English Version
English

به خوراک خود بنگر.

به خوراک خود بنگر.


خداوند در کلام الله می فرماید:
[فلینظر الانسان الی طعامه]
انسان باید به خوراکش بنگرد. (سوره عبس- آیه۲۴)
جناب مهندس به دفعات فرموده‌اند: الگوی درست زیستن ما طبیعت است؛ وقتی یک دانه میوه را به خاک می‌دهیم، او به ما میوه می‌دهد، پس اگر منِ انسان غذایی می‌خورم که تبدیل به سوخت می‌شود و نتیجه‌ای ندارد و از انرژی من کاسته می‌شود، لازم است تفکر کنم که مسیر را اشتباه پیمودم.
معمولاً این احساس را بعد از خوردن مواد غذایی خیلی چرب داریم که به جایِ تحرک، بدن‌مان سُست می‌شود.
اولین قدم این است که من بدانم چه چیزی میخورم و برای این کار نیاز به تفکر و دانایی دارم؛ تفکری که سالم است و این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد و آزمون و خطا می‌گیرد تا به نتیجه برسد؛ اما اگر من به جای اندیشه در ارتباط با خودم، افکارم متمرکز به مسافر و یا دوست و یا همسایه‌ام باشد، نتیجه‌ای نخواهم گرفت.
بعد از درکِ این مسئله که متوجه شدم که چه چیزی می‌خورم، لازمه جسمِ من  که امانتی از سویِ خداوند است بشناسم و قوانین بازی را بلد باشم.
قوانینِ الهی به ما می‌گویند؛ از حلال خداوند استفاده کنید و از حرامِ آن بپرهیزید و اسراف نکنید که خداوند اِسراف‌کاران را دوست ندارد.
این کلمه از واژه (س ر ف) گرفته شده و به معنای تجاوز کردن و از حد‌گذشتن در هر کاری که انسان انجام می‌دهد است.
جمله اسراف نکنید در وهله اول، یعنی: قدردان باشید و ببینید برای آنچه در تمامِ هستی در اختیارتان است، بهایِ سنگینی پرداخته‌ام؛ پس ای انسان! سپاس‌گزار و شاکر باش.
پیرو این جمله، تصور می‌کردم که در خوردنِ غذا اسراف نشود؛ اما کم‌کم با بالا رفتنِ آگاهی‌ام، متوجه شدم این‌که به هر بهانه‌ایی، هر غذایی را وارد بدنم کنم،اسراف‌کار و زیان‌کارم. 
همه این مسائل، فقط و فقط در صور آشکار هست؛ به نقل از دکتر حاج رسولی که فرموده بودند: وای بر کسانی که زیان می‌کنند، با مصرف نیکوتین و علمِ این موضوع که دخانیات مضر است؛ اما هم‌چنان آن را مصرف می‌کنند و به مغز، قلب، ریه و کبد آسیب می‌زنند و مسئول تمام این ناهنجاری‌ها منِ انسان هستم.
وقتی با تفکر فهمیدم چیزهایی نظیر: کنسرو و غذای فریز شده، مصرف می‌نمودم، از ادامه دادن خودداری کردم و متوجه شدم چه زمان هایس به صرف غذا بپردازم. با دانستن این قوانین که ساختار بدن هوشمند است و برای بازسازی نیاز به انرژی دارد و از ساعت ۱۰ شب تا ۲ بامداد که این انرژی لازم از کیهان گرفته می‌شود و اگر خواب نباشم، صبح با حالت سردرد و بی‌حالی مواجه خواهم شد. همین‌طور برای صرف صبحانه و ناهار بهتر است، سرِ ساعتِ مشخص باشد تا نَفْس گشنه‌تر نشود و برای خوردن غذا حریص نباشد.
حالا باید بدانم چه مقدار غذا لازم است که مصرف نمایم؟ برای این‌کار ترازو کمک‌رسان خوبی است که حواسم را جمع کنم.
آقای مهندس می‌فرمایند: صراط مستقیم تنها یک راه دارد و آن هم راه صراط مستقیم است؛ اگر من معصومه این مسیر را در کل زندگی‌ام سرلوحه کنم، صعودم قطعی است؛ اما اگر بخواهم از میانبرها که زمان را کم می‌کنند، به مقصد برسم باید بدانم که آسیب می‌بینم و این دردی را که جسم و روحم متحمل می‌شود مسئول صد‌در‌صدش خودم هستم.
قدر لحظه به لحظه سلامتی را کسی می‌داند که برای انجام کارهای ساده روز‌مره به کمک نیاز دارد و قادر نیست که از جایش بلند شود تا بتواند حتی یک لیوان آب بنوشد؛ اما من در کنگره می‌آموزم که از تجربه دیگران در غالب آموزش استفاده کنم و کنگره ۶۰ به صورت علمی و مکتوب شده از طریق روش DST و به صورت تدریجی صورت مسئله اعتیاد، اضافه وزن و نیکوتین را به طور کلی و برای همیشه حل کرده است و این یعنی مسیر درست همراه با روش و راهنمایی درست الهی که بتوانیم افکارمان را از دیگران برداریم و به جسم و روان و نوع عملکرد خودمان متمرکز شویم. قدر نعمت‌هایی که داریم را بدانیم و نه فقط دنبال چیزهایی باشیم که نداریم.
منابع:
جهان‌بینی ۲
کتاب عشق وادی ۱
سی‌دی اضافه وزن ۱
کتاب ادموند
سی‌دی نیکوتین حاج رسولی

ویرایش:همسفر سمیرا، رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون هفتم)

ارسال: همسفر لیلا، رهجوی راهنما همسفر مژگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .