English Version
English

تعطیلات

تعطیلات

سلام دوستان امیر حسین هستم  یک مسافر
خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم، از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم. عرض خدا قوت خدمت خدمتگزاران سایت، سال نو و ماه مبارک رمضان را خدمت عزیزان تبریک می‌گویم. در مورد دستور جلسه چگونه از تعطیلات استفاده کنیم باید بگویم؛ که کنگره 60 بر خط فکری آقای مهندس اداره می‌شود و همیشه بهترین نتایج را به همراه داشته و تبدیل به بزرگترین مکانی در کره زمین شده است که به انسان‌های دردمند و رنج کشیده کمک می‌کند، یکی از خصوصیات یا یکی از خطوط فکری آقای مهندس این است که خیلی محتاط و محافظ کار هستند و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند به روش DST و تدریجی و آرام آرام با در نظر گرفتن خیلی از مسائل انجام می‌دهند و ممکن است شامل حال زمان باشد و خیلی صبر و حوصله در کار خود دارند.
در مورد تعطیلات ابتدا آقای مهندس نظرشان این بود که به هیچ عنوان ما تعطیلی نداشته باشیم مشابه با کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها یا مواد فروش‌ها و مصرف کننده‌ها که تعطیلی ندارند، ایشان هم نظرشان این بود که نباید کنگره را تعطیل کنیم بعدا به مرور زمان رفته رفته در چند سال اخیر به این نتیجه رسیدند که کنگره به آن بلوغ فکری رسیده که می‌تواند تعطیلی داشته باشد و این تعطیل نکردن و یکسره کار کردن باعث مشکل می‌شود برای افرادی که در حال خدمت هستند یا اینکه باعث می‌شود راندمان کار و بازدهی را کم کند و آن نتیجه مطلوب را نداشته باشد. ایشان می‌فرمایند؛ یک چیزی وقتی دائم در حال کار کردن باشد و هیچ استراحتی نداشته باشد هیچ نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت، بنابراین در این چند سال گذشته آرام آرام  شروع کردند و یک تعطیلات تابستانی به کار سیستم اضافه شد. در زمان کرونا به اجبار یکسری مشکلات پیش آورد و به آن کمک کرد. و به اینجا رسیدیم، و  نتیجه بد و مورد نگران کننده‌ای نبوده و آقای مهندس نظرشان بر این است که به این روش ادامه دهیم و هیچ مشکلی برای سفر اولی و دومی‌ها پیش نخواهد آمد و به هر حال ما می‌توانیم از این تعطیلات استفاده کنیم. این یک مقدمه‌ای است برای اینکه چرا تعطیلات اخیرا اضافه شده؟
"در مورد اینکه ما چگونه از تعطیلات استفاده کنیم. ما بدون هیچ نگرانی می‌توانیم به تعطیلات بپردازیم و اینکه چگونه طی کنیم که مشکلی برای ما پیش نیاید و حداکثر استفاده را از آن ببریم در این دستور جلسه هفتگی معمولا دوستان مشارکت می‌کنند و من هم نظرم را خدمتتان می‌گویم. تعطیلات در مرحله اول برای کسی معنی پیدا می‌کند که سخت کوش باشد و همیشه در حال تلاش و کوشش و انجام وظایفش باشد یعنی باید ضد تعطیلات را لمس کرده باشد یا در آن شرایط باشد که بتواند از تعطیلات بهره ببرد یا در مورد آن صحبت بکند. کسی که در طول سال همیشه تعطیل است و مقدار کمتری به مسئولیت‌هایش می پردازد این تعطیلات معنی و مفهوم برایش پیدا نمی‌کند و  برایش مثل باقی سال است. که متاسفانه در سطح عمومی درصد بالایی در این شرایط قرار دارند و معمولا در طول سال تعطیل هستند و تعطیلات معنی و مفهومی برایشان ندارد و تقریبا هر روزشان تعطیل است، ولی در مورد کسانی که تحت آموزش هستند و از آموزش‌های کنگره استفاده می‌کنند و مشغول به گذراندن امورات زندگی خود هستند و تلاش و کوشش می‌کنند، در مورد آنها این افراط همه جا وجود دارد از یک طرف بعضی ها اینطور هستند و بعضی‌ها هم هستند که اصلا وقت برای زندگی کردن ندارند و متوجه اینکه تا الان چقدر از عمرشان گذشته نشده‌اند، از اینجا به بعد هم وقت زندگی کردن ندارند.
ما به واسطه اینکه در یک مسیر زندگی می‌کنیم و می‌خواهیم به یک جایی برسیم، فراموش می‌کنیم یکسری تعادل‌ها را، و ممکن است بیش از حد به کار و فعالیت‌ها مشغول باشیم و یک مقداری هم بخاطر اینکه شرایط اقتصادی سخت شده و از قبل این مسئله بوده. بالاخره، قوی کردن پایه های مالی کار و تلاش خودش را می‌طلبیده است و کمتر کنار خانواده بوده‌اند و چون در حال حرکت و کوشش هستند کمتر می‌توانند فکر کنند این تعطیلات کمک می‌کند که ما در کنار عزیزان و خانواده‌مان باشیم و به کارهایمان بازنگری کنیم و از حالت روزمرگی در بیایم چون همیشه با یک مدل زندگی کردن و یکنواخت زندگی کردن خسته کننده باشد و در شرایط تعطیلات یک مقدار تغییرات به وجود می‌آید که ما هم کمی استراحت کنیم و هم کنار خانواده بتوانیم لذت ببریم. اصل موضوع هم این است که بتوانیم چند روزی را با هم به خوبی بگذرانیم و از زندگی لذت ببریم و یادمان باشد که عزیز‌‌‌ترین کسانمان مهمترین قسمت زندگی ما هستند و ما بر عکس کمترین زمان، انرژی و توجه را به آنها اختصاص می‌دهیم.
در این زمان آقای مهندس می‌فرمایند که مسافرت خوب است عیبی ندارد، و باید برنامه ریزی داشته باشیم. و جایی نرویم که آنقدر خسته شویم که بعد از این که از مسافرت آمدیم یک هفته استراحت کنیم باید برنامه ریزی مالی داشته باشیم و از لحاظ پولی هم مشکل نداشته باشیم. این یک حالت است و اگر هم مسافرت نرفتیم مهم نیست، مهم این است که یک پارک رستوران برویم و به قول آقای مهندس یک کباب و ریحون بخوریم و به کسانی که کمتر فرصت کردیم سر بزنیم به آنها سر بزنیم و با همگی هماهنگ باشیم بخصوص در نوروز در کنگره به واسطه اینکه یک کار خاص را آقای مهندس شروع کردند و ما هم آن را انجام می‌دهیم یک مقدار با بقیه متفاوت شده‌ایم و این زمان و تعطیلات به ما فرصت می‌دهد که ما با طبیعت هم حس شویم و به دید و بازدید برویم و سعی کنیم به آن حال خوش و آن لذت دست پیدا کنیم. در این تعطیلات خطری که ما را تهدید می‌کند این است که خواب ما به هم می‌ریزد، معمولا انسان در این شرایط آزاد تر است و وقتی برنامه ریزی و زمان بندی نداشته باشد ممکن است که یک مقدار تعلل در کارهایش کند مثل خوابیدن و یکسری کار‌های دیگر و معمولا در تعطیلات خواب به هم می‌ریزد و افراد دوست دارند که کنار هم شب نشینی کنند و شب آرامش خودش را دارد، شب که موقع خواب می‌شود  می‌خواهند با همدیگر وقت بگذرانند و لذت ببرند و این باعث می‌شود که خواب به هم بریزد، باید تا آنجایی که امکانش هست با خانواده درگیر نشویم و حکومت نظامی هم درست نکنیم کمی کوتاه بیاییم و برنامه ریزی داشته باشیم که خوابمان به هم نریزد و بتوانیم بهره بیشتری از تعطیلات ببریم و به واسطه اینکه قرار است بیشتر کنار هم باشیم یک مقدار ممکن است لازم باشد مراعات همدیگر را بکنیم و مواظب باشیم این زمانی که نصیب ما شده، بیشتر کنار هم باشیم به جای اینکه به همدیگر انرژی و آرامش بدهیم باعث نشویم همدیگر را ناراحت و حال همدیگر را خراب کنیم یا بحث‌هایی پیش بیاید که خستگی‌هایمان بیشتر شود.
ما باید با عقل و درایت خود این کار‌‌ها را انجام دهیم و تا یک حدی باید به آموزش‌ها وصل باشیم. بخصوص سفر اولی‌ها هم روزی یک ساعت سی‌دی‌ها را بنویسند و یک مقدار به سایت کنگره مراجعه کنند و یادشان نرود که رهجو هستند. در هر شرایطی دارویشان را بخورند و کارهایی که باید انجام دهند را انجام بدهند و نگران هیج چیز نباشند، چون آقای مهندس همه این‌ها را آزمایش کرده‌اند و کمترین خطر را داشته و مشکل خاصی برای کسی پیش نیامده است و ما هم باید از این زمان استفاده کنیم و سعی کنیم در این زمانی که پیدا می‌شود اگر لازم باشد به کارهایمان بپردازیم.

تایپ: مسافر روح اله
تنظیم و ارسال: مسافر منصور

نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .