English Version
English

صفت بخشندگی از صفات قدرت مطلق الله است

صفت بخشندگی از صفات قدرت مطلق الله است

جلسه یازدهم از دور چهارم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران آقا نمایندگی آکادمی با دستور جلسه "نقش خدمات مالی در دستاوردهای علمی کنگره" به استادی همسفر مشتاق، نگهبانی راهنمای محترم همسفر محمدحسین و دبیری همسفر اشکان، پنج‌شنبه 24/12/1402، ساعت ۱۲:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

موضوع جلسه امروز نقش خدمت مالی در دستاوردهای علمی کنگره 60 است. برای اینکه یک مجموعه به هدف برسد، باید سه ضلع یک مثلث را تکمیل کند. یکی از اضلاع منابع انسانی است، ضلع دوم منابع مالی است و ضلع سوم هدف یا مقصد است. وقتی‌که این سه پارامتر کنار هم قرار بگیرند، مجموعه ناگسسته خواهد بود. اگر یکی از این موارد نباشد کار لنگ می‌ماند.
بخش مالی بسیار از اهمیت بالایی برخورد است و مثل اکسیژن در کسب‌وکار است. اگر در کسب‌وکاری پول نباشد، آن کسب‌وکار می‌میرد و قادر به حیات نخواهد بود. بخش مالی مثل خون در رگ می‌ماند که حیات می‌دهد. یک شخص حیاتش را با جاری بودن خون در رگ‌هایش می‌تواند ادامه دهد.
در نوشتارهای آقای مهندس از قدیم که توسط ایشان بازخوانده می‌شود، بارها و بارها اساتید آقای مهندس به‌نوعی این اطلاع، آگاهی و هشدار را به آقای مهندس داده‌اند: استحکام پایه‌های مالی باید انجام شود.
آن‌ها آن گذشته‌ها را که صحبت کرده بودند، امروز را می‌دیدند و آینده و خیلی آینده‌تر از این هم می‌بینند. آن‌ها دانشکده را می‌دیدند، آن‌ها به این تحقیقات علمی که باید انجام شود اشراف داشتند و می‌دانستند که به کجا ختم می‌شود. خب از این‌که بگذریم، برمی‌گردیم به همین مسئله مالی که وظیفه‌مان است. خب از بحث اعتیاد گذشت و کنگره پا را از درمان اعتیاد فراتر گذاشته. کنگره شرایطی فراهم کرده که می‌خواهد درد عالم بشری را برطرف کند.
دردهایی که دیگران از حل آن عاجز و ناتوان هستند که یک بخش عمده آن در زمینه بحث پزشکی است. تحقیقات علمی در خصوص بیماری‌های لاعلاج توسط آقای مهندس و تیمشان انجام داده می‌شود. خب منابع انسانی را تشکیل دادند. تفکر، تفکر آقای مهندس است. رهبر اصلی آقای مهندس است، خط‌ها را می‌دهند و آن تیم منابع انسانی آنچه باید انجام بدهند را انجام می‌دهند.
بخش دیگر بحث منابع مالی است. خط‌وربط منابع مالی را آقای مهندس با لژیون سردار مشخص کردند و حاضر نشدند برای کنگره از جایی پول دریافت کنند، مگر از نفراتی که در کنگره هستند. این موضوع دوتا حسن دارد؛ یکی اینکه در کنگره این خدمت مالی انجام می‌شود و به آن هدفش دست پیدا می‌کند و دیگری، به من زندگی می‌دهد، به من آرامش می‌دهد، من را در زندگی ارتقاء می‌دهد، به من یاد می‌دهد که چگونه زندگی روزمره خودم را خارج از کنگره برای خودم برنامه‌ریزی کنم.
جهان پیرامون خودم را ببینم؛ چون در اینجا من دارم مشق می‌کنم که وظیفه و هدف بیرونم را انجام بدهم. من اگر بتوانم در اینجا به آنچه اساتید و دوستان به من آموزش می‌دهند به‌درستی عمل کنم، درنهایت می‌توانم یک زندگی موفق و آرامشی که مدنظر است داشته باشم؛ و هیچ موقع آقای مهندس حاضر نمی‌شوند که اعضای کنگره در خصوص حتی خدمت مالی به‌زحمت بیفتند؛ چون می‌گویند: کنگره یک هدف نیست، یک وسیله برای رسیدن به هدف است.
اگر قرار است من کاری انجام بدهم، نباید این کار شرایطی برای من فراهم کند که زندگی من به مخاطره بیفتد؛ ولی در حدی باید باشد که تلنگر به من زده شود، آن تکانه در من ایجاد شود که باعث شود از درون جوشش ایجاد شود تا من ارتقاء پیدا کنم و برای اینکه بتوانم به این شرایط دسترسی پیدا بکنم، یک صفتی را باید در خودم بروز و ظهور بدهم. آن صفت بخشندگی است که از صفات قدرت مطلق الله است.
خداوند این صفت را در درون تمام آنچه خلق کرده قرار داده است. زمین به یک نوعی بخشندگی دارد، آسمان و ابر بخشندگی‌اش باران و برف است که رحمت خداوند برای ادامه حیات است. درخت به‌نوعی دیگر بخشندگی دارد. یک‌دانه وقتی‌که در زمین کاشته می‌شود به‌نوعی دیگر بخشندگی‌اش را بروز و ظهور می‌دهد. این‌همه چیزهایی که اگر در اطرافم به‌دقت نگاه کنم، می‌بینم و می‌توانم از آن‌ها یاد بگیرم.
چرا این اتفاق می‌افتد؟ به خاطر اینکه امواج بخشندگی در جریان است، جاری هست تا زمانی که امواج بخشندگی در کل هستی در جریان باشد. تمام مخلوقات خداوند از این صفت بهره‌مند هستند و می‌توانند به‌درستی آن رسالت و هدف خودشان را محقق کنند و به نتیجه برسند.
خب در شرایطی که الآن هستیم گاهی اخباری می‌شنوم. مثلاً همین اخیراً 10 میلیارد تومان تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی برای انجام کارهای تحقیقاتی وارد کردند. چرا آقای مهندس اجازه مشارکت به دیگران نمی‌دهد؟ برداشت خودم را عرض می‌کنم. دلیل این نیست که بخواهد به نام خودش تمام شود، به نظر من دلیل این است که آن‌جوری که می‌خواهد با آن هدفی که مدنظر است کار را پیش ببرد؛ چون زمانی که یک شریکی در یک کار به وجود بیاید، 50 درصد رأی را از من می‌گیرد. او می‌تواند برای من خط‌وربط مشخص کند.
چون این علم از بالا آمده، از آسمان است؛ بنابراین در بحث منابع مالی هم هیچ موقع معطل و لنگ نخواهد بود. به ایشان می‌رسانند آنچه باید برسد، افرادی قبلاً در مسیر بودند و افرادی الآن هستند، الآن هم افرادی هستند که در آینده قطعاً می‌آیند و بسیار بسیار بیشتر از اینکه دوستان دارند خدمت مالی می‌کنند آن‌ها هم خدمت خواهند کرد؛ چراکه وزن کنگره بالا می‌رود، ظرفیتش بالا می‌رود و نیاز به یک هم جمعی دارد. نیاز هست که یک شبکه بسیار بزرگ‌تری ایجاد شود و این خارج از بحث مالی محقق نمی‌شود، باید حتماً خدمت مالی انجام شود.
آقای مهندس در بحث نیروی انسانی نظارت مستقیم دارند، نفراتی هستند که مستقیم خودشان گلچین می‌کنند برای اینجا و راه را باز کردند برای هرکسی که هر نوع خدمتی بخواهد انجام بدهد. اگر کسی محقق باشد، کنگره با روی گشاده با ایشان برخورد می‌کند و ازایشان درخواست می‌کنند که همکاری داشته باشند اگر چیزی برای عرضه کردن داشته باشند.
بحث تفکر، مقصد و هدف هم که تعیین کنندشان آقای مهندس هستند که به دستور قدرت مطلق الله این را به نتیجه می‌رسانند.


تایپ: همسفر محمدجواد ( لژیون چهارم)
تهیه و تنظیم: سایت همسفران آقا، نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .