English Version
English

گوهر همسفر؛ عشق و محبت

گوهر همسفر؛ عشق و محبت

جلسه هشتم از دوره اول سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی گیلان با استادی ایجنت شعبه همسفر راحیل، نگهبانی راهنما همسفر شبنم و دبیری راهنمای محترم همسفر شروین با دستور جلسه "هفته همسفر" روز پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان راحیل هستم یک همسفر، در ابتدا هفته همسفر را به همه همسفران کنگره ۶۰ به خصوص خانم آنی بزرگ، خانم آنی کماندار، خانم شانی، استاد امین و همه همسفران پرتلاش و وفادار نمایندگی گیلان تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که در این مسیر، سلامت و پایدار باشند. اول از همه، قصد دارم از شرایط خود که در روزهای آغازینی که وارد این مکان شده بودم، برایتان شرح بدهم، بنده تصور می‌نمودم که دارای هیچ‌گونه مشکلی نمی‌‌باشم و فقط برای نجات زندگی‌مان وارد این مکان شده‌ام.

به این مقوله ایمان آوردم که کنگره ۶۰ یک مکان مقدس است، از لحظه حضورم در این نمایندگی، به این نتیجه دست‌یافتم که بهترین راه برای درمان تنها در همین NGO به وقوع می‌پیوندد. کافی بود که یک‌لحظه بررسی کنم و به این مطلب پی ببرم که بهترین روش برای دستیابی به رهایی، همین روش است، اما متأسفانه درگیر پروسه زمان شدم. تصور می‌نمودم که به همین صورتی که بنده آموزش دریافت نموده‌ام، به همین شکل نیز مسافرم هم بایستی این آموزش‌ها را دریافت نماید و در کسری از ثانیه، همه مشکلاتمان حل شود، یعنی تصور می‌کردم که به سرعت همه معجزات مثل مشکلات مالی باید صورت بپذیرد و یا تمام خسارت‌هایمان باید هر چه سریع‌تر جبران شود.

به یاد دارم که در یکی از جلسات کارگاه آموزشی، آقای بهزاد گودرزی یک حرف بسیار خوب و آموزنده‌ای را بیان نمودند و آن، این بود که دوربین را به سوی خودتان منعکس نمایید، مشکلات و گره‌های وجودی خودتان را بیابید. سعی نمایید که رها کنید؛ زمانی که این مقوله را شخصاً انجام دادم، تغییرات بسیار زیادی در بنده صورت پذیرفت. البته منظور بنده از رها کردن، این نیست که به طور کلی بی‌خیال مسافرت شوی، یک مدتی او را رها کنید تا نحوه درست زندگی کردن را بیاموزید، تعادل را در درون زندگی‌تان به وجود بیاورید.

بایستی به این مرحله از ادراک دست بیابی که همه کارها را انجام بدهی و در کنار این‌ها، درمان مسافرتان هم وجود داشته باشد. نه اینکه از هرچه که برایتان وجود دارد، بگذرید و فقط بر روی درمان مسافرتان متمرکز شوید. مسافرتان را تجسس ننماید، اگر می‌خواهید بال پرواز خوبی برای مسافرتان باشید، این موارد را حتما انجام دهید. باید حس آلوده خودتان را تزکیه و پالایش نمایید، در این صورت است که نیروهای الهی به یاری‌تان خواهند آمد.

اگر این موارد را ذکر نمودم، قطعاً حاصل تجربیاتی است که طی این سالیان کسب نمودم. روی سخنم با مسافران عزیز است؛ بنده اطمینان دارم که هرکسی که وارد این مکان می‌شود، دارای خواست قلبی است، از مسافران محترم تقاضا دارم که زحمات همسفرانتان را مشاهده کنید و در صراط مستقیم حرکت نمایید. به واسطه ترکش‌های اعتیاد، آسیبی که به همسفر وارد می‌شود، بسیار عظیم است.

اگر همسفری در این مکان حضور دارد، قطعاً یک پیوند محبتی بین همسفر و مسافر وجود دارد، وگرنه اگر غیر از این بود، همسفر می‌توانست این مشکل را نادیده بگیرد و اقدام به حل این مشکل ننماید. هرچه زودتر به رهایی دست بیابید و در صدد حل مشکلاتتان باشید، آرامش و آسایش به زندگیتان بازمی‌گردد و اتفاقات بسیار خوب و زیبایی برایتان رخ می‌دهد. به نقل از استاد امین، گوهر یک همسفر، وجود محبت اوست. همسفر باید به این مقوله پی ببرد که فقط بایستی تعادل را در زندگی‌اش ایجاد کند. این مسئله را مدام در ذهن خود تکرار می‌نمایم که ما همیشه در این مکان حضور نداریم، اما همیشگی می‌باشیم. پس بهتر است که محبت و عشق را همراه با خودمان حمل نماییم.

 

 

تایپ، ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون دوم

گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .