English Version
English

من همسفر، باید با تمام توانم حضورداشته باشم

من همسفر، باید با تمام توانم حضورداشته باشم

جلسه دهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی امین قم با استادی راهنما همسفر طیبه، نگهبانی راهنما همسفر سمانه و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر معصومه، با دستور جلسه «هفته همسفر» روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ١۶:٠٠ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا این هفته زیبا را به‌تمامی همسفران جناب مهندس تبریک عرض می‌کنم و از ایشان تشکر می‌کنم که در کنار مسافرشان ماندند و به هموار شدن این مسیر کمک کردند تا ما بتوانیم حال خوب امروز را تجربه کنیم.

یکی از مزایای کنگره ۶۰ حفظ مقام و منزلت انسانی چه در مورد مسافر و چه در مورد همسفر است. در همان ابتدا صفت معتاد را از روی فرد مصرف‌کننده برمی‌دارد که این باعث می‌شود یک‌ بار منفی از روی خانواده برداشته شود. مسافر، شخص مصرف‌کننده‌ای است که خواستار درمان است و در کنگره این بستر برای او فراهم است. به اعضای درجه‌یک خانواده مسافر همسفر گفته می‌شود که سابقه مصرف مواد مخدر نداشته‌اند و با ورود به کنگره درزمینهٔ پیشبرد اهداف کنگره ۶٠ تلاش می‌کنند.

در مورد الزام حضور همسفران در کنگره باید گفت که مسافر و همسفر مکمل یکدیگر هستند و به تعبیر کنگره، همسفر همانند بال پرواز مسافر است؛ اگر بخواهم این موضوع را در قالب مثال بیان کنم باید بگویم در ابتدای حضور در کنگره، مسافر مانند یک جوجه عقاب است و همسفر بال‌های او است، به‌مرورزمان این پرنده کوچک شروع به رشد می‌کند که این رشد درزمینهٔ دانایی و آگاهی مسافر و همسفر است و در انتهای سفر پرنده می‌تواند به اوج پرواز برسد. یکی دیگر از دلایل حضور همسفر در کنگره این است که او صورت‌مسئله اعتیاد را بشناسد و متوجه شود که اعتیاد یک بیماری است که با سایر بیماری‌ها متفاوت است؛ به این صورت که این بیماری علاوه بر جسم روی اندیشه، تفکر، جهان‌بینی و احساسات شخص اثر می‌گذارد و باعث تخریب می‌شود. همسفر با ورود به کنگره یاد می‌گیرد که یک فرصت به مسافر بدهد تا به‌مرورزمان خود را اصلاح کند.

حفظ بنیاد خانواده‌ها از دیگر مسائلی است که جناب مهندس تأکید بسیاری روی آن دارند. حضور در کنگره باعث می‌شود آن‌ها حرف یکدیگر را متوجه شوند و یاد بگیرند که همیشه باید در کنار هم باشند. اگر یکی از آن‌ها کنگره را کنار بگذارد باعث اختلاف‌نظر میان آن‌ها می‌شود؛ زیرا مسافر آموزش می‌گیرد و تغییر می‌کند اما همسفر در همان حال و هوای گذشته خود باقی می‌ماند و یا بالعکس.

مورد دیگری که اهمیت دارد این است که همسفر بخشش را در کنگره می‌آموزد، به‌جای عیب‌جویی از مسافر به اصلاح خود می‌پردازد و به آرامش درونی می‌رسد. برای کسانی که همسفر یا مسافرشان در کنگره حضور ندارند از خدا می‌خواهم توفیق حضور خانواده این عزیزان را در کنگره بدهد.

باید دانست افراد بسیاری بودند که به کنگره آمدند و آموزش گرفتند و این آموزش‌ها را روی خود کاربردی کردند تا این‌که همسفر یا مسافرشان نیز به‌واسطه رفتار خوب و تغییر آن‌ها به کنگره آمد. زمانی‌ بود که مسافرم از کنگره فاصله گرفت؛ اما من ماندم و خدمت کردم تا بعد از گذشت دو سال مسافرم به کنگره بازگشت و اکنون دارای جایگاه خدمتی است. این راه همیشه بوده و هست و من که این توفیق نصیبم شده باید با تمام توانم حضورداشته باشم، تلاش کنم و مورد تزکیه و پالایش قرار گیرم تا به تعادل و آرامش برسم.

در آخر از آقای مهندس تشکر می‌کنم که زمینه حضور همسفران را در کنگره  فراهم کردند.

مرزبانان کشیک: مسافر محمد و همسفر نسرین
تایپ و ویراستاری: همسفر مرضیه، خدمتگزار سایت
عکس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ارسال: راهنما همسفر بهار
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .