English Version
English

تغییر نگاه همسفر نسبت به خود

تغییر نگاه همسفر نسبت به خود

جلسه پنجم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره ۶۰، نمایندگی جواد با دستور جلسه «هفته همسفر» به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر ریحانه، نگهبانی راهنما همسفر فاطمه و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر فاطمه، ساعت ۱۶:۰۰ روز پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را بسیار شاکرم که یک‌بار دیگر به من اجازه دادند تا در این جایگاه قرار بگیرم. از همه شما عزیزان خواهش می‌کنم که به احترام اولین همسفر بزرگ کنگره ۶۰ خانم آنی بزرگوار بایستیم و ایشان را تشویق کنیم.

البته برای من خیلی سخت است که بخواهم در این جایگاه در مورد همسفر صحبت کنم، چون رهجوهای من به‌خوبی من را می‌شناسند و به من گفتند که چطور می‌خواهید در مورد همسفر صحبت کنید؟ شما همیشه برجک همسفرها را می‌زنید و فقط مدافع مسافران هستید؟ در پاسخشان گفتم: تمام تلاشم را می‌کنم که از شما تعریف کنم.

با ورودمان به کنگره ۶۰  واژه‌های زیبای مسافر و همسفر به ما تعلق گرفته است؛ اما اگر در خارج از کنگره کلمه مسافر و همسفر را بشنویم این زیبایی را برای ما ندارد و این تأثیر کنگره ۶۰ است که بیرون از کنگره وجود ندارد.

همان‌طور که شما عزیزان می‌دانید همسفر کسی است که سابقه مواد مخدر ندارد، ولی ترکش‌های اعتیاد به او خورده است؛ حال برای چه می‌گویم که همسفر باید وارد کنگره شود و بال پرواز باشد؟

به نظر من اولین ویژگی بارز همسفر که باید در وجودش باشد محبت است که باعث می‌شود در کنگره حضورداشته باشد. دوم این‌ است ‌که همسفر باید نگاهش نسبت به خودش عوض شود؛ یعنی فکر نکند که کار اصلی مسافر را انجام می‌دهد، نه! طبق فرموده استاد امین: همسفر نقش کمکی را در سفر مسافر دارد. 

اولین تصویر کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر که ماشین قرمز است، وقتی می‌خواهد در یخبندان ۶۰ درجه زیر صفر که همان اعتیاد است حرکت کند؛ اگر مسافر تنها باشد قطعاً خیلی سخت است؛ اما زمانی که همسفر بادانش و آگاهی داشته باشد، همه‌چیز تغییر می‌کند. ما قبل از ورود به کنگره کنار مسافر بودیم، من خودم را می‌گویم و جسارت نمی‌کنم؛ خدا را شکر می‌کنم که کنگره در مسیر من قرار گرفت، یعنی مسافر من تمام راه‌ها را رفت و به خاطر این‌که دانش اعتیاد را نمی‌دانست که اعتیاد چیست و در خارج از کنگره می‌گویند: کسی که مصرف‌کننده است، آدم بی‌اراده‌ای است که فقط فکر خوش‌گذرانی خودش است؛ اگر مسافرم در مسیر سبز کنگره قرار نمی‌گرفت، مطمئناً تا سم‌زدایی هم پیش می‌رفتیم، چون تمام راه‌ها و تمام متدها را ما آزمایش کرده بودیم و فقط سم‌زدایی را نرفته بودیم، خدا را شکر می‌کنم که این مسیر را نرفتیم.

چرا همسفر نقش اساسی دارد؟ چون در کنار مسافر آموزش می‌بیند. در این نمایندگی خدا را شکر مسافران آن‌قدر از دانش و آگاهی برخوردار هستند که اکثر همسفران خود را به کنگره آورده‌اند و فقط تعداد اندکی از آن‌ها بدون همسفر هستند و اگر همسفر نمی‌آید، حتماً مسئله‌ای وجود دارد. چیزی که می‌خواهم به مسافران بگویم این است که مسافری اجازه نمی‌دهد همسفرش بیاید، باید بداند که آن‌ها هم تحت آموزش قرار می‌گیرند و قطعاً ازنظر تفکر و اندیشه تغییر می‌کنند. مسافر بدون همسفر در طول سفر سطح دانایی‌‌اش بالاتر می‌رود و وقتی در خانه صحبت می‌کند همسفر متوجه نمی‌شود و مقصر هم نیست، چون تحت آموزش نیست و چیزی نمی‌داند به خاطر همین وقتی‌که لول و گریدشان بالاتر می‌رود اختلاف‌فاز به وجود می‌آید.

همه ما می‌دانیم که زندگی مسیرهای پرپیچ‌و‌خمی دارد و اگر در کنگره ۶۰ مسافر و همسفر علم زندگی کردن را با هم یاد بگیرند، خیلی راحت می‌توانند مسیرهای پر‌پیچ‌و‌خم را کنار بگذارند، پس از مسافران عزیزی که در شعبه گلپایگان حضور دارند و همسفرشان نمی‌آید خواهش می‌کنم، بهترین کادو که کنگره ۶۰ است را به همسفرشان بدهند و او را با خود همراه کنند تا اختلاف‌فاز وجود نداشته باشد. به همسفران عزیزی هم که مسافرشان نمی‌آید، می‌خواهم بگویم ما طبق چیزی که در کنگره یاد گرفتیم، وعده خداوند دروغ نیست، ناامید نشوند و مطمئن باشند وقتی‌که می‌آیند و آموزش‌ می‌گیرند و در زندگی کاربردی می‌کنند، قطعاً، قطعاً و قطعاً مسافر براثر تغییرات شما می‌آید و با خود می‌گوید که چه اتفاقی افتاده که همسفر من تغییر کرده است و به‌واسطه تغییرات شما مسافر هم می‌آید، پس ناامید نباشید و بدانید شاید زمانش نرسیده است، چون تک‌تک ما انسان‌ها دورهم زندگی می‌کنیم و تغییرات یکدیگر را می‌بینیم، به‌خصوص مسافر و همسفر که پیوند محبتی بنشان است. هرچقدر انسان آموزش‌ بگیرد و آگاه‌تر باشد، این پیوند محبت بینشان قوی‌تر می‌شود، پس مسافران و همسفرانی که به هر دلیل همسفر و یا مسافر ندارند مطمئن باشند که وعده خداوند دروغ نیست و حتماً می‌آیند، چون خیلی زمان ندارد. من صحبت‌هایم را با یک بیت شعر در مورد همسفر به اتمام می‌رسانم:

   گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش
هم منتظر حادثه و هم فکر خطر باش 

مرزبانان کشیک: همسفر مهری و مسافر مجتبی
تایپ: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون‌ ششم)
ویراستار: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
عکس: راهنما همسفر آرزو
ارسال: راهنما همسفر سمیه
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .