English Version
English

خلاصه سی‌دی کلمات

خلاصه سی‌دی کلمات

ما همه‌ حیات را در حال حرکت مشاهده می‌کنیم، تولد ادامه رشد است و تبدیلات از کل به جز و بالعکس است. خود انسان از یک اسپرم و یک تخمک به وجود می‌آید، دومرتبه این اسپرم و تخمک می‌شود کل؛ از جز یک کل به وجود می‌آید و دومرتبه از کل یک جز به وجود می‌آید و مرتب در حال تغییر است؛ پس رکودی وجود ندارد و گذشته و حال همه در حال تغییر و تبدیل هستند و این مسیری است که ما در آن آموزش می‌بینیم.
وقتی می‌گوییم همه‌ موجودات تکبیر خداوند هستند؛ یعنی همه در جهت فرمان خداوند در حرکت هستند و در حال آموزش و خدمت به هستی هستند.
مطلبی که امروز می‌آموزیم دیروز به یاد نداشتیم و موضوع فردا، مطلبی است که می‌آید و تازه‌ای دیگر بر دانستنی‌های ما می‌افزاید.
اگر چیزی را می‌خواهید بگویید و یا انجام دهید یا درخواستی دارید، همه باید در مکان و زمان مناسب باشد و در کلمات مناسبی ارائه شود. کلام خیلی مهم و ارزشمند است؛ در حضور قاضی، معلم و عشقمان و... این کلمات ارزش دارد که با چه ادبیات و جملاتی صحبت می‌کنیم.
به‌راستی‌ باید‌ سخن‌ گفت؛ ولی هر راستی نشاید گفت
هر حرفی را نباید هر جایی گفت؛ ۹۹ درصد سوءتفاهم‌ها فقط برای بد گفتن و بیان کلمات است. در کتاب آسمانی ما هم کلمه نفس را داریم هم کلمه روح را، اما هنوز مفاهیم این دوتا آشکار نشده است، گاهی اوقات می‌بینی بزرگان نفس و روح را یکی گرفته‌اند، امّا کاملاً از هم جدا هستند.
گفتنی‌ها گفته شده است، ولی ما چیزهایی را باور داریم که با 5 حس، حس کنیم، با چشم ببینیم، لمس کنیم، بشنویم و یا مزه‌اش را بچشیم، اینها را قبول داریم. مثلاً مادون قرمز را نمی بینیم ،خیلی از اصوات هست که نمی شنویم، امواج رادیویی را نمی‌بینیم و گاهی می‌گوییم اگر هست چرا من نمی‌بینم ومنکر آن می‌شویم.
همه چیز در کتاب‌هاست ولی انسان همیشه دنبال چیزهای تازه است، هیچ‌چیز کهنه نمی‌شود فقط چهره عوض می‌کند؛ مانند لباس‌هایی که با رنگ‌های مختلف بر تن می‌کنیم. فصل‌ها را بنگر؛ بهار، تابستان، پاییز و زمستان، طبیعت هم در ابعاد خودش این‌گونه تعویض برتن دارد.
با اینکه نمی‌دانستی بودی، هستی و خواهی بود؛ امّا آغاز و پایانی را نمی‌دیدی.
وقتی یک نفر پیش شما غیبت می‌کند یا بدگویی شخصی را می‌کند، شما باید ببینید کسی که حالا بدگویی می‌کند، می‌خواهد چه چیزی را ثابت بکند. باید سعی کنیم پشت حرف او را  و همچنین هدفش را بفهمیم.
عناصری که در وجود ما هست؛ مثل آهن، مس، سدیم و...اینها میلیون‌ها میلیارد سال قبل ساخته شدند؛ یعنی کار این ستارگان بزرگ، خورشید و خیلی بزرگ‌تر از خورشید، کار اینها ساخت همین مواد اولیه است كه در وجود ماست و میلیاردها سال قبل ساخته شده‌اند ولی‌ شما همین گوشت و استخوان را می‌بینید.

نگارش، تایپ و ویرایش: همسفر نسرین، راهنما همسفر غزال (لژیون سوم)
تنظیم و ارسال: همسفر فرشته (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی زنجان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .