English Version
English

وادی اول و تاثیر آن روی من

وادی اول و تاثیر آن روی من

اولین جلسه از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران آقا، نمایندگی شادآباد؛ به استادی همسفر خسرو، نگهبانی همسفر احسان و دبیری همسفر حسین؛ با دستور جلسه "وادی اول و تأثیر آن روی من" پنجشنبه 16 فروردین‌ماه ۱۴۰3، ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان خسرو هستم یک همسفر. خدا را شاکرم که امروز در این جایگاه قرار گرفته‌ام و از تمام کسانی که تا به امروز در مسیر کنگره 60 من را یاری کردند تشکر می‌کنم. می‌توان گفت که وادی اول مادر تمام وادی‌هاست، یعنی سیزده وادی بعدی، از این وادی زایش یافته‌اند و همة وادی‌ها مانند دانه‌های زنجیر به همدیگر وصل هستند. اگر تفکر بر مبنای عقل و انسانیت می‌تواند تواند انسان را از منحرف‌شدن محافظت کند و او را در صراط مستقیم و موفقیت قرار بدهد. اگر انسان در فرایند تفکر به عقل توجه کند می‌تواند باعث آبادانی شود؛ ولی اگر به عقل راستین توجه نکند فاجعه‌آفرین خواهد بود. منظور از ساختار لزوماً یک پروژه بزرگ نیست، حتی صحبت‌کردن یک ساختار است و من باید برای صحبت‌کردن هم تفکر کنم. زمانی که من بر مبنای تفکر به کنگره 60 می‌آیم و آموزش دریافت می‌کنم درواقع یک ساختار ایجاد کرده‌ام و آن ساختار یادگیری است.
من زمانی که وارد کنگره 60 شدم، افکار منفی متعددی درباره مصرف کنندگان داشتم؛ ولی با دریافت آموزش ها و اصلاح طرز تفکر خودم، کم کم آن همه نفرت و کینه ای که نسبت به این قشر داشتم از بین رفت. الآن که من درباره اعتیاد و مواد مخدر آگاهی بدست آورده ام و می دانم که اعتیاد چه آسیب ها و تخریب هایی را در فکر و ذهن ایجاد می کند؛ کنگره 60 را بهترین فضا برای خدمت کردن می دانم و هیچ لذتی بالاتر از خدمت کردن در کنگره60 برای من وجود ندارد؛ این نتیجه تفکر است که باعث شده این نفرات امروز به یکدیگر عشق بورزیم و از دیدن همدیگر لذت ببریم و دلتنگ هم بشویم. ما باید قدردان این موضوع باشیم. کتاب عشق یا همان چهارده وادی اگرچه کم حجم است؛ ولی دنیایی از حکمت است. باید قدردان کتاب عشق باشیم و امیدوارم که آقای مهندس سالیان سال، سربلند و سلامت زندگی کنند. متشکرم که به صحبت های من گوش کردید.

 

تایپ و ویراستاری: همسفر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .