English Version
English

تجلی صفات خداوند در وجود انسان

تجلی صفات خداوند در وجود انسان

 جلسه چهاردهم از دوره‌ی بیستم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰ نمایندگی زنجان با استادی مسافر داور، نگهبانی مسافر مهرداد و دبیری مسافر ناصر با دستور جلسه‌ی وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من در روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان داور هستم یک مسافر، از نگهبان، ایجنت و لژیون مرزبانی تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم، از عزیزانی که در آشپزخانه جهت آماده کردن افطاری زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم، پیشاپیش عید نوروز را خدمت جناب مهندس و خانواده محترمشان و به اعضای نمایندگی زنجان و همه خدمتگزاران، تبریک عرض می‌کنم، ماه رمضان ماه تجلی عشق است که نجات دهنده و به وجود آورنده کنگره۶۰ بوده است، ماه رمضان را خدمت همه اعضای کنگره۶۰ تبریک می‌گویم.

درباره دستور جلسه اگر بخواهم صحبت کنم باید بگویم که؛ آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است، وادی‌های کتاب عشق مانند این هستند که ما از کلاس اول شروع کرده‌ایم و به مرور به جلو حرکت می‌کنیم، وادی چهاردهم مانند کنکور است که ما وقتی قبول شویم به دانشگاه می‌رویم، تمام آگاهی ما از طریق کتب آموزشی کنگره۶۰ است، به همین دلیل کنگره ۶۰ مانند دانشگاه است.

وادی چهاردهم وادی عشق و محبت است، عشق در ذات خداوند متجلی است، و خداوند عشق و محبت خود را در وجود مخلوقات نهاده است، حال چگونه می‌توان از عشق و محبت استفاده کرد؟ ما در وادی چهاردهم عشق و محبت را می‌آموزیم و به واسطه این آموزش زاویه نگاه ما نسبت به موضوعات مختلف تغییر می‌کند.

در کتاب عشق می‌گوید که باورها با محبت واقعی عجین شده‌اند که ما عشق و محبت را لمس کنیم، در همین رابطه استاد شهریار می‌فرمایند:

"چرا رو در تو آرم من که خود را گم کنم در تو،
به خود باز آمدم نقش تو در خود جست‌وجو کردم" من هر چقدر که سوی شما بیایم خودم را گم می‌کنم و من هر وقت که خودم را بشناسم عشق و محبت تو را شناخته‌ام، در آفرینش عشق و محبت در ذات انسان بوده است، حتی حیوانات و گیاهان و تمام موجودات زنده‌ای که در هستی موجودند دارای عشق و محبت هستند.

خداوند در کلام الله شریف در آغاز سوره‌ها می‌فرمایند؛ بسم الله الرحمن الرحیم، یعنی به نام خداوند بخشنده مهربان، پایه بخشندگی و مهربانی خداوند عشق و محبت است، بنابراین کسی که بدون چشم داشت می‌بخشد و با همه مخلوقات مهربان است عشق و محبت را درک نموده است.

ممکن است کسی سوال کند که عشق در گیاهان چگونه است؟! زمانی که شخصی با یک گل با عشق و محبت رفتار می‌کند و آن گل را نوازش می‌کند، آب می‌دهد و برای آن گل موسیقی پخش می‌کند آن گل به خاطر نیروی مثبت آن فرد رشد و نمو بیشتری از سایر گیاهان خواهد داشت، این موضوع در رابطه با گیاهان و انسان‌ها نیز صادق است.

زمانی که خصوصیات خداوند در وجود انسان تجلی نماید، این شخص را همه دوست خواهند داشت و همه به او احترام خواهند گذاشت، نکته آخر اینکه صفات خداوند در همه انسان‌ها وجود دارد ولی اینکه که چگونه بتوانیم از این صفات استفاده نماییم بستگی به میزان کاربردی نمودن آموزش‌هایی که می‌بینیم دارد، از این که به صحبت های من توجه کردید، سپاسگزارم.

رهایی‌ هفته‌ی چهارم اسفند ماه:
مسافر مجید از لژیون ویلیام وایت به راهنمایی راهنما مسافر سینا

در ادامه توجه شما را به گزارش تصویری آماده شده از اولین ضیافت افطاری،‌‌ تهیه،‌ طبخ و سرو غذا به مناسبت ماه مبارک رمضان در نمایندگی زنجان جلب می‌نمائیم:

 

 

 

 

در اولین مراسم افطاری تعداد 300 پرس غذا بین مسافران و همسفران توزیع شد.

با تشکر ویژه از سر آشپز نمایندگی زنجان مسافر احمد و کلیه خدمتگزاران بسیار پر تلاش که از ساعات ابتدایی روز خالصانه خدمت نمودند و همچنین سپاس فراروان از خدمت گزاران لژیون‌های دهم و یازدهم.

 

خدمتگزاران سایت نمایندگی زنجان:
تایپ: مسافر محمد رضا از لژیون سوم
ویراستار: مسافر مهرداد از لژیون سوم
ارسال: مسافر مرتضی مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .