English Version
English

رابطه بهتر با دیگران، همان محبت و عشق است

رابطه بهتر با دیگران، همان محبت و عشق است

چهارمین جلسه از دوره هشتاد و ششم کارگاه‌های عمومی کنگره 60 نمایندگی آکادمی با استادی مسافرمهدی ، نگهبانی مسافر فرزاد و دبیری مسافر سهید با دستور جلسه "وادی چهاردهم و تاثیرآن روی من" شنبه 19 اسفند 1402 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر، از نگهبان محترم تشکر می کنم که این فرصت را در اختیار من قرارداده‌اند.
در مورد وادی چهاردهم، بخشی وجود داردکه در مورد اضداد صحبت می‌کند که نیروهای منفی وجود دارد تا من را به تکامل برساند.
من نمی‌توانم از همه توقع داشته باشم که به من خوبی کنند، پس در این زندگی کسانی هستند که به من خیانت کنند و یا حق مرا بخورند اما من چگونه می‌خواهم با این افراد روبرو شوم به عنوان یک انسان.آیا من می خواهم همان مسیری را بروم که آنها نیز رفتند؟
اگر بخواهم مسیر آنها را بروم دچار جنگ و هیاهومی‌شوم و هیچ فرقی نخواهم کرد با آنان که منیت دارند، وفای به عهد نمی‌کنند یا خیانت می‌کنند یعنی هیچ فرقی بین ما نخواهد بود چون من در درون خودم همان اعمال را انجام می‌دهم.
نتیجه ای که من در این وادی گرفتم، این است که من تنها کاری که می‌توانم بکنم با تفکر و آموزش، نقطه تحمل خودم را بالا ببرم و بدانم که عشق به تنهایی کار نمی‌کند.
هرچند گذشتگان صحبت هایی دارند به عنوان مثال می‌گویند عشق آمد و خرمن عقل بسوخت همه اینها را نه اینکه آموزه های کنگره رد کند بلکه به زیبایی بیان می‌کند مثلثی هست که اضلاع آن عشق، عقل و ایمان است که در کنار خطی به نام خمر است و می توانند گسترش پیدا کند تا به تکامل برسد.
پس من تا جاییکه نقطه تحملم را بالا ببرم، جنگ های درونی ام کم می‌شود و انسانی که جنگ های درونی‌اش کم شود می تواند با کسانیکه گرفتار این جنگ ها هستند رابطه بهتری برقرار کند و رابطه بهتر همان محبت و عشق است که با آرامش و گذشت این موضوع به وجود می‌آورد.
پس من باید نقطه تحملم را بالا ببرم و بدانم انسان ترکیبی است از خیر و شر و نباید ازاو ناراحت شوم. اگرهم ناراحتی در من به وجود آمد باید از آن بگذرم و دوباره ادامه حیاط دهم.

در مورد بخش دوم تولد مسافر افشین ومسافر محمد. افشین زمانی که سفرش برای بار دوم آغاز کرد، محمد برای بار اول سفرش را شروع کرده بود و من هیچوقت از آنها نافرمانی ندیدم و آنچه لازم بود را انجام دادند و توانستند امروز به سفر دوم برسند.
خدمت می‌کنند، هم خدمت علمی و هم خدمت مالی و روز به روز دارند بهتر می‌شوند اینکه تولدشان در این دستور جلسه قرار گرفته بی ربط نباشد. تلاش می‌کنند که عشق و عقل و ایمان را با عمل صالح زندگی کنند.
خوشحالم این دو توانستند در کنگره 60 بمانند وامروز اجازه خدمت به آنها داده می‌شود. برایشان آرزو می‌کنم که در این مسیر موفق و سربلند باشند.
سلام دوستان افشین هستم مسافر، روزهای اول که در سال 98 به کنگره 60 آمدم، نشستن بر روی این صندلی ها و ادامه سفر یکی از نشدنی‌ترین ها به نظرم می‌رسید و امروز واقعا خوشحالم که نتیجه آموزه های کنگره را می‌بینم و کلمه ای برای قدردانی وجود ندارد که نثار جناب مهندس دژاکام کنم وعرض قدردانی دارم خدمت راهنمای عزیزم که در سخت‌ترین بزنگاه ها راهنمایی ایشان به کمکم می‌امد.ممنون که به صحبت های من گوش دادید.
سلام دوستان محمد هستم مسافر، من هم به نوبه خود از جناب مهندس دژاکام، خدمتگذاران کنگره 60 و راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم. برای این حال خوب من 13 سال تلاش کردم 25 سال تخریب دارم بعد از دو سال متوجه شدم این راه راه خوب نیست و ازهمان موقع شروع کردم راهی را پیدا کنم، انواع واقسام روش ها را امتحان کردم پیش روان‌شناس های مختلف رفتم تا جاییکه کنگره 60 را پیدا کردم و به من گفتند باید گوش به فرمان راهنما باشی و خدا را شکر این مسیر را دنبال کردم تا به مقصودم رسیدم.
من غرور ومنیت زیادی داشتم نمی‌توانستم حرفی گوش کنم، همین علتی بود که درمانم 13 سال به طول انجامید اما توانستم با راهنمایی راهنمای عزیزم بر روی منیت خودم کار کنم. ممنون از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید.

همچنین در این جلسه مرزبانان دوره بیستم نمایندگی آکادمی با حضور دیده‌بان محترم نمایندگی آقای بابک لطفی پیمان بستند و شال خود را دریافت نمودند. همچنین از مرزبانان دوره قبل تقدیر به عمل آمد و پیمان خود را دریافت نمودند. از مرزبانان دوره نوزدهم سپاسگزاریم و برای مرزبانان دوره جدید آرزوی موفقیت و سربلندی داریم. نظر شما را به گزارش تصویری این مراسم جلب می‌کنیم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .