English Version
English

ارتقاء و تکامل انسان در ماه رمضان

ارتقاء و تکامل انسان در ماه رمضان

دهمین جلسه از دور چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه آقایان همسفر در نمایندگی آکادمی، با استادی ایجنت محترم همسفر محمد، نگهبانی همسفر محمد و دبیری همسفر فرزاد، با دستور جلسه «الهام از رمضان»، پنجشنبه 17 اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

شاکر خداوند هستم که یک‌بار دیگر فرصت و اجازه خدمت را در این جایگاه به من داد تا بتوانم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنم و مطالب خوبی را از شما یاد بگیرم. دستور جلسه الهام از رمضان است، کلمه الهام برای من یادآور این است که یک‌چیزی در این ماه وجود دارد که می‌توانم از آن برداشت کنم و چیزی که الهام می‌شود را یاد بگیرم.
این را می‌دانیم که کنگره در مسائل اعتقادی، سیاسی و مذهبی هیچ ورودی نمی‌کند؛ صرف‌نظر از اینکه من چه اعتقادی دارم، می‌توانم از این ماه آنچه نیاز دارم را الهام بگیرم. این ماه درواقع برای من مقدمه و تمرینی است که در ۱۱ ماه بعدی بتوانم از آن بهره‌مند شوم.
این‌گونه نیست که در این یک ماه یک سری کارها را زوری و اجباری انجام دهم و بگذرم و بگویم تمام شد؛ مثل سی دی نوشتن می‌ماند. اگر آن لحظه‌ای که آقای مهندس می‌گوید: از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از شما ممنونم من، بگویم: چه خوب که تمام شد؛ یعنی اینکه از سی دی چیز زیادی عایدم نشده است.
اگر در انتهای ماه بتوانم تغییری را درون خودم به وجود بیاورم و از آن الهام بگیرم می‌تواند به من کمک بکند و راهگشا باشد؛ وگرنه رمضان هم مثل همه ماه‌های دیگر می‌شود.
فرصتی که خداوند در اختیار من قرار داده تا تغییر، تبدیل و ترخیص را روی خودم پیاده بکنم از دست می‌دهم. نه اینکه در ماه‌های دیگر نمی‌شود؛ مثل تمثیل‌هایی که در کنگره‌داریم، این ماه هم یک فرصت است که من بتوانم این کار را انجام دهم و بهره‌مند شوم.
چیزهایی که در این ماه من فکر کردم؛ یکی روش DST است، یکی تغذیه و یکی نفس هست. دارد در هرکدام از این‌ها به من آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانم خواسته‌هایم را اجرایی کنم. چگونه می‌توانم نفسم را تزکیه کنم. چگونه می‌توانم تغذیه‌ام را سالم کنم.
جایگاه آقای مهندس در کنگره نگهبان است نگهبان حواسش به همه‌چیز است. حواسش به همه اعضا هست. حواسش به من محمد هست. حواسش به من تازه‌وارد هست. حواسش به من راهنما هست. در تمام سطوح، کارهای که آقای مهندس انجام می‌دهند هدفمند است. برای این‌که کاری در جهت ارتقاء و تکامل انسان انجام بشود.
همین DST که در ماه رمضان می‌توانم یاد بگیرم به من کمک می‌کند که کم‌کم می‌توانم به تمام خواسته‌هایم برسم؛ حال هر خواسته‌ای که داشته باشم و محدودیتی ندارد، فقط شامل پارامتر زمان می‌شود.
نفس چیزی است که باید کوله بارم را روی آن بیشتر بکنم، کیفیت خودم را بالاتر ببرم؛ راحت بگویم: آدم بهتری بشوم. اگر قرار است این اتفاق بیفتد، باز با همان الهام گرفتن از این ماه می‌توانم انجامش بدهم.
من سفر جونز انجام می‌دهم. تغذیه یکی از مواردی است که سلامت انسان را تأمین می‌کند، البته اگر مواد غذایی مناسب را به‌موقع و به‌اندازه بخورم؛ یعنی باز هم آن نگهبان حواسش به‌سلامت من است.
یادم است در یکی از سی‌دی‌های قدیمی بعد از سکته آقای مهندس و بازگشتشان به کنگره، آقای مهندس درمان سیگارشان را انجام می‌دادند. آقای مهندس در آن سی‌دی گفتند: نمی‌خواهیم بچه‌های کنگره از دست بروند؛ یعنی جناب مهندس در آن زمینه هم به این موضوع توجه دارند که اتفاقی نیفتد تا بچه‌ها آسیب ببینند. این موضوع در تمام سطوح قابل‌مشاهده است. تحقیقاتی که کنگره انجام می‌دهد، اتفاقاتی که در مسیر کنگره می‌افتد همه به خاطر این است که انسان بتواند جایگاه اولیه خودش را باز پس بگیرد.
امیدوارم بتوانم از این ماه بهره‌مند بشوم. ان‌شاءالله در این ماه به‌صورت اختصاصی افطاری خواهیم داشت. هم در بحث مالی و هم در بحث فیزیکی می‌توانید مشارکت کنید. امیدوارم در پایان ماه بتوانم یک قطره از این ماه برداشت کنم. بتوانم یک‌چیزی را در خودم تغییر بدهم. اگر همین یک کار را بتوانم انجام بدهم؛ یعنی تمرین را انجام دادم.
نکته آخر بحث اتوفاژی است که اگر روزه ‌بگیرم، آن مواد اضافی در بدن من از بین می‌روند. مرسی که به صحبت‌هایم گوش کردید.

 

تایپ و ویراستاری: همسفر فرزاد (لژیون اول)
تصویربردار: همسفر محمدجواد (لژیون چهارم)
تهیه و تنظیم: سایت همسفران آقا، نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .