صرف هضم غذای اضافی نشود برای تکامل نفس ما به این انرژی نیاز داریم و نباید این انرژی صرف ماده و مادیات بشود چون ماده و مادیات ابزاری است که نیروی‌های بازدارنده از آن استفاده می‌کنند.


ما هم در چرخه و عالمی هستیم که ماده و مادیات وجود دارد و ما باید از آن استفاده کنیم اما چطور و چه مقدار بستگی دارد،  مثلاً قبلاً تریاک برای ما ماده مخدر بود ولی حالا حکم دارو را دارد،  پس ما نحوه صحیح استفاده از ماده را باید بلد باشیم در غذا هم به همین صورت است ما باید در جهانی که زندگی می‌کنیم از ماده استفاده کنیم و قوانین فیزیک و شیمی را بلد باشیم چون روی ما تأثیرگذار است و باید نسبت به این موضوع جهان‌بینی داشته باشیم.
قبلاً آقای مهندس سی‌دی‌هایی درست می‌کردند به نام بکش و بکش و می‌فرمودند که مصرف‌کننده اول مواد مصرفی خود را وزن کند و بعد مصرف کند، در مورد غذا هم همین‌طور است اول باید بکشیم نه به معنای وزن کردن بلکه به معنای نگاه کردن و بررسی کردن محتویات و کیفیت آن زیرا ما یک‌نفس واحده هستیم در یک جسم،  باید در این عمر 50 – 60 ساله یا بیشتر استفاده درست ببریم اگر اضافه‌وزن داشته باشیم خیلی جاها به مشکل می‌خوریم و چون به جسم توجه نکرده‌ایم  پس به چیزی که قرار بود در این جهان به آن برسیم نخواهیم رسید.
ماه رمضان یک سعادت است که می‌تواند در این پاک‌سازی جسم به ما کمک کند هم یک عمل عبادی است که شکرگزاری و سپاس‌گزاری می‌کنیم و هم در عمل اتوفاژی به ما کمک می‌کند  که سلول‌های سالم سلول‌های معیوب را مصرف می‌کنند و از به وجود آمدن سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌شود.
نفس خواسته دارد و یکی از خواسته‌های آن غذا خوردن است و می‌خواهد چون از آن لذت می‌برد و ما باید از این لذت نفس بکاهیم زیرا این لذت باید معقول باشد و در تعادل باشد.

تایپ: مسافر محمد
تنظیم و ارسال: مرزبان خبری مسافر رحیم
مسافران نمایندگی چالوس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .