English Version
English

از تعطیلات چگونه استفاده می کنم

از تعطیلات چگونه استفاده می کنم

پنجمین جلسه از دوره سی‌ و چهارم سری کارگاه‌های آموزشی _ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی رودکی، با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر رمضان و دبیری مسافر ناصر با دستور جلسه "از تعطیلات چگونه استفاده می کنم" روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ در ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

چکیده سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر.
از همه شما عزیزان و نگهبان و دبیر جلسه سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من کذاشتید تا در خدمت شما باشم. دستور جلسه امروز «چگونه از تعطیلات استفاده کنیم»
ابتدا پیشاپیش فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گویم. بسیار سپاسگزارم از عزیزانی که همواره در این نمایندگی با انجام خدمت موجب رهایی من و تمام سفر اولی‌ها می‌گردند. لطفی که کنگره به من کرد را تا آخر عمر هرگز فراموش نمی‌کنم و این لطف بهبودی و درمان من بود. به یاد دارم پیش از اینکه وارد کنگره بشوم تعطیلات نوروز و تمام تعطیلات برای من حول محور مواد و چگونگی مصرف آن می‌چرخید. به صورتی که پیش از آنکه به تعطیلات یا مسافرت بروم، با تفکر و برنامه‌ریزی در پی انجام آن بودم که مواد لازم را برای چند روز تهیه کنم یا چطور موادم را در طول سفر مهیا کنم، کجا جاساز کنم، در کدام محل‌ها می‌توانم استفاده کنم و یا اینکه به کدام شهرها بروم که این شهر زیاد دور نباشد و برای تهیه هرگونه مواد مخدر در دسترس باشد. یعنی تمام هوش و ذکاوت من یکسره در مورد مصرف مواد و چگونگی تهیه آن بود. همواره جشن نوروز برایم مانند یک چالش بود و از دید و بازدید و مهمانی گریزان بودم. دنبال بهانه و دلیل بودم تا از معاشرت با دیگران فرار کنم. اما به یاد دارم که نوروز گذشته در حال سفر در کنگره بودم و هیچگونه مسافرتی انجام ندادم چون می‌دانستم درمانم باید در اولویت باشد. پس از اینکه وارد کنگره شدم و به لطف زحمت‌های کنگره از قید هرگونه ماده مخدری آزاد و رها شدم  برنامه‌ریزی و علایق و سلیقه‌هایم دگرگون شد و برنامه‌ام دیگر در مورد مواد و حواشی آن نیست بلکه محور تفکرم حول مسائل دیگری می‌چرخد. وقتی درمان شدم طبق آموزش‌ها باید جبران خسارت می‌کردم پس به واسطه اینکه سال‌های سال که مصرف کننده بودم و در کنار خانواده و خویشاوندان نبودم، به این گونه جبران خسارت کردم که پس از درمانم زمان بیشتری برای آنها بگذارم. اما تعطیلات باید طوری باشد که از تمام امکانات بهترین استفاده را بکنیم و از این روزهای زیبا لذت ببریم. به واسطه اینکه ما به سفر دوم می‌رسیم و حس‌هایمان تغییر می‌کند نوع لذت‌های ما نیز تغییر خواهد کرد زیرا فکرمان کاملاً آزاد است و ساختارهای تازه‌ای درونمان به وجود آورده ایم. اعتبار و جایگاه اجتماعی که نزد اطرافیان از دست داده بودیم را دوباره به دست خواهیم آورد و نظم به زندگیمان باز می‌گردد. اما همین تعطیلات برای یک سفر اولی مانند جنگ است چرا که همواره در معرض هجوم نیروهای منفی و شیطانی قرار دارد. به این صورت که  از کنگره و آموزش‌های آن دور می‌شویم ممکن به خاطر القائات منفی لذت‌های زودگذر به سراغمان بیاید و یا دچار افت سطح انرژی شود که در این موارد باید آموزش‌ها، منابع و جزوه‌ها را دوره کنیم تا بتوانیم در این جنگ نرم پیروز شویم. از این که به صحبت‌های من گوش دادید از شما سپاسگزارم.

 

ضبط و نگارش: مسافر حسن لژیون شانزدهم

عکس خبری: مسافر محمد لژیون نهم

ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .