English Version
English

گفت و گو با راهنمای محترم تازه واردين و آشپز نمایندگی رودکی مسافر رسول

گفت و گو با راهنمای محترم تازه واردين و آشپز نمایندگی رودکی مسافر رسول

پرسش: با سلام، لطفا خودتان را به رسم کنگره معرفی نمایید.
پاسخ: سلام دوستان رسول هستم مسافر. آخرین مصرف شیره و تریاک، مدت سفر اول ۱۰ ماه، روشDST ، دارو OT، نام راهنما اقا مجید، رهایی ۵ سال و ۱۱ ماه، ورزش شنا و فوتسال.

پرسش: چطور با کنگره آشنا شدید؟
پاسخ: به خاطر دارم آخرین باری که اقدام به ترک کردم مجبور شدم که به یک کمپ اجباری بروم و در آنجا بود که از طریق یکی از دوستانی که در کمپ بودند پیام کنگره را دریافت نمودم, حتی وقتی از کمپ خارج شدم حدود ۸ ماه از مواد پاک بودم اما چون حال درستی نداشتم با پرس و جو نمایندگی رودکی در قلعه حسن خان را پیدا کردم و وارد آن شدم.

پرسش: در حال حاضر در کدام جایگاه خدمتی در حال انجام وظیفه هستید؟
پاسخ: من هم اکنون نزدیک یک سال است که راهنمای تازه واردین هستم اما پیش از این جایگاه‌های نگهبانی و مرزبانی را را نیز تجربه کرده‌ام.

پرسش: با وجود اینکه چندین جایگاه خدمتی را تجربه کرده‌اید چطور باز هم زمان خود را برای خدمت کردن در کنگره اختصاص می‌دهید؟
پاسخ: من حدود ۴۸ سال دارم و در طول این مدت دانسته‌ام که بهترین خوشبختی و لذت دنیا خدمت به دیگران است، خدمتی که عاری از هر گونه چشم داشت و منیت و تکبر باشد و کاملا صادقانه باشد. برای همین است که بیش از  سه سال می‌شود که اقدام به آشپزی در کنگره ۶۰ می‌نمایم و این کار را با عشق تمام انجام می‌دهم و هرگز برایم مهم نبوده‌ام که تنها باشم و یا کمک داشته باشم، به هر حال وظیفه‌ام را انجام می‌دهم.

پرسش: لطفاً برای ما بگویید که هزینه تهیه این خوراک بر دوش چه کسی یا کسانی است؟
پاسخ: نه تنها تمام هزینه‌های کنگره بلکه هزینه مواد اولیه و پخت غذای افطار بر عهده خود باشندگان در کنگره است و ما از بیرون کنگره هیچگونه کمک مالی و یا نیروی انسانی دریافت نمی‌کنیم. و باید بگویم که اعضای کنگره این کار را با کمال میل و جان و دل انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که این گونه غذاها با بهترین و بالاترین کیفیت تهیه و پخته می‌شود.


پرسش: لطفاً از اهمیت ماه رمضان در کنگره برایمان بگویید.
پاسخ: اهمیت ماه رمضان برای ما در این است که جناب مهندس دژاکام روش تدریجی دی اس تی را در ماه رمضان کشف کرد و به گفته دیگر ماه رمضان نقطه آغاز و تفکر جناب مهندس برای درمان اعتیاد بود. برای همین است که در تمام نمایندگی‌های سراسر کشور اقدام به پخت و توزیع غذای افطار می‌شود و در این ماه حال و هوا و شور و شوق خاصی در نمایندگی‌ها موج می‌زند.

و کلام آخر: از تمام اعضای نمایندگی رودکی چه کسانی که در این امر به ما یاری می‌رسانند و چه دوستانی که کمک نمی‌کنند نهایت قدردانی و سپاسگزاری را دارم و امیدوارم سال آینده سالی پر از شادی و برکت و سلامتی برایشان باشد.

 

ضبط و مصاحبه: مسافر رمضان لژیون هشتم

نگارش: مسافر حسن لژیون شانزدهم

عکس خبری: مسافر حسن لژیون هشتم

ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .