English Version
English

همسفران صبور و عاشق

همسفران صبور و عاشق

چهارمین جلسه از دوره دوم جلسات آموزش عمومی نمایندگی سمنان با استادی ایجنت گروه خانواده همسفر عاطفه و نگهبانی راهنما همسفر حلیمه و دبیری همسفر رضا و با دستور جلسه «جشن همسفر» روز پنج‌شنبه تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که در این جایگاه قرار گرفتم و از نگهبان و دبیر و همهٔ عزیزان سپاسگزارم که مسئولیت این جلسه را به من واگذار کردند که خدمت کنم و آموزش ببینم.

خداراشکر که همهٔ ما اینجا حضور داریم تا بتوانیم نقش خودمان را به بهترین شکل ایفا کنیم. خیلی خوب بود که دو هفته پشت سرهم جشن همسفر بود شاید قسمت و تقدیر این بوده است که بیشتر از همسفران تشکر و قدردانی شود. اول جا دارد که از خانم آنی بزرگ تشکر و قدردانی کنیم چراکه فداکاری و پایداری‌های ایشان بود که این سیستم به این شکل به وجود آمد و هر کدام از ما اینجا هستیم و یک‌راهی را داریم که درمان در آن شکل می‌گیرد. این روز قشنگ را به شما همسفران صبور و عاشق تبریک می‌گویم و امیدوارم که هر کدام از ما هر چه که لازم هست را از این سیستم برداشت کنیم. این سیستم کنگره خودش به کائنات وصل است و یک سیستم الهی هست و همین‌طور که می‌بینید آقای مهندس کم‌کم به همهٔ اهداف‌شان می‌رسند و این ما هستیم که باید از این قافله جا نمانیم.

صحبت‌های استاد امین خیلی برایم جذاب بود؛ که اگر حرمت‌ها حفظ بشود راحت‌تر مسیرمان طی می‌شود؛ زیرا اصل زندگی هیچ تغییری نمی‌کند و در واقع این ما هستیم که نقش‌آفرینیم و با نقش حمایت‌گر خودمان می‌توانیم زندگی خود را به سمت خوبی‌ها پیش ببریم؛ باگذشت و صبوری می‌توانیم موانع را از سر راه برداریم. قانون‌ها و فرمان‌ها همه جا یکی است و تنها پیوند محبت است که ما را به هم متصل نگاه داشته است. این یک قانون است و تنفر همه چیز را از انسان دور می‌کند؛ حالا چه چیزهایی تنفر را ایجاد می‌کند؟ اینکه ما یک نفر را تحقیر کنیم. آقای مهندس اولین کاری که کردند این بود که واژه معتاد را برداشتند و واژه مسافر را به فرد مصرف‌کننده دادند. این سفر؛ سفری هست از قهر به مهر، از ترس به شجاعت و همهٔ ما می‌دانیم که محبت به سه شکل است: محبت در قلب‌مان به‌وجود می‌آید، در کلام‌مان، تفکرمان، کردارمان و در رفتارمان نیز باید وجود داشته باشد.

همان‌طور که استاد امین فرمودند: اعتیاد نور غیرمستقیم هست که به قلب و زندگی می‌تابد. نور خورشید سازندگی و تولید می‌آورد؛ ولی نور مهتاب یک نور سرد است. قبل از این‌که به کنگره وصل شویم، نقش یک زن باید پررنگ‌تر و باید سنگ زیرین آسیاب باشد؛ زیرا می‌خواهیم یک‌چیزی را درست کنیم، اگر بخواهیم درست نکنیم می‌توانیم برچسب‌های مختلفی را به آن بزنیم، تحقیرش کنیم؛ می‌توانیم واژه‌های نامناسبی که وجود دارند را درست کنیم و یا همه چیز را خراب کنیم. کسی که می‌ماند و می‌سازد و پایمردی می‌کند، برنده است و ما به کنگره وصل شدیم و با توجه به سی‌دی‌هایی که گوش می‌دهیم، آگاهی ما بالا می‌رود و زمانی‌که آگاهی ما بالاتر می‌رود عاشق‌تر می‌شویم، وقتی‌که داناتر بشویم با محبت‌تر می‌شویم.

چرا این‌قدر نوشتن سی‌دی‌ها مهم است و برای چهل سی‌دی گل می‌دهند و برای سی سی‌دی قرار است نشان محبت یا نشان چهارده بدهند؟ چون هر چه انسان آگاه‌تر، عاشق‌تر و مسئولیت‌پذیرتر. قلب همسفر آنقدر مهربان و رقیق هست که باکمی توجه‌کردن مسافر همهٔ کم‌وکاستی‌ها حذف می‌شود. یک‌جایی خوانده بودم که بزرگ‌ترین جنگ‌های تاریخ را خانم‌ها روشن کردند؛ یعنی به‌وجود آوردند و از بُعد دیگر هم بزرگ‌ترین صلح‌ها را خانم‌ها باعثش هستند.

و سخن آخر این‌که اگر در عمق تاریکی هم هستید رو به نور باشید و در صراط مستقیم باشید و خداوند همراه با صابران است و هیچ خدمتی در هیچ قسمتی بی‌نتیجه نمی‌ماند.

گزارش تصویری جشن همسفران

تایپ: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر الهه از لژیون یکم

ویراستار: راهنما همسفر مریم

ارسال مطلب: همسفر نازنین رهجوی راهنما همسفر راضیه از لژیون چهارم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .