English Version
English

جسم انسان وقتی سالم باشد روان انسان هم سالم است

جسم انسان وقتی سالم باشد روان انسان هم سالم است

جلسه سوم از دوره نهم سری گارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، ویژه مسافران در نمایندگی شهباز با استادی راهنما مهدی، نگهبانی مسافر ابوالفضل و دبیری مسافر صفر با دستور جلسه؛ (تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره‌۶۰) در روز یکشنبه، تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ راس ساعت ۱۶ آغاز به‌کار نمود

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هم یک مسافر
خدا را شاکرم که در این جایگاه هستم و
از استاد خوبم تشکر می‌کنم که این فرصت رو در اختیار من قرار دادند تا بتوانم در این جایگاه خدمت کنم و همچنین از تمام خدمتگزاران کنگره ۶۰، مسافران و همسفران سفر اولی و سفردومی تشکر می‌کنم.
در رابطه با دستور جلسه امروز تجربه من از اضافه وزن و تعادل با متدد دی‌اس‌تی؛ اضافه وزن ما آن‌قدر مهم است که در سال ۱۴۰۳ در دستور جلسات آمده و این اضافه وزن هم گاهی اوقات مثل یک آنتی‌ایکس خطرناک عمل می‌کند و حتی منجر به مرگ و یا خیلی چیزهایی که در اکثر مواقع جان انسان را می‌گیرد می‌شود. باید به این دیدگاه بهش نگاه کنیم که دست کمی از هروئین یا تریاک یا بقیه مواد مخدر ندارد.
در کنگره هم برای اضافه وزن و چاقی اصول‌هایی است که ما مطمئناً اگر اصول‌ها و قوانین آن را رعایت کنیم قطعاً به نتیجه خواهیم رسید ما درکنگره یه صور آشکار داریم و یک صور پنهان؛
که صور آشکار می‌آید و یک اندام مناسبی را به ما می دهد و صور پنهان آن هم چه کارهایی که نمی‌کند. مثلاً برای این‌که ما یک قلب سالم داشته باشیم یا این‌که با یک اندام خوب هر لباسی به ما بیاید، باید یک جسم سالم، یک معده و یک روده سالم داشته باشیم که مهمترین این‌ها که در اعتیاد هم همین است، برمی‌گردد به جهان‌بینی،
یعنی برمی‌گردد به این‌که این غذایی که می‌‌گذارند جلوی ما چطوری باید به آن نگاه کنیم،
جسم انسان وقتی سالم باشد روان آن هم سالم خواهد بود. منتها منظور از جسمی که ما میگوییم با بیرون از کنگره خیلی فرق می‌کند. مثلاً وقتی می گوییم جسم، مثلاً قلب، ریه، کبد و همه اعضا یا هر آنچه که داخل بدن است جزو آن می‌باشد، همچنین دستگاه گوارش که خیلی مهم است و آقای مهندس فرمودند؛ ۹۵‌ درصد سیستم ایکس در دستگاه گوارش است. سکته‌های قلبی، سکته‌های مغزی، تنگ شدن عروق وخیلی چیزهای دیگر، و ما متوجه هم هستیم که تمام بیماری‌های جسمی مستقیماً روی روان انسان هم اثر می‌گذارد، شخصی که اضافه وزن دارد جسم آن ناسالم است وبیماری‌های زیادی دارد.
بیماری‌های دوستانی که وزنشان به تعادل رسیده، دیسک، زانو درد و همه این‌ها درست شده است. خیلی از پزشکان هم نمی دانند مشکل چه است؟
مشکل آن هم برمی‌گردد به جهان‌بینی یا این که این غذایی که جلوی من میگذارند چطور بهش نگاه کنم. نگاه کنم که ببینم برای چی می‌خواهم مصرف کنم، غذا بخورم که سیر بشوم یا غذابخورم که شکمم پر بشود. دیدگاه من نسبت به آن غذایی که جلویم است چه می‌تواند باشد؟
حالا فرقی هم نمی‌کند چه باشد نون و ماست باشد یا چلوکباب، برای چه من باید آب بخورم، برای چه باید غذا بخورم، چرا باید سبزیجات بخورم، چرا باید پروتئین بخورم.
جسم انسان وقتی سالم باشد روان انسان هم سالم است. جسمی که ما راجب آن صحبت می‌کنیم با دیدگاه بیرون خیلی فرق می‌کند.

مطلب دیگه این‌که هر چیزی که روی نظم و انضباط میاید یک هدف بسیار خوبی به ما می‌دهد. یکی از بیماری‌هایی که در اضافه وزن وجود دارد این است که حتی شخص نمی‌تواند بند کفش‌های خودشان را ببندد و این خیلی مهم است، کسی که نتواند این کارو انجام بدهد، به نظر من سخت‌ترین عذاب است و در پایان  از راهنمای خوبم آقا مسعود تشکر می‌کنم. ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

تایپ: مسافر مهدی لژیون هفتم
ویراستاری و تنظیم: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .