English Version
English

خلاصه سی‌دی نامه 2

خلاصه سی‌دی نامه 2

جناب مهندس در سی‌دی نامه۲ به این مطلب اشاره می‌کنند که: مهمترین مسئله ای که در مقوله‌‌ی بیماری اعتیاد وجود دارد، این است که متاسفانه تاکنون راجع به اعتیاد و درمان آن به درستی تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری نشده است و سیستم پزشکی علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیری که داشته است، هنوز موفق نشده است که یک فرد مصرف کننده را به درمان کامل برساند؛ به عبارتی می‌توان گفت که بیماری اعتیاد از بدو خلقت انسان مجهول و مرموز مانده است.

برخی از متخصصین اعتقاد دارند که اعتیاد یک بیماری ذهنی می‌باشد، اگر اعتیاد یک بیماری ذهنی باشد، بایستی امکان درمان آن با روش‌هایی از قبیل یوگا درمانی، درمان در کلینیک‌های تخصصی و غیره ممکن باشد، در حالی که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

اگر اعتیاد را صرفا یک بیماری فیزیولوژیک نیز تلقی کنیم، مشاهده می‌کنیم که روش‌های رایج نتوانسته‌اند، جوابگو و راهگشای حل معضل اعتیاد شوند و دلیل آن نیز این است که تمامی تمرکز متخصصان این امر بر روی ترک اعتیاد متمرکز است، در صورتی که بایستی بر روی موضوع درمان اعتیاد متمرکز شوند؛ بزرگ‌ترین اشکالی که در روش‌های ترک اعتیاد مرسوم در جهان وجود دارد، این است که از روش‌های پرهیز مدار استفاده می‌شود و شخص مصرف کننده بایستی از تمامی چیزهایی که به مواد مخدر مرتبط است، فرار نماید.

تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO)  از اعتیاد این است که اعتیاد را مسمومیت مزمن شناخته است و این تعریف باعث گمراهی متخصصین و جوامع علمی بین‌المللی گردیده است؛ بر مبنای این تعریف، مواد مخدر به عنوان یک سم تلقی شده است و تمامی تلاش‌های جامعه‌ی پزشکی و متخصصین بر این معطوف شده است، که جسم شخص مصرف کننده را با روش‌هایی از قبیل سقوط آزاد، URD و UROD و غیره سم زدایی نمایند.

یکی دیگر از متدهای اشتباهی که مرسوم شده است، این است که با تجویز آنتاگونیست‌ها مانند نالوکسان و نالتروکسان، راه گیرنده‌های اپیوئیدی را در فرد مصرف کننده مسدود نمایند؛ که این عملی فاجعه بار است که فرد همچنان مصرف کننده باقی می‌ماند و تنها باعث می‌شود که مواد مخدر در او اثری ایجاد نکند که در انتها به جنون و مرگ مصرف کننده منتهی می‌شود.

مواد مخدر و مشتقات آن مانند مورفین، کدئین، نارسئین و غیره و حتی ماده‌ی THC که در حشیش موجود است، همگی استفاده‌ی دارویی دارند و نمی‌توان آن‌ها را سم تلقی کرد؛ مسمومیت در اثر استفاده از مواد مخدر در یک فرد سالم و عادی، با یک فرد مصرف کننده کاملاً متفاوت است و عمل سم زدایی برای فرد مصرف کننده کاملا اشتباه و مخرب می باشد.

در یک شخص مصرف کننده، مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد شبه افیونی طبیعی تولید شده در جسم شده است و یک شخص مصرف کننده برای اینکه حالت طبیعی داشته باشد، بایستی مواد مخدر استفاده کند و در صورت سم‌زدایی و خارج کردن مواد مخدر از جسم خود، با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد؛ برخی از متخصصان هم با مشاهده‌ی آثار مخرب سم‌زدایی، اعتیاد را به عنوان یک وابستگی دارویی تعریف کرده‌اند که این نیز تعریف اشتباهی می‌باشد.

جناب مهندس در این سی‌دی تاکید می‌کنند که اگر صورت مسئله‌ی اعتیاد به درستی شناخته نشود و تخریب‌های اعتیاد در صور آشکار و پنهان انسان تشخیص داده نشود، اعتیاد قابل درمان نخواهد بود؛ کنگره۶۰ معتقد است که بیماری اعتیاد یک بیماری فیزیولوژیک و اپیژنتیک است و در الگو و بیان ژن‌های فرد مصرف کننده آسیب و اختلال به وجود می‌آورد.

همان‌طور که جناب مهندس بارها اشاره کرده‌اند، آبروی علم به عمل آن است و مشاهده می‌شود که تاکنون اگر چه در جهان پزشکی مقالات متعددی راجع به اعتیاد منتشر شده است؛ ولی هیچ‌کدام از آن مقالات نتوانسته است به درمان بیماری اعتیاد منتج شود.

همان‌طور که استحضار دارید، جناب مهندس دژاکام در سال ۷۷ برای اولین بار مقاله‌ای را در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارائه دادند که هدف آن مشخص کردن صورت مسئله‌ی اعتیاد بود، کشف متد DST و حل کردن صورت مسئله‌ی اعتیاد سبب گردید که در کنگره۶۰ بیش از هفتاد هزار مصرف کننده به درمان قطعی برسند و این دلیلی مستحکم بر صحت و درستی متد DST و علم کنگره۶۰ است و همان‌‌گونه که اشاره شد، آبروی علم به عمل آن است و علم کنگره با عمل خود که همان درمان قطعی بیماری اعتیاد است، صحت علم خود را به اثبات رسانده است.

در انتها جناب مهندس به شاخص‌ترین ماده‌ی مخدر موجود در جهان که تریاک است، اشاره کرده و می‌فرمایند: تریاک در اعصار و قرون گذشته یکی از موثرترین و شفا بخش‌ترین داروهای شناخته شده بوده است که خدمات زیادی به انسان کرده است؛ هم‌اکنون نیز آلکالوئیدهای تریاک مانند مورفین، کدئین، پاپاورین و... جزو موثرترین داروهای پزشکی هستند؛

متاسفانه انسان در اثر سوءاستفاده از تریاک، آن را به خطرناک‌ترین و مخرب‌ترین ماده تبدیل نموده است، در صورتی که اگر تریاک و مشتقات آن در جای صحیح و درست استفاده شوند، در نجات جان انسان‌ها و درمان برخی از بیماری‌ها می‌توانند موثر واقع شوند.

خدمتگزاران سایت نمایندگی زنجان:
تایپ و نگارش: مسافر مهدی از لژیون ششم
ویراستار: مسافر شهرام از لژیون ششم
ارسال: مسافر مرتضی مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .