English Version
English

مقوله زمان در سفر جونز بسیار مهم است

مقوله زمان در سفر جونز بسیار مهم است

سلام دوستان عباس هستم مسافر جونز با وزن ۱۲۰ کیلو وارد سفر جونز شدم و طی ۱۰ ماه سفرم تابه‌حال ۳۰ کیلو کاهش وزن داشتم و به وزن ۹۰ کیلو رسیده‌ام.
از جناب مهندس و راهنمای عزیز و محترم آقا رضا تشکر می‌کنم که تجربیات خودشان را در اختیار من قرار دادند ورود سفر جونزم را مدیون پیگیری‌های راهنمای عزیز و محترم حسین آقا هستم که با کسب اجازه از جناب مهندس توانستم در سفر اول سفر جونز خودم را شروع کنم.
در طول سفر جونز با طریقه درست غذا خوردن و تغذیه سالم آشنا می‌شویم با شناخت بهتر از جسم می‌توانیم برنامه بهتری برای تغذیه سالم داشته باشیم متد و روش دی اس تی در به تعادل رسیدن وزن بسیار مؤثر است چون اضافه‌وزن به‌یک‌باره اتفاق نیفتاده است که بخواهیم به‌سرعت آن را از میان برداریم در نظر گرفتن مقوله زمان در سفر جونز بسیار مهم است؛ که در روش‌های متداول برای کاهش وزن کاملاً نادیده گرفته می‌شود.
افراد زیادی حاضرند با جراحی‌های سنگین و خطرناک از شر اضافه‌وزن خود خلاص شوند غافل از اینکه در ادامه زندگی با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به جسم و فیزیولوژی خود وارد می‌کنند.
روش دی اس تی در کاهش وزن کلید اصلی و راه درست را به ما نشان می‌دهد درواقع صورت‌مسئله کاهش وزن را برای ما روشن می‌کند تا بتوانیم با تغذیه سالم با در نظر گرفتن زمان به نتیجه مطلوب و به وزن ایدئال و تعادل برسیم.
در روش کنگره برای کاهش وزن بدن کمبود و نیاز به مواد غذایی را احساس نمی‌کند. چون همه مواد غذایی را می‌توانیم استفاده کنیم و چیزی از سبد غذایی ما کم نمی‌شود برخلاف رژیم‌های سخت که تنها از یک یا چند ماده غذایی استفاده می‌کنند و درواقع بدن با کمبود ذخایر مواجه می‌شود.
در ادامه این روش‌های غلط باعث ضعف جسمانی می‌شود و خیلی از افراد البته؛ اگر بتوانند تا پایان رژیم غذایی دوام بیاورند با ولع بسیار به مواد غذایی حذف‌شده برمی‌گردند و بیشتر از قبل از آن مواد غذایی استفاده می‌کنند.
سفر جونز سه پارامتر مهم و اساسی دارد
۱-غذای مناسب: یعنی آگاهانه غذاهای سالم و مناسب را انتخاب کنیم. از فست فودها، غذاهای فریز شده، غذاهای کنسروی، غذاهای نیمه آماده، قندهای مصنوعی، شیرینی‌ها، سرخ‌کردنی‌ها، غذاهایی که مواد نگه‌دارنده و افزودنی دارند استفاده نکنیم؛ و به‌جای آن از مواد غذایی سالم و تازه که ارزش غذایی بالایی دارند استفاده کنیم.
۲-زمان مناسب: یعنی وعده‌های غذایی منظم داشته باشیم. بهترین ساعات را برای وعدها غذایی خودمان در نظر بگیریم. زمان مناسب برای خوردن صبحانه ساعات اولیه صبح است قبل از سفر جونز سالاد را به همراه غذا میل می‌کردم که کاملاً اشتباه است سالاد باید نیم ساعت قبل از غذا میل شود تا ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌های لازم به بدن برسد و یا قبل از سفر جونز در هر زمانی میوه میل می‌کردم و تصورم این بود که برای بدن مفید است و ویتامین به بدنم می‌رساند درحالی‌که زمان مناسب برای خوردن میوه و جذب ویتامین‌های آن تا ساعت ۵ عصر هست.
۳-مقدار مناسب: یعنی انتخاب حجم غذای مناسب که نیاز بدن را تأمین کند. ایجاد عادت‌های غذایی درست مثلاً آرام غذا خوردن کامل جویدن غذا، باعجله غذا نخوردن، آب نخوردن همراه با غذا می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

علاوه بر رعایت این سه پارامتر استفاده از D.SAP در کاهش وزنم خیلی تأثیر داشت صبح ناشتا همراه با یک لیوان آب ولرم و شب قبل از خواب بهترین ساعت استفاده ازD.SAP است.
سفر کاهش وزن به دو بخش مهم تقسیم می‌شود که شامل کاهش وزن و ثبات وزن است رسیدن به وزن ایدئال بسیار مهم است اما اینکه بتوانیم وزن ایدئال خود را ثابت نگه‌داریم خیلی مهم‌تر است به نظر من سفر جونز با تغییر دیدگاه و نگرش و ایجاد سبک زندگی سالم و شناخت ابعاد تازه‌ای از جسم و فیزیولوژی بدنمان باعث ثبات و تعادل وزن می‌شود.

تهیه و تنظیم مقاله مسافر عباس
ارسال خبر مسافر جواد لژیون چهاردهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .