English Version
English

دیگران کاشتند و ما خوردیم‌، ما هم بکاریم تا دیگران بخورند

دیگران کاشتند و ما خوردیم‌، ما هم بکاریم تا دیگران بخورند

همسفر صادق از لژیون هشتم همسفران آکادمی، مقاله‌ای در خصوص دستور جلسه " هفته درختکاری" ارائه نمودند که ذیلاً تقدیم حضور می‌گردد:

سلام دوستان صادق هستم یک همسفر

در کشور ما روز ۱۵ اسفند هرسال درختکاری انجام می‌شود. مردم با حضور در پارک‌ها و جنگل‌ها و نقاط دیگر شهر اقدام به کاشتن نهال می‌کنند، ایرانی‌ها هرسال با کاشتن درخت به استقبال سال نو می‌روند.

در ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان درختکاری جایگاه ویژه‌ای دارد. دین مقدس اسلام هم بشر را به کاشتن درخت ترغیب می‌کند.

آقای مهندس می‌فرمایند: که هرساله درخت بکارید از هر نوع که باشد و هرکجا که برویم تا ذره‌ای از فرمان در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود را با بزرگ شدن درختانی که خودمان کاشته‌ایم رؤیت کنیم. هفته درختکاری در کنگره نماد سرآغاز زندگی جدیدی برای مسافران است.

در کنگره ۶۰ به اعضا فرصتی داده‌شده که در این امر خوشایند شرکت کنند و برای جبران خسارت‌هایی که در اثر ناآگاهی به طبیعت زده‌اند درخت بکارند. به گفته آقای مهندس: تنها کاشتن درخت هدف نباشد بلکه نگهداری کردن و آب دادن آن امری مهم‌تر است.

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم مانند یک مزرعه است که در آن محصولاتی را می‌کاریم و در آخر درو می‌کنیم؛ مثل عنوان وادی دوازدهم که می‌گوید «در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود»؛ بنابراین همان‌طور که دیگران کاشتند و ما خوردیم‌، ما هم بکاریم تا دیگران بخورند.

پس بهتر این است کاری که می‌کنیم همیشه ماندگار باشد و سود آن به دیگران برسد که نمونه‌اش همین کاشتن درخت است و این کاشتن درخت یک میراث ماندگار است برای آیندگان.
☘به امید جهانی سرسبز و به دور از آلودگی☘

همسفر صادق لژیون هشتم همسفران آقا، نمایندگی آکادمی
تایپ: همسفر صادق (لژیون هشتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .