English Version
English

وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من

وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من

سیزدهمین جلسه از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران آقا، نمایندگی شادآباد؛ به استادی مسافر فرهاد، نگهبانی همسفر خسرو و دبیری همسفر علی اصغر؛ با دستور جلسه "وادی سیزدهم و تاثیرآن روی من" پنجشنبه 26 بهمن‌ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد
سلام دوستان فرهاد هستم یک مسافر.وادی های کنگره در زندگی شخصی من واقعا مفید بوده و در موارد بسیاری به من کمک کرده اند.وادی سیزدهم یکی از وادی هایی است که من خیلی دوستش دارم و همین وادی باعث شده که من در کنگره بمانم. زمانی من به این باور رسیدم که اگر زندگی من در این دنیا تمام شود، پایانش سراغاز یک زندگی دیگر است و ما برای زندگی بعدی نیاز به حضور در این جهان، خدمت در اینجا و جمع آوری توشه برای زندگی بعدی داریم.
پدر من همیشه می گفت زمانی که انسان بدون مشکل باشد و به آسودگی برسد، زمان مرگش است و باید از این دنیا برود. درواقع پایان هر مشکل سرآغاز مشکل دیگری است و تکامل، با عبور از مشکلات اتفاق می افتد و همین مشکلات باعث می شوند که زندگی جریان داشته  باشد.
در وادی سیزدهم سه واژه تغییر تبدیل و ترخیص خیلی مهم هستند. این موضوعات دامنه گسترده ای دارند. تغییرات با آموزش امکان پذیر است. اگر بخواهم گفتار، رفتار یا کردارم تغییر کند، باید نوع جدیدی از آن ها را آموزش بگیرم و جایگزین موارد قبلی کنم. این نوع تغییرات به نظر من موضوعی و مقطعی هستند. باید تا جایی که می توانیم دامنه این تغییرات را افزایش بدهیم تا بتوانیم به یک انسان کامل تری تبدیل شویم. این موارد را هرچقدر بیشتر بتوانیم گسترش بدهیم می توانیم زندگی مفیدتر، سالم تر و پربارتری داشته باشیم و ترخیص نهایی را که برای این بعد از زندگی خودمان است بهتر انجام بدهیم.
سه واژه عشق، عقل و ایمان در وادی سیزدهم وجود دارند که این ها باید باهم تلاقی داشته باشند. خصوصا جوان ها باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.عشق به تنهایی می شود خودشیفتگی مستانه، عقل به تنهایی می شود حسابگرانه بودن، ایمان به تنهایی هم می شود داعش. پس عشق و عقل و ایمان در صورتی می توانند انسان را به تعالی برسانند که باهم توام باشند و تلاقی داشته باشند.
در وادی سیزدهم در مورد انسان های تک بعدی، دو بعدی و سه بعدی صحبت می شود. یکی از نشانه های تکامل انسان ها این است که کمتر صحبت می کنند، کمتر اظهار نظر می کنند و کمتر در امور دیگران دخالت می کنند. سعی کنیم بیشتر سکوت کنیم و درمورد مسائلی که تخصص نداریم اظهار نظر نکنیم. انسان هرچقدر دانایی و تکاملش بیشتر شود، سکوتش بیشتر می شود. خیلی خوشحال شدم که امروز در جمع شما بودم و تشکر می کنم از اینکه به صحبتهای من گوش دادید.

تایپ و ویراستاری: همسفر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .