English Version
English

لازمه وجود همسفر در مسیر زندگی

لازمه وجود همسفر در مسیر زندگی

جلسه ششم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰، ویژه جشن هفته همسفر نمایندگی ساوه با استادی، اسیستانت رابط نمایندگی همسفر زری، نگهبانی راهنما همسفر حمیده و دبیری راهنما همسفر فرشته با دستور جلسه «هفته‌ همسفر» روز پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

این هفته زیبا و قشنگ را خدمت، جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان به‌خصوص خدمت خانم آنی، اولین همسفر کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم و برای ایشان آرزوی سلامتی دارم، ان‌شاءالله در هر کجا هستند در سلامت کامل باشند. اگر خانم آنی، پرچم‌دار گروه‌ خانواده نبودند؛ قطعاً هیچ‌کدام از ما همسفران این‌جا و با آرامش نشسته نبودیم. مسافران به‌تنهایی، سفر می‌کردند و ممکن بود آموزش‌ها را به‌درستی دریافت نکنند و دچار معرکه‌گیری شوند، و ممکن بود به‌ درمان کامل نرسند و امکان برگشت اعتیادشان وجود داشت. برای اینکه؛ آموزش‌ها به درستی صورت بگیرد، تصمیم گرفته شد که گروه‌ خانواده شکل بگیرد و سرپرستی این گروه را سرکار خانم‌آنی برعهده گرفتند و ایشان به‌نحو احسنت شروع به فعالیت کردند و پس از مدتی باتلاش‌های آقای امین برای گروه همسفران آقا هم گروهی شکل گرفت که، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

استاد امین سه‌شنبه گذشته، در آکادمی فرمودند: «وجود همسفر، برای حرکت کردن نیاز است و باعث تلطیف کنگره شد.» سخن استاد امین تعبیر بسیار سنجیده داشتند زیرا علاوه بر تلطیف کنگره باعث شد تلطیف خانواده هم شده است با آموزش‌های کنگره یاد گرفتیم چگونه فتار کنیم؟ چگونه آرامش را به خانواده‌هایمان هدیه دهیم؟ چگونه از مشکلات با کمک مسافرمان عبور کنیم؟ و ... طبق فرمایش آقای مهندس که عنوان کردند: همسفر بال پرواز مسافر است. این بال پرواز شدن را باید به‌زیبایی به‌عنوان همسر یا فرزند انجام داد. باید مسافران به درمانشان، ایمان داشته باشند. قطعاً ما در هر‌ مسیری که در حال حرکت هستیم، نیاز به همسفر داریم.

جناب آقای مهندس، بار معتاد را از دوش ما برداشته است و واژه زیبای مسافر را جایگزین کلمه معتاد کرده‌اند و برای خانواده‌هایشان از واژه پرمهر و زیبایی به‌نام؛ همسفر استفاده کرده است. همسفر یعنی؛ در مسیر سخت درمان همراهی در کنارت باشد. همان‌طور که در کتاب ۶۰درجه هم گفته شده است ماشین قرمز رنگی که در جاده‌های سرد و یخبندان عبور می‌کند همسفر در آن ماشین کنار مسافر نشسته است زیرا؛ همسفر نیز تمام سختی‌ها و آسیب‌ها را لمس کرده است.

خانم شانی هفته گذشته در جلسه جشن هفته همسفر نمایندگی آکادمی تعبیر زیبایی داشتند ایشان گفتند اگر قرار است که، زندگی شکل درستی بگیرد باید؛ مسافر و همسفر در کنار هم پیش بروند. زندگی را به کشتی تشبیه کرده است که، ناخدای آن کشتی مردان که همان مسافران هستند و زن قطب‌نمای است در مسیر مسافر. هیچ کدام از این دو نفر به تنهایی نمی‌توانند در زندگی متلاطم عبور کنند. روز همسفر در حقیقت یوم‌الفصل است. امروز مسافران باید جبران خسارت دوره تاریک اعتیاد را نسبت به همسفران داشته باشند تا همسفران نیز به این مسیر امیدوار باشند هرچند سفر درست مسافر و حضورش در کنگره برای من همسفر بهترین هدیه و کادو است. امروز روزی است که یک مسافر اگر بد سفر کرد با همراهی من همسفر؛ دوباره در این مسیر قرار بگیرد. برای من مهم این است که؛ مسافرم و من در کنگره بعد از این همه کش‌وقوس‌ها که بیرون از کنگره داشتیم اکنون آمده‌ایم که درست سفر کنیم. درست است که ماشین، خانه، طلا و دلار در زندگی نیاز است ولی یک همسفر راضی است که تمام این‌ها را بدهد تا مسافرش به درمان و حال‌خوش برسد و قطعاً در این مسير خداوند ما را یاری خواهد رساند.

در کتاب 14 مقاله عنوان شده درمان اعتیاد ۵درصد، مقوله‌ اعتیاد است و مابقی آن نحوه دست زندگی کردن و جهان‌بینی است من همسفر و خانواده‌ها هستیم که تاکنون بلد نبودیم چطور زندگی کنیم و چطور با مسافر خود برخورد کنیم و اکنون در کنگره یاد گرفته‌ام و ان‌شاءالله خداوند مهندس و اساتید کنگره را حفظ کند. که آموزش درست نحوه صحیح زنندگی را می‌دهند.

در کلام‌الله آمده ما زن و مرد را برای آرامش و آسایش هم در کنارتان قرار دادیم ولی آیا واقعا در دنیای کنونی اینگونه است؟ آیا توانستیم معنی واقعی آرامش را در زندگی پیاده کنیم؟ اگر بله پس راه را درست رفتیم و اگر خیر حالا که در این مسیر به عنوان همسفر برگزیده شدم می‌توانم یاد بگیرم و آرامش را به عزیزانم هدیه دهم.

در آخر خدا را باید شاکر باشیم در این دنیایی که به سمت تاریکی می‌رود حداقل در مسیر زندگی ما نوری با کمک آقای مهندس و استاد امین و اساتید کنگره می‌تابد. به‌‌ فرموده خانم شانی و استاد امین لازمه زندگی و چیزی که این عزیزان را در زندگی استوار کرد و شکل داد، عشق، محبت و دوستی بوده است که از خانواده‌ آنها نشأت می‌گیرد؛ سعی کنیم اکنون که الگوهای مناسبی در کنار زندگی ما هستند به درستی بهره ببریم و به سمت نور و روشنایی در حرکت باشیم.

                              گزارش برگزاری جشن همسفر به‌روایت تصویر

مرزبانان کشیک: همسفر زهرا و مسافر مهدی
عکس: مرزبان خبری، همسفر زهرا
تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .