English Version
English

اضافه‌وزن و تأثیر آن بر روان انسان

اضافه‌وزن و تأثیر آن بر روان انسان

جلسه هشتم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی پرند، با استادی‌ مسافرحسین، نگهبانی مسافر بهنام و دبیری مسافر حسن با دستورجلسه‌ «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد DST در کنگره60 » دوشنبه 20 فروردین 1403 ساعت 16 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم مسافر؛ ابتدا خداوند را سپاسگزارم که من را با این بستر آشنا کرد. من در کنگره 60 آموزش گرفتم که خودم را دوست داشته باشم. من معنای واقعی دوست داشتن را اینجا یاد گرفتم و هم معنی واقعی ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، معنای واقعی تاریکی و روشنایی‌ها را  در کنگره 60 یاد گرفتم. از ایجنت محترم آقا میلاد تشکر می‌کنم و با حال‌خرابی آمدم کنارشان و ایشان باراهنمایی‌هایشان حال بنده را خوب کردند و از صمیم قلبم از ایشان تشکر می‌کنم و از همه خدمتگزارها تشکر می‌کنم که دست‌به‌دست هم دادند تا من به درمان برسم.

در مورد دستور جلسه من در لژیون جونز نیستم و تنها برداشت خودم را عرض می‌کنم خدمتتان، اضافه‌وزن و اعتیاد  تقریباً مثل هم هستند، دردهای جسمی مثل دندان‌درد و گوش‌درد فقط همان ناحیه رو درگیر می‌کند ولی اعتیاد  صور آشکار و پنهان را درگیر می‌کند، اضافه‌وزن و چاقی هم همه جای بدن را درگیر می‌کند و حتی به روح و روان انسان هم تأثیر می‌گذارد.

من در جوانی زیر 70 کیلوگرم وزن داشتم ولی به علت تغییر شغل از کار فیزیکی مثل ریخته‌گری آمدم راننده تاکسی شدم و تمام پشت فرمان نشستن بود. از طرفی این باعث اضافه‌وزنم بود و از طرف دیگر تغذیه نامناسبی که داشتم. من آن زمان علمش را نداشتم که چه غذایی دارم مصرف می‌کنم که هیچ‌کدام ارگانیک نبود. از رب که 2 سال می‌ماند گرفتهت تا شیر که 6 ماه می‌ماند و تمام کنسروها که مواد نگه‌دارنده دارند؛ ولی اضافه‌وزن یک‌دفعه اتفاق نمی‌افتد که یک‌دفعه هم حل شود مثل اعتیاد، من 14 سال نامزد اعتیاد بودم و بعد 14 سال یک‌مرتبه متوجه اعتیاد شدیدم شدم. اضافه‌وزن هم همین‌طور کالبد را درگیر می‌کند. آقای مهندس در گذشته فرمودند که کسی که اضافه‌وزن دارد مثل این است، 2 گونی برنج روی شانه‌هایش است و حالا با این اضافه‌وزن می‌خواهد از پله‌ها بالا برود و کارهای روزانه‌اش را انجام دهد، خب طبیعی است که کار سخت می‌شود.در گذشته انسان‌ها سالم‌تر بودند؛ علت اول این بود که خوراک‌ طبیعی بود.

در گذشته که ارباب‌رعیتی بود، ارباب‌ نان گندم می‌خوردند و بقیه نان جو؛ به‌خاطر همین ارباب شکم داشتند و رعیت کمتر شکم و اضافه‌وزن داشت؛ درنتیجه به‌اشتباه شکم داشتن و اضافه‌وزن یک نوع ارزش بود! آقای مهندس هم در یکی از سی‌دی‌ها می‌فرمایند که زمانی خال‌کوبی ارزش بود و پهلوان‌ها در زورخانه‌ها خال‌کوبی داشتند و این در زمان خودش کار ارزشی بود ولی الآن کسی که خال‌کوبی دارِد در اداره‌ استخدامش نمی‌کنند.

حتماً تجربه دارید کسی که سیگارش را ترک می‌کند و کسی که مواد مخدر را می‌خواهد درمان کند اشتهایش برای غذا خوردن باز می‌شود. دلیل اضافه‌وزن که عرض کردم خوراک نامناسب بود و دیگری ریزه‌خواری‌های مکرر و غذاهای فست‌فود. هم طب سنتی و هم طب نوین و هم جمعیت احیای انسانی کنگره60 بر این خوراک مناسب  تأکید می‌کنند. از خوراک فریز شده استفاده نکنیم. کسانی که به لژیون جونز می‌روند به‌مراتب از کسانی که نزد متخصص تغذیه می‌روند خیلی بیشتر و بهتر نتیجه می‌گیرند؛ چون لژیون جونز همراه با جهان‌بینی است و دانایی و دانایی مؤثر است و آقای مهندس برای درمان اعتیاد از همین روش استفاده کرد.

از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه سپاسگزارم.

تایپ و بارگذاری: مسافر هادی از لژیون اول

ویراستار: همسفرفرهاد از لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .