English Version
English

مسافرِ تغذیه سالم

مسافرِ تغذیه سالم

در رابطه با دستور جلسه اضافه وزن و تعادل آن در متد دی‌اس‌تی در کنگره  باید بگویم که من مسافر تغذیه سالم هستم و یک‌سال است که سفر می‌کنم. در این مدت با مطالب بسیار مفیدی آشنا شدم که هرگز با مراجعه به پزشکان تغذیه و تجربه انواع رژیم‌های غذایی، به آن‌ها دست نیافته بودم.
هر زمان که اقدام به شروع رژیم غذایی می‌نمودم برای مدتی محدود به وزن دلخواهم نزدیک می‌شدم و لاغری‌ام برای خودم و اطرافیان محسوس بود؛ اما این دوره کاملاً موقتی بود و با تغییر شرایطی نظیر مسافرت و مهمانی و گذشت زمان ... مجدداً به حالت اولیه باز می‌گشت.
دلیل آن بود که من بدنم را گدا بار می‌آوردم؛ به طوریکه بدن من همیشه گرسنه بود و به محض ورود حجم غذای بیشتر به جای این‌که آن را هضم نماید، ذخیره می‌کرد.
با ورود به لژیون تغذیه سالم، دریافتم که می‌توانم از انواع مواد غذایی استفاده نمایم و هیچ چیزی منع نشده است و فقط نکته مهم این است که غذا را  به اندازه و در تایم مشخص استفاده نمایم.
آقای مهندس هر کیلو اضافه وزن را به مثابه یک کیلو برنج دانسته‌اند، به‌طور مثال: من که ۲۰کیلو اضافه وزن داشتم، مانند این بود که دو کیسه ۱۰ کیلویی برنج را دائم با خود حمل می‌کنم، آنجا بود که بسیار شگفت زده شدم و در ادامه هدفم جهت زمین گذاشتن ِ این بارِ آزار دهنده مصمم کرد.
آقای مهندس در شروع غذا خوردن تاکید بسیار بر مصرف سالاد، نیم ساعت قبل از صرف غذای اصلی را دارند که در کنترل اشتها نقش بسزایی دارد که من نیز این مهم را انجام دادم و مشاهده نمودم که تا چه میزان ‌ می‌تواند مثمر ثمر باشد. جالب است که در فرهنگ ما، اغلب سالاد در حین خوردن غذا و یا بعد از سرو غذای اصلی استفاده می‌شود که این نیز در من و اطرافیانم اصلاح شد.
از نکات مهم دیگر در تجربه من، خوردن تخم‌مرغ آب‌پز بود که کمک شایانی در حفظ پُر ماندنِ صورتم بود که چون منبع غنی از پروتئین بود، در دوران سفر اجازه نمی‌‌داد، صورت من  لاغر شود و یا ریزش داشته باشد.
در سی‌دی اضافه وزن۳ آقای مهندس می‌فرمایند که غذای مناسب در زمان مناسب و مقدار مناسب باید خورده شود. از این رو من نیز از خوردن نان‌های فانتزی و لبنیات کارخانه‌ایی و انواع کیک‌های آماده و ... حدالامکان پرهیز نمودم.
در لژیون تغذیه سالم به راهنمایی آقای مهندس و خانم سعیده عزیزم، دریافتم که مشکلاتی مانند: ریزش مو، مشکلات پوستی، اختلالات خواب، مسائل خُلقی، دیابت و ... همه نشأت گرفته از تغذیه ناسالم است و تا چه میزان بدن ما هوشمند است، علی‌رغم این‌که تصور می‌کنیم بدن فقط یک جسم است.
آقای مهندس می‌فرمایند با بدن سالم است که ما قدرت تفکر پیدا می‌کنیم؛ به این معنا که زمانی‌که ما جسم سالم داشته باشیم، می‌توانیم با ذهن باز تفکر کنیم.
همچنین ایشان در سی‌دی اضافه وزن۱ می‌فرمایند: متاسفانه امروزه انسان‌ها به دنبال کوتاه‌ترین راه جهت رسیدن به اندامی مناسب هستند که با انجام عمل‌های گوناگون، چربی‌ها را از پوست جدا می‌کنند که باعث می‌شود پوست به عضله‌ها نچسبد.
در سی‌دی ساختمان جسم۱ به عدم مصرف آب و نوشابه و مایعات موقع غذا خوردن اشاره دارند؛ چرا که این‌ عمل اسید معده را رقیق می‌کند و مانع از هضم غذا می‌شود که پیرو این امر معده درد و مشکلات گوارشی پیش می‌آید.
حال خداوند را برای ورود به کنگره بی‌نهایت سپاسگزارم؛ چرا که من توانستم راه درست زندگی کردن را تا حدودی بیاموزم و در نتیجه قَدر سلامتی و جسم و داشته‌هایم را بهتر بدانم.
منابع:
سی‌دی اضافه وزن ۱و ۲ و ۳
ساختمان جسم ۱ و 2

 

ویرایش: همسفر سمیرا، رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون هفتم)

تصویرگر: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)

ارسال: همسفر گندم، رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون سوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .