English Version
English

هفته درختکاری

هفته درختکاری

پانزدهمین جلسه از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزش خصوصی هم‌سفران آقا، نمایندگی شادآباد؛ به استادی راهنمای محترم همسفر اسد، نگهبانی همسفر خسرو و دبیری همسفر علی‌اصغر؛ با دستور جلسه "هفته درختکاری" پنجشنبه 10 اسفندماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کارکرد.

 


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان اسد هستم یک همسفر. قبل از هر مطلبی لازم می دانم از نگهبان محترم، ایجنت و مرزبان ها تشکر کنم که باعث شدند من امروز در این جایگاه قرار بگیرم، آموزش بگیرم و خدمت کنم. از زاویه نگاه یک راهنما که نگاه می‌کنم، می‌بینم آن شخصی در کنگره می‌آید و می‌ماند که خواسته‌اش اصلاح و تغییر است. افرادی که به کنگره می‌آیند، در زندگی خودشان درگیر مسائل متعددی هستند که در رأس آن‌ها اعتیاد قرار دارد و شرایط زندگی‌شان به‌گونه‌ای است که می‌خواهند آن را تغییر دهند. اگر کسی خواسته‌اش تغییر باشد و به این جهان‌بینی برسد که این تغییرات ذره‌ذره باید اتفاق بیفتند و شخص باید تحت آموزش باشد، قطعاً در کنگره ماندگار می‌شود. این نکته مهمی است که باید بدانیم، برای تجربه حس و حال بهتر و جایگاه بهتر در زندگی خودمان، باید تغییر کنیم.
در کنگره 60 قناعت، صبر، پس انداز، معاشرت و مطالب مختلفی آموزش داده می شوند و برای ایجاد تغییر در زندگی خودمان باید از این آموزش ها استفاده کنیم. یکی از آموزش های کنگره، درختکاری است. خود من قبل از آموزش های کنگره60، با روش های مختلفی مثل زباله روی زمین انداختن، به طبیعت آسیب می رساندم. آقای مهندس در وادی دوازدهم می گویند که ما باید این آسیب ها را با درختکاری جبران کنیم. درواقع کنگره 60 با قرار دادن یک هفته برای درختکاری، کاملا شرایط و بستر را فراهم کرده است تا اعضا بیایند و با کاشتن یک نهال، بتوانند خسارت هایی که به طبیعت زده اند را جبران کنند.
بنا بر  تجربه شخصی خودم، درختکاری علاوه بر این که نوعی جبران خسارت است، باعث بهترشدن حالم می‌شود و حتی یادآوری خاطرات روزهای درختکاری برای من خوشایند است. زمانی که ذره‌ذره با انجام کارهای مثبت مثل درختکاری، تغییرات را در خودم ایجاد می‌کنم، حالم بهتر می‌شود و این موضوع در معاشرت‌هایم، در شغلم و در زندگی روزمره‌ام نمایان می‌شود.
مراسم درختکاری در کنگره 60 حس و حال خوبی دارد و اعضای کنگره می توانند خاطرات خوشایندی را در دورهمی های مختص این روز برای خودشان بسازند. علاوه بر مطالب مطرح شده، در شرایط کنونی که آلودگی هوا، جنگل زدایی و تخریب محیط زیست رو به افزایش است، درختکاری نوعی خدمت به محیط زیست است و با کاشتن یک درخت یا نهال می توانیم در این امر سهیم باشیم. تشکر می کنم از اینکه به صحبت های من گوش دادید.

 

تایپ و ویراستاری: همسفر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .