English Version
English

عبور از اضداد

عبور از اضداد

یازدهمین جلسه از دوره هشتاد و ششم کارگاه‌های آموزش خصوصیکنگره 60 به نمایندگی آکادمی با استادی مسافر مسلم، نگهبانی مسافر کورش و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه "‌وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من‌" چهارشنبه 23 اسفند 1402 ساعت 18 آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مسلم هستم یک مسافر، از نگهبان جلسه تشکر می کنم که این فرصت را در اختیار من قرار داد.از ایجنت و راهنمای بزرگوارم نیز کمال تشکر را دارم.
بسم الله الرحمن الرحیم کلامی است که بسیار عمیق و در آن رازهای زیادی نهفته است. عشق و محبت را نیز می‌توان از آن دریافت کرد.
وادی چهاردهم به ما می‌گوید آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است.یک انسان به یکباره نمی‌تواند محبت را بچشد و بایستی ذره ذره حرکت کنم تا به محبت برسم.


مهندس دژاکام می‌گویند ادیان بر پایه محبت و عشق پایه‌ریزی شده است. وقتی محبت باشد، ایمان است و اینها مکمل یکدیگراند.دوستی تنها، بدون محبت معنا پیدا نمی‌کند.ازخودگذشتگی،ایمان نشانه محبت است.
جایی در این وادی می‌گوید هرچیزی بایستی ضدی داشته باشد تا معنا پیدا کند و اضداد وجود دارد تا از طریق عبور از آن به محبت برسیم.در واقع اضداد با سپاهی عظیم در وجود ما طغیان می‌کنند و جنس آنها از جهل ،نفرت و دروغ است.
ما باید با تفکر و آموزش از ضد محبت عبور کنیم و به راستی و درستی برسیم‌.اینها در من چطور به وجود می‌آید؟ اگر حس ها درون من اصلاح نشود، ایمان و محبت نیز درون من جریان پیدا نخواهد کرد.به عنوان مثال این سالن بدون وجود افرادی که در آن نشسته اند،سنگ و خاکی بیش نیست و عشق و محبت در اینجا به واسطه افرادی است که در آن حضور دارند.
حس وقتی فعال می‌شود که جاذبه در ما به وجود ‌آید جاذبه محبت یا نفرت. من به کنگره ۶۰ آمدم، قبل از آن یک مصرف کننده بودم ولی با آموزش هایی که گرفته‌ام معنای محبت را حس کردم و توانسته‌ام که به آرامش نسبی برسم.
ممنون که به صحبت های من توجه کردید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .