English Version
English

برقراری تعادل در همه قسمت های زندگی

برقراری تعادل در همه قسمت های زندگی

ششمین جلسه از دوره چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی زنجان به نگهبانی همسفر فاطمه، ‌دبیری همسفر فرشته و استادی همسفر سمیرا با دستور جلسه «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» در روز دوشنبه مورخ 28 اسفند‌ماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱5 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سمیرا هستم یک همسفر.
در ابتدا خدای خودم را شاکر و سپاسگزار هستم که توفیق خدمت در این جایگاه را به بنده عطا نمود تا آموزش ببینم. از ایجنت محترم، مرزبانان نمایندگی و راهنمای بسیار عزیز خودم خیلی تشکر می‌کنم و اما در مورد دستور جلسه از تعطیلات چگونه استفاده کنیم؟
در ابتدا فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان را خدمت عزیزان تبریک می‌گویم ما باید بدانیم که از تعطیلات چگونه استفاده کنیم؛ این‌که به نحو احسنت استفاده کنیم یا نه بستگی به من رهجو دارد که چگونه برنامه‌ریزی کنم تا در تعطیلات بدون راهنما و با نوشتن سی‌دی هفتگی، با گوش‌دادن به سی‌دی‌های آقای مهندس، خواندن منابع کنگره 60؛ کتاب‌ها و پروتکل‌ها چگونه برنامه‌ریزی کنم و خودم را برای آزمون راهنمایی آماده کنم یا به تفریح و خوش گذرانی وقت بگذرانم که این بستگی به من همسفر دارد. باید در همه قسمت‌های زندگی  تعادل برقرار باشد؛ من همسفر در تعطیلات به تفریح نیاز دارم، به مطالعه نیاز دارم و همچنین به استراحت نیاز دارم بنابراین من باید طوری برنامه‌ریزی کنم که به همه این کارها برسم و همچنین در زندگی باید طوری مدیریت داشته باشم که هم به مسافرم و هم به خانواده خوش بگذرد. همه ما می‌دانیم که با فرارسیدن سال نو که همه درختان شکوفه می‌دهند، سطح  انرژی‌ ما هم در تعطیلات خیلی بالاست؛ در طبیعت که همه درختان گل و شکوفه می‌دهند، آیا من رهجو هم به آموزش‌هایی که در کنگره دیدم به آن‌ها جامه عمل می‌پوشانم و از آموزش‌های کنگره استفاده می‌کنم یا این‌که بی‌توجه هستم و بطور عادی به زندگی خودم ادامه می‌دهم و این بستگی به خودمان دارد و همین‌طور که درکنگره یاد گرفتیم که چگونه می‌توانیم یک لحظه به یادماندنی با اطرافیانمان به یادگار بگذاریم؛ به نظر من همین یک افطاری دادن و افطاری رفتن خودش یک لحظه به یادماندنی و خوبی است.

به قول آقای مهندس که می‌فرمایند قلب‌ها و دل‌هایمان را خالی از کینه بکنیم و هیچ کینه و نفرتی در دل نداشته باشیم و حسادت را هم کنار بگذاریم که  همه این‌ها باعث وجود بیماری‌هایی در جسم ما می‌شود؛ مانند این‌ است که ما یک کیسه پیاز بر پشتمان گذاشته و همه‌جا با خودمان حمل می‌کنیم و آن پیازها رفته‌رفته گندیده و غیرقابل‌تحمل می‌شود، پس اگر کینه و نفرت را از خودمان دور نکنیم هیچ اتفاقی در جسم ما نمی‌افتد.
این تعطیلات به ما اجازه می‌دهد که کارهای عقب‌افتاده خود را تا فرصت داریم، انجام بدهیم و وقت بیشتری را برای آموزش‌ها بگذاریم و در صورت امکان همیشه شکرگزار داشته‌ها در زندگی‌ باشیم و از تعطیلات نهایت استفاده را بکنیم؛ یک مسافرت کوتاهی برویم، شاکی نباشیم و سعی کنیم به اطرافیان خوش بگذرد و به مکان‌هایی که خانواده برای تفریح، انتخاب می‌کنند معترض نباشیم و تابع جمع باشیم به قول آقای مهندس قرار نیست که حتماً مسافرت آن‌چنانی و راه دور داشته باشیم، بلکه می‌توانیم از یک کاروان‌سرا در شهر خودمان دیدن کنیم که فقط به عزیزانمان خوش بگذرد.

و در ادامه تشکر ویژه داریم از همه خدمتگزارانی که زحمت تدارک افطاری روز دوشنبه را برای همسفران کشیدند؛

تایپ: همسفر سمیرا، راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
ویرایش: همسفر ناهید، راهنما همسفر زهرا (لژیون پنجم)
عکس: همسفر مهسا (مرزبان خبری)
تنظیم و ارسال: همسفر فرشته (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی زنجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .