English Version
English

خدمت به دور از منیت و قضاوت

خدمت به دور از منیت و قضاوت

گروه سایت نمایندگی صالحی این روزها به سراغ عزیزانی می‌رود که به بهانه مصاحبه، تجربیات و رمز موفقیت آن‌ها را برای تمامی همسفران بازگو کند تا از این اشخاص الگو گرفته و راه آنان را ادامه دهند.
همسفر اکرم یکی از این عزیزان است که همراه مسافرشان وارد کنگره 60 شدند و در پی آن به تزکیه و تسویه خود پرداخته و کمک‌راهنمایی آزموده و پر تلاش برای کنگره بودند، ایشان هم‌اکنون ایجنت مهربان و دلسوز نمایندگی صالحی هستند.
حال به سراغ گفتگویی دلنشین با این عزیز می‌رویم با ما همراه باشید.

تجربیات سابق شما از کمک‌راهنمایی تا چه میزان در مسیر ایجنت بودن به شما کمک کرده است؟
کمک‌راهنمایی تجربه فوق‌العاده و نابی است و من می‌توانم به جرات بگویم که این خدمت فرصتی است که انسان مس وجودش را تبدیل به طلا می‌کند و یک اکسیر کیمیاگری است؛ زیرا یاد گرفتی و آموزش دیدی و امروز زمانی که در برابر رهجوی لژیون قرار می‌گیری برای این‌که خورشید باشی، جذب کنی و بتوانی وظیفه خود را انجام دهی؛ باید ابتدا در صورپنهان وآشکار خود بدرخشی واین یعنی همان تزکیه وتسویه تا قدرت جذب و کمک‌کردن به دیگران را داشته باشی. دوران ایجنتی هم ادامه همان مسیر است؛ اما درسطح گسترده‌تر که باید برای یک نمایندگی الگو باشی و این تجربه، چراغ راه من در این دوران است.

خدمت در جایگاه ایجنت و کمک‌راهنما چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارد؟

بزرگترین شباهت تمام خدمت‌ها در کنگره۶۰ این است که در هر جایگاهی باشید خدمتگزار مردم رنج‌دیده و دردمند هستید و نه آقا و سرور آن‌ها، نکته مهم‌تر این است که خدمت برای رشد و تعالی انسان و آموزش برای من است. به نظر من تفاوت آن‌ها، احساس مسئولیت بیشتر و در ادامه پاسخگو بودن یک ایجنت است.

آیا در مقابل دشواری‌های راه و سختی‌های مسیر خسته می‌شوید؟ چه چیزی سبب قوت قلب شما می‌شود؟
خستگی در کنگره در حین خدمت مطرح نیست؛ زیرا انتخاب‌ همراه با عشق است و عاشق را حساب با عشق است. هرگاه انرژی انسان پایین بیاید مسیر خدمت خودش مانند یک باطری قوی شارژ را انجام می‌دهد.

برای رسیدن به آرامش و حال خوش چه توصیه‌ای به همسفران دارید؟
توصیه نمی‌کنم؛ زیرا ما یاد گرفتیم از جانب خودمان صحبت کنیم؛ اما داشتن حس‌خوب در تجربه من، عمل کردن طبق حرمت و قوانین بوده و تلاش در جهت عملیاتی کردن آن‌چه یاد گرفتم و مهم‌تر این‌که در جهت عمل‌سالم حرکت کنم و در هر مسئله‌ای به جای این‌که فکر کنم دیگران چه باید می‌کردند به این فکر کنم که من چه وظیفه‌ای دارم و آن را درست انجام دهم، این آموزشی بود که کمک‌راهنمای عزیزم خانم عصمت به من یاد دادند.

آشنایی با جهان‌بینی در آموزش‌های کنگره چگونه باید در زندگی و عملیاتی تاثیرگذار باشد؟
اصل رفتار و حرکت من باید بر اساس جهان‌بینی باشد که یاد گرفتم و این جهان‌بینی را فقط باید بر روی رفتار، کردار و گفتار خودم پیاده کنم و دنبال قضاوت کردن دیگران نباشم آن‌ وقت در آرامش زندگی خواهم کرد.

اساس کار ما در کنگره بر مبنای عشق، عقل و ایمان است لطفا توضیح دهید چگونه از این پارامترها استفاده می‌کنید؟
فکر می‌کنم این سوال پاسخی به اندازه چند واحد دانشگاهی داشته باشد، آن‌چه دریافت کردم و تلاش در انجام آن دارم این است؛ زمانی‌که در مسیر ارزش‌ها و صراط‌مستقیم حرکت می‌کنید و تمام هر آن‌چه را که در هستی وجود دارد جلوه‌ای از قدرت مطلق می‌دانید و باور دارید که در کائنات عضوی هستید که امواج و زنجیره محبت هستی شما را در برگرفته؛ پس کاری به‌جز عشق و محبت ندارید و باور مهم‌تر این است که این عشق در سایه نیروی شناختی که در قالب عقل از قدرت‌مطلق که صاحب عقل کل در جهان است به انسان رسیده، بارور شده و سپس با قدرت ایمان شکوفا می‌شود، این شکوفایی در گرو عمل سالم است و این  موضوع را من در کنگره باور کرده و عمل نمودم.

 رسالت خودتان را در کنگره در چه چیزی می‌بینید؟
بزرگ‌ترین کاری که فکر می‌کنم بر دوش من در مسیر خدمت در کنگره ۶۰ قرار داده شده این است که به دور از منیت و قضاوت در مسیر سالم حرکت کنم و رفتارم به گونه‌ای نباشد که به اهداف کنگره آسیب و خدشه‌ای وارد نمایم. همچنین نهایت تلاشم را در جهت رشد در سه سطح اصلی کنگره یعنی نیروی انسانی آگاه، پیشرفت تحقیقات و مسائل مالی بنمایم؛ هرچند به اندازه دانه‌ای ارزن باشد زیرا مسیر روشن کنگره ۶۰ را با تمام وجود باور دارم.
در پایان از جناب مهندس دژاکام و خانواده گرامیشان و تمام زحمت‌کشان کنگره ۶۰ سپاسگزارم.

مصاحبه کننده، تنظیم و ارسال: همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر الهه (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .