English Version
English

باید امید را در دلمان همیشه زنده نگه داریم

باید امید را در دلمان همیشه زنده نگه داریم

همسفر نرگس دستیار محترم اسیستانت انتخابات جهت انتخابات مرزبانی در «نمایندگی صائب تبریزی» حضور به عمل آوردند گه با ایشان گفتگویی داشتیم که در ادامه نظر شما را به خواندن آن جلب می‌نماییم.

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی کنید.
سلام دوستان نرگس هستم یک همسفر، با ۸ سال تخریب وارد کنگره شدیم، آنتی ایکس مصرفی مسافرم تریاک است که با روش DST و با شربت OT به مدت یازده ماه و به کمک راهنمایی راهنمایان محترم، آقای محمد صداقت و خانم لیلا سفر کردیم و مدت ۷ سال و ۱ ماه رهایی داریم.

شما مسئول رسیدگی به دفاتر سی‌دی همسفران هستید، باتوجه‌ به خدمتی که دارید، دیدن حال‌ و‌ هوای رهایی همسفران در شما چه حسی ایجاد می‌کند؟
همه ما در کنگره مانند دانه‌های تسبیح دور هم جمع می‌شویم و به همدیگر شادی و شعف هدیه می‌کنیم‌، من هم از دیدن همسفرانی که از اکثر نقاط کشور تشریف می‌آورند، خوشحال می‌شوم، به‌ویژه زمانی که قانون چهل سی دی را که جزئی از حرمت و قوانین کنگره است، به همراه داشته باشند‌ حتی فرزندان کوچک همسفران برای دیدن آقای مهندس لحظه‌شماری می‌کنند. تأیید چهل سی‌دی و آزادی از بند مواد، گاهی اشک در چشمان همسفران و حتی ما نشانه این خوشحالی است. فرمان‌بردار بودن رهجو از راهنما و قوانین کنگره برای من ارزشمند است، زیرا شخص با فرمان‌برداری در آینده می‌تواند، فرمانروای قانونمندی برای خود و دیگران باشد و ثمره این مسیر، آرامش و به حال خوش رسیدن افراد است.

شما راهنمای تازه‌واردین هستید و بدو ورود همسفران و رهایی آن‌ها را مشاهده می‌کنید، چه تغییری در آن‌ها در این مدت‌زمان سفر احساس می‌کنید؟
خداوند را شاکر هستم و از آقای مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزارم که اجازه خدمت در امور تازه‌واردین را به من دادند. تازه‌واردین شکوفه‌های یاس بر درخت تنومند کنگره هستند. عزیزان در بدو ورود به کنگره باحال خراب و سرگردان و مستأصل از ترک‌های پی‌درپی، وارد کنگره می‌شوند و برخورد من نرگس می‌تواند امید و لبخند را روی چهره عزیزان زنده کند و یا با گویشی خشک و یا جدی تازه‌وارد را از کنگره فراری دهم، پس یک راهنمای تازه‌واردین در سه جلسه اول می‌تواند یک تازه‌وارد را جذب کنگره کند. یک کمک راهنمای تازه‌وارد در گلوگاه کنگره قرار دارد که با آموزش سالم، رفتار و گفتار سالم در زمان مناسب بذر تازه‌وارد را در کنگره بکارد و بعد از سه جلسه تحویل کمک راهنما بدهد و روز رهایی، دیدن این عزیزان شادترین لحظه برای من است و کلمه شکر، شکر، شکر را تکرار می‌کنم، مانند فرزندی که به دنیا آمده و شما راه‌رفتن و به درمان رسیدن را در دلش زنده کردید و امروز با خواست و اذن خداوند از دستان پر مهر آقای مهندس گل رهایی را کسب می‌کنند.

شما جایگاه دنوری را تجربه کرده‌اید، بخشندگی در شخصیت و زندگی انسان چه تأثیری دارد؟
ما در کنگره آموختیم که هر صفتی را ما خود کسب می‌کنیم، یا این صفت را در درون خودمان زنده می‌کنیم‌. بخشندگی جزئی از شخصیت درونی ما است، شما اول باید گیرنده باشی و طعم گیرندگی را بچشی و بعد به‌مرورزمان با تفکر، آموزش و تجربه به دانایی رسیده باشی و این بخشندگی را تجربه کنی. به فرموده آقای مهندس، شما یک روز از گرفتن یک پرس چلوکباب خوشحال می‌شوید؛ ولی در زمانی دیگر با کسب دانایی بخشیدن چلوکباب شما را خوشحال می‌کند. پس حس شما باعث بیداری و هوشیاری عقل می‌شود که یاری رساندن به افراد دردمند از نظر مالی و معنوی سرمایه بزرگی است که آرامش و آسایش را در این بعد و بعدهای دیگر به همراه دارد.

خانم نرگس خدمت در کنار آقای مهندس و خانواده‌شان چه حسی دارد؟
خدمت‌کردن جا و مکان بخصوصی ندارد، شاید کسی که در دورترین مکان کنگره خدمت می‌کند، حالش از منی که در آکادمی خدمت می‌کنم و در کنار آقای مهندس هستم بهتر باشد. خدمت برای خدمت ارزش چندانی ندارد، مدام می‌خواهی دیده‌ شوی و مورد تأیید دیگران قرار بگیری، خدمت برای انسان‌ها رنگ و بوی خود را دارد، چون عشق و محبت بدون چشم داشت چاشنی کار شما است و‌ هر روز این خدمت شعاع اضافه می‌کند و افراد زیادی به آرامش و آسایش می‌رسند، در نتیجه حال من هم روزبه‌روز بهتر می‌شود و در جایگاه خدمتی سیراب می‌شوم و تحویل‌دادن خدمت و‌ جایگاه به دیگر عزیزان سهل‌تر انجام می‌شود.

از بهترین و ناب‌ترین اتفاقی که در کنگره برای شما رقم خورده است، بفرمایید.
هر لحظه از کنگره اتفاقات خوب محسوب می‌شود، از سلام‌دادن گرفته الی‌آخر. همین که من و خانواده‌ام توانستیم، دور هم جمع شده و حرف همدیگر را بشنویم و برای موضوعی تصمیم‌گیری کنیم، مهم‌ترین نعمت خدا و کنگره است. اگر جهان‌بینی کنگره نبود، هر هفته در یک آزمایشگاه یا بیمارستان زمان را سپری می‌کردم و‌ برای مصرف قرص‌های شیمیایی لحظه‌شماری می‌کردم، اما با آموزش گرفتن در کنگره، ایمان به روش DST، ارزش زمان و صبر برای حل مشکلات جسمی و ذهنی هدیه بزرگی برای من محسوب می‌شود.

از تأثیر آموزش‌های جایگاهی که دارید و در زندگی‌تان رد پابرجا می‌گذارد، لطفاً برایمان مقداری توضیح دهید.
هر لحظه از هستی و کنگره، برای من نرگس آموزش و تجربه است. آموزش گرفتن هنگامی برای شما ارزشمند هست که کاربردی کنید، چون آقای مهندس می‌فرمایند: آبروی علم به عمل آن است. هر جایگاهی آموزش خود را دارد، برای من نرگس مردم‌داری و ادب، نشانه‌هایی از ادب و قوانین کنگره است که من بتوانم، سرلوحه خدمت خود قرار دهم. یک سفر اولی شاید با دادن یک‌ چایی خوش‌رنگ از خود خاطره‌ای خوب به جا بگذارد، یک سفر دومی نیز می‌تواند با لبخند خاطره‌ای خوش بسازد و دوست‌داشتن انسان‌ها و‌ محبت در همه جایگاه‌ها به‌یادماندنی است و همیشه ماندگار خواهد بود‌، پس در جایگاه‌ها یادها مهم هستند.

قانون چهل سی‌دی و دریافت گل رهایی، چه پیامی می‌تواند برای همسفران داشته باشد؟
وقتی همسفران با آوردن چهل سی‌دی، گل رهایی را حس می‌کنند، یاد سی‌دی کوله‌پشتی آقای مهندس میفتم که من نرگس برای این بعد و بعدهای بعدی چه توشه‌ای را در کوله‌پشتی خود جمع‌آوری کرده‌ام؟ آیا خدمت به خود و دیگر انسان‌ها یا خیانت به خودم و دیگر انسان‌ها؟ آیا نامه عمل من در دست راستم هست یا در دست چپم؟ مطمئناً هیچ‌کس جز خود من واقف به اعمال صور آشکار و صور پنهان من نیست. اگر قانون چهل سی‌دی را رعایت کرده باشم، در من آن گل رهایی دل‌چسب می‌شود، اگر بالاجبار و از روی پافشاری سی‌دی بنویسم و مهر تأیید برای چهل سی‌دی گرفته شود، پس در کوله‌پشتی خود وزنه سنگینی قرار داده‌ام و حالم خوب نیست و اجرای فرامین بر من واجب و ضروری است.

لطفاً یک خاطره زیبا از دوران خدمتی خود برایمان تعریف کنید.
کنگره سراسر خاطره هست، قشنگ‌ترین خاطره لحظه‌ای است که آقای مهندس ما را به اتاقشان احضار می‌کنند و اشتباهات ما را گوشزد می‌کنند، همیشه به ما توصیه می‌کنند که مردم‌دار باشید و منافع کنگره را بر منافع خودتان ارجح بدانید و در جایگاه خدمتی برای مردم باشید.

لطفاً برای همسفرانی که مدت‌زمان زیادی در کنگره حضور دارند و مسافرشان سفر خوبی ندارد، یک توصیه بفرمایید.
برای ورود به کنگره، خواست و اذن خداوند الزامی است. شخص تشنه مطمئناً به دنبال آب می‌گردد تا خود را سیراب کند، پس یاد خداوند را فراموش نکنید و به ریسمان الهی چنگ بزنید، نوبت باران برای هر فردی محفوظ است و تقدیر و فرمان الهی زمان آن را تشخیص می‌دهد. صبر و تلاش را همیشه سرمنشأ کارهایمان قرار دهیم. این عزیزان هم روزی برای رهاشدن قدم در این مکان مقدس می‌گذارند و از آموزش‌ها سیراب می‌شوند. امید را در دلمان همیشه زنده نگه داریم.

تهیه گزارش: همسفر لیلا رهجوی کمک راهنما همسفر مریم (لژیون یکم)
تایپ: همسفر معصومه (مرزبان خبری)
ارسال: کمک راهنما همسفر محدثه (لژیون نهم)
همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .