English Version
English

وظایف راهنما و رهجو

وظایف راهنما و رهجو

یازدهمین جلسه از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران آقا، نمایندگی شادآباد؛ به استادی مسافر محمد، نگهبانی همسفر خسرو و دبیری موقت همسفر وحید؛ با دستور جلسه "وظایف راهنما و رهجو" پنجشنبه 12 بهمن‌ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر.
خدا را شاکرم که مجدداً این جایگاه را تجربه می‌کنم. تعدادی از وظایف مثل لباس سفید پوشیدن، به‌موقع در جلسه حاضر شدن و رعایت نکات انضباطی داخل شعبه در کنگره ۶۰  تعریف‌شده‌اند. این قوانین برای راهنما و رهجو مشترک است.
وظایفی هم وجود دارند که نانوشته‌اند. اولین وظیفه این است که اگر یک مسافر یا رهجو می‌خواهد مسیر خودش را به‌درستی طی کند، باید زمانی که وارد شعبه می‌شود تمام دانسته‌ها، شهرت، ثروت و شغل خود را خارج از شعبه بگذارد و بدون آن‌ها داخل شعبه بیاید.
زمانی که یک راهنما نکته‌ای را می‌گوید، رهجو نباید بگوید من خودم می‌دانم، اگر از این کلمه استفاده کند، رشته آموزش پاره شده و مانع آموزش گرفتن می‌شود.
بنا بر گفته آقا امین، اولین کلید ورود به تاریکی‌ها این است که بگویم، می‌دانم و با این کار مانع آموزش دیدن بشوم.
در کنگره می‌گویند: راهنما را با حس خودتان انتخاب کنید، زیرا در این صورت گفته‌های او برای رهجو دل‌نشین می‌شود و بهتر آموزش دریافت می‌کند.
دومین وظیفه نانوشته، فرمان‌برداری بدون عذر و بهانه توسط رهجو است. رهجو باید هر آنچه را که راهنما می‌گوید انجام دهد تا بتواند سفر خوبی داشته باشد.
نکته بعدی این است که رهجو باید به راهنمای خودش ایمان داشته باشد. حس پدرانه‌ای که راهنما به رهجو دارد باعث می‌شود راهنما مسائلی را حس کند که رهجو نمی‌داند.
به گفته‌ی راهنمای خودم، هر وقت یکی از رهجوهای لژیون کار خطایی انجام می‌دهد، تصویر آن رهجو در ذهن راهنما نقش می‌بندد. من خودم شاهد بودم که راهنما بدون این‌که رهجو را دیده باشد، متوجه شده که او گریز زده است. این تجربیات باعث شده که من به راهنمای خودم ایمان کامل داشته باشم و همین ایمان من را از خطرات بزرگی محفوظ نگه‌داشته است.
رهجوها در سفر دوم هم وظایفی دارند که باید انجام دهند و نباید تصور کنیم که در سفر دوم وظیفه‌ای بر دوش ما نیست.
یکی از این وظایف؛ آزمایش فالوآپ برای مسافران است. مسافران می‌توانند بعد از سفر اول دیگر کنگره نیایند، ولی همین موضوع وظیفه‌شناسی است که باعث می‌شود، بیایند و آزمایش فالوآپ بدهند. آزمایش فالوآپ نشانه این است که کنگره ۶۰ به‌درستی در مسیر درمان اعتیاد قدم برمی‌دارد و باعث می‌شود که سازمان‌های مربوطه در زمینه‌های مختلف و علی‌الخصوص تخصیص دارو به اعضای کنگره ۶۰ همکاری‌های لازم را داشته باشند.
به قول آقای مهندس، دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم باید بکاریم تا دیگران بخورند. در انتها باید بگویم که رابطه راهنما و رهجو باید مثل عاشق و معشوق باشد، رهجوها باید کاملاً این موضوع را درک کنند.

تایپ و ویراستاری: همسفر مهرداد

همسفران آقا، نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .