English Version
English

مصاحبه با دیده بان روابط عمومی آقای بابک لطفی

مصاحبه با دیده بان روابط عمومی آقای بابک لطفی

پنج شنبه 1401/11/27 به مناسبت هفته دیده بان، در نمایندگی بیهقی سبزوار میزبان دیده بان محترم روابط عمومی و ot جناب آقای بابک لطفی بودیم. به همین مناسبت گفت و گویی با ایشان داشتیم. 

با عرض سلام و خیرمقدم خدمت دیده‌بان محترم  آقای بابک.
* لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
سلام دوستان بابک هستم مسافر، ۱۴ سال تخریب داشتم، آنتی ایکس‌های مصرفی تریاک، شیشه، کوکائین و حشیش. 13 ماه و 24 روز طول سفر اولم بوده، روش درمان دی اس تی، داروی درمان شربت اوتی، راهنما آقای محمدصادق صداقت، رشته ورزشی فوتسال، رهایی ۱۲ سال و ۸ ماه. در زمان مسافر نیکوتین هم بودم، به راهنمایی‌ مهندس دژاکام، رهایی ۱۰ سال و ۱۱ ماه.

* به نظر شما چه کسانی در کنگره ماندگار می‌شوند و چگونه شد که شما در کنگره ماندگار شدید؟
به نظر من آدم‌هایی که به کنگره می‌آیند، زمانی که به سفر دوم می‌رسند، اگر در سفر اول بستر خدمتگزاری را راهنما برایشان خوب فراهم کرده باشد؛ چه ازنظر تفکر و چه ازنظر عمل و گفتار برایش توضیح داده باشد و در یک کلمه بستر خدمت برای آن فرد مهیا شده باشد و قدر و معنی خدمت را فهمیده باشد، از یک نقطه شروع به خدمت می‌کند؛ مثل نشریات، اوتی، مرزبانی و جایگاه‌های مختلف دیگر.
من اوایل فکر می‌کردم که آمده‌ام تا برای بقیه مفید باشم و به آدم‌ها خدمت کنم و این حس خوبی هم به من می‌داد، ولی ذره‌ذره که جلو آمدم متوجه شدم که من اول می‌آیم تو خودم چیزی یاد بگیرم و راه انسان شدن را بیاموزم و در کنار بقیه‌ی انسان‌ها محبت را تجربه کنم. به‌مرورزمان به جلوتر که می‌آیی، می‌بینی ثروت بزرگی که در زیر سقف نمایندگی‌های کنگره ۶۰ پیدا می‌کنی بیرون از این در خیلی سخت می‌توان مشابهش را پیدا کرد، من که پیدا نکردم! برای همین سعی می‌کنی که دو دستی چنگ بزنی به ریسمان ضخیم جهان‌بینی و محبت کنگره. ذره‌ذره که جلوتر می‌آیی برای تجربه کردن لحظه‌لحظه‌ی حال خوش که نشأت گرفته از آموزش‌هایی است که به آرامش بیشتر نزدیک شویم.
از طرف دیگر حس خوب کمک کردن به‌اندازه سر سوزن به همنوع خودت که مجموعه‌اش می‌شود به دست آوردن حال خوش، خیلی ارزشمندتر از چیزهایی است که بخواهی بیرون از کنگره برایشان وقت بگذاری! من فکر می‌کنم که مجموعه این‌ها باعث ماندگاری یک فرد در کنگره و خدمتگزاری‌اش می‌شود.

* جنابعالی از شعبه‌های زیادی بازدید نموده‌اید، چند مشخصه و ویژگی شعبه ایده آل را بفرمایید.
با توجه به اتفاقاتی که در نمایندگی‌های کنگره ۶۰ می‌افتد (درمان یک فرد مصرف‌کننده در سفر اول و نزدیک شدن یک فرد به اصل وجودی و انسانیت خودش در سفر دوم) تمام شعبات محترم و عملکردشان مقدس است؛ اما وقتی می‌گوییم کنگره مقدس است تفکر کنگره مقدس است وگرنه این سنگ و چوب و خاکی که نمایندگی‌ها را تشکیل داده مثل سایر مکان‌هاست و منظورمان اتفاقی است که در آنجا در حال رخ دادن است. به نظر من همه نمایندگی‌های کنگره چون در حال حرکت در مسیر روشنایی‌ها هستند مکانی ایده آل هستند، ولی اینکه در بین این نمایندگی‌ها کدام‌یک ایده آل تر است؛ به نظر من جایی که در وهله اول مهر و محبت بیشتری بین اعضایش برقرار باشد و یکدلی بیشتری داشته باشند. نمایندگی که بر همدیگر سبقت بگیرند در استفاده از آموزش‌های کنگره که متشکل است از سی دی‌هایی که هر هفته منتشر می‌شوند و دستور جلسات هفتگی و مکتوبات کنگره از قبیل کتاب‌های مختلفی که جناب مهندس برای ما نوشته‌اند یا وادی‌ها و سایر آموزش‌های موجود در کنگره. همگی این‌ها دست‌به‌دست می‌دهند تا ازنظر جهان‌بینی اعضای یک شعبه بتوانند در رتبه خوبی قرار بگیرند تا نمایندگی ایده آلی ایجاد شود. نمایندگی ایده آل است که؛ جایگاه‌ها در آن حفظ شوند و آدم‌ها به جایگاه‌ها و نفرات به هردو احترام بگذارند. گاهی گفته می‌شود در کنگره باید فقط به جایگاه احترام بگذاریم، گاهی نیز گفته می‌شود ما در کنگره به فرد احترام می‌گذاریم، به نظر من در کنگره باید هم به جایگاه‌ها و هم به نفرات احترام بگذاریم.
نمایندگی ایده آل است که افراد یاد گرفته باشند تا برای اینکه زکات رهایی‌شان را پرداخت کنند در امور مالی و در تهیه مقدمات لازم برای تهیه مکان برای خودشان و یا اگر مکان‌دارند برای رشد و توسعه و بزرگ‌تر کردن آن مکان و یا فراهم کردن شرایط بهتر برای حضور مسافران و همسفران در آن نمایندگی مشارکت فعال داشته باشند، به نظر من این نمایندگی، ایده آل نرین نمایندگی است.

* برای اولین بار است که میزبان شما در سبزوار هستیم و از این بابت بسیار خوشحالیم، نمایندگی بیهقی سبزوار را چگونه دیدید؟
نمایندگی‌های کنگره با توجه به اتفاقاتی که درونشان در حال رخ دادن است همگی حس خوبی دارند، ولی با توجه به میزان پیوند محبت بین اعضای هر نمایندگی حس آن نمایندگی در کل با سایرین ممکن است متفاوت‌تر باشد. نه اینکه بگوییم یکی بهتر و دیگری بدتر است، ولی باهم تفاوت دارند. در یک شعبه که قرار می‌گیری، دوست داری بیشتر در بین اعضا بمانی! به نظر من این موضوع عمق و تعدد پیوندهای محبت بین افراد است که باعث این اتفاق می‌شود. در نمایندگی خوب سبزوار من این حس را به‌خوبی احساس کردم و به شما تبریک می‌گویم به خاطر این حس خوب و انرژی بالایی که دارید و برایتان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

* در کنگره درباره سفر اولی‌ها بسیار صحبت می‌شود لطفاً یک پیام برای سفر اولی‌ها و توصیه برای سفر دومی‌ها (گاه در معرض خطر) بفرمایید.
در کنگره یاد می‌گیریم که پیام ندهیم و من هم از تجربه‌ام می‌گویم. سفر اولی خوب سفر اولی است که از لحظه‌لحظه سفر اولش بتواند بهترین استفاده و برداشت را بکند. چراکه لحظاتی است که دیگر تکرار نمی‌شوند و شما پس از رهایی یک سفر دومی می محسوب می‌شوید و تا آخرش هم سفر دومی باقی می‌مانید و هیچ‌کسی این ادعا را ندارد که وارد سفر سوم شده، حتی مهندس دژاکام استاد همه ماها نیز این ادعا را ندارند! (اینکه در حقیقت چه می‌گذرد بحث جدایی است)
سفر اول یک بازه زمانی کوتاه دارد و به‌طور متوسط ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان می‌برد که حق استفاده از شرایط سفر اولی را دارد. جنس آموزش‌هایی که در سفر اول می‌گیریم با سفر دوم متفاوت است و تقریباً می‌توان گفت اگر شخصی درست گام بردارد و سفر کند، دیگر سفر اول برایش تکرار نمی‌شود، درحالی‌که همیشه و هرروز در سفر دوم به سر می‌بریم. کاری ندارم که جنس آموزش‌ها متفاوت است و حس و حالش متفاوت است ولی سفر اولی‌ها چیزهایی را تجربه می‌کنند که زمانی که به سفر دوم می‌رسند، اگر به‌درستی از لحظاتشان استفاده نکرده باشند، فکر می‌کنند که ای‌کاش بهتر از لحظات استفاده می‌کردند! در کنگره یاد می‌گیریم که در لحظه بهترین استفاده را بکنیم که در یک جمله می‌شود؛ گوش کردن به حرف راهنما، استفاده از سی‌دی‌های کنگره مخصوصاً نوشتن سی‌دی‌های کنگره که تأثیر بسیار بزرگی در مسیر درمان دارد.
برای سفر دومی‌ها هم اگر سفر اول خوبی را گذرانده باشند و اگر در مسیر رود خروشان کنگره قرار گیرند خطر زیادی وجود ندارد. چرا؟ چون درمان دی اس تی و مکمل آن استفاده از آموزش‌های بنیان کنگره ۶۰ در سی‌دی‌ها و مکتوبات مختلف آن‌قدر ما را به درمان قطعی نزدیک می‌کند که فکر می‌کنم خطر زیادی تهدید نخواهد کرد.


* لطفاً حس خودتان را در قبال کلماتی که بیان می‌کنم بفرمایید.
خدمت: ابزار رشد
شال: اجازه خدمت
کنگره:دریای عشق
مهندس: ناخدای کشتی عشق
عشق:مهندس
تازه‌وارد: مهم‌ترین عضو کنگره ۶۰

در پایان از اینکه با صبوری و سعه‌صدر به سؤالات بنده پاسخ دادید بسیار متشکرم.

 

تهیه و تنظیم: سایت نمایندگی بیهقی سبزوار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .