English Version
English

یک مسافر چگونه از تعطیلات استفاده میکند؟(۱)

یک مسافر چگونه از تعطیلات استفاده میکند؟(۱)


ضمن تبریک سال نو به تمام اعضا کنگره۶۰ ، بویژه نمایندگی شمس، امیدوارم سال خوب که نه عالیی بسازیم. به گفته‌ یکی از نویسنده‌ها بهترین و لذت بخش‌ترین اتفاقات آن‌هایی نیستند که پول زیادی نیاز دارند یا عجیب‌تر از بقیه هستند. لذت بخش‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین لحظات، زمان‌هایی هستند که در کمال سادگی در کنار افرادی که دوستشان داریم وقت می‌گذرانیم و به اتفاقات دنیا بی‌توجه هستیم. بر اساس این ایده بهترین راه برای اینکه از تعطیلات عید استفاده کنیم، گذاشتن وقت برای تعامل با افراد مورد علاقه‌ یا خودمان است. فعالیت‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت را می‌توان در کنار خانواده یا به تنهایی انجام داد و از آن‌ها لذت برد.بنظر من بزرگترین اتفاق برای یک سفر اولی در زندگیش این است که داره به درمان میرسد و سلامتی خود که سالهای سال منتظر آن بوده بدست می آورد  و کلید شهر وجودی خود را پیدا میکند و در نهایت  فرمانده  جسم و جان خود می شود  که در این مورد هرچه بگویم کم گفته ام.به هر حال باید از این زمان استفاده کنیم و چه کاری کنیم که هم لذت ببریم و هم این عید را تبدیل به بهترین کنیم.چند مورد که خودم هم بعنوان سفر دومی انجام میدهم برای شما می نویسم،اول اینکه کاری کنیم که به بحث درمان خویش کمکی کرده باشیم.سی دی گوش کردن، کتابهای مربوط به کنگره را گوش کردن، نوشتارهای کنگره مانند جزوه جهان‌بینی  را خواندن، و... میتواند از این نوع باشد.دوم کارهایی است که در کنگره سفارش شده که انجام بدهیم و کلی به درمان ما کمک می‌کنه مانند

ورزش کردن

تعطیلات عید را محدود به خوردن خوراکی‌های خوشمزه و استراحت نکنیم. حفظ سلامتی در تعطیلات از نکات حائز اهمیت است. اما به ورزش به چشم یک اجبار یا وظیفه‌ی سخت نگاه نکنیم تا بتوانیم از آن لذت ببریم.اگر به پیاده‌روی در هوای بهاری علاقه داریم یا ترجیح می‌دهیم دوچرخه سواری کنیم و پدال بزنیم؟ شاید بد نباشد یک روز زودتر بیدار شویم و تنها یا با همراهی عزیزان به پارک نزدیک منزل یا نزدیکترین کوه اطراف برویم. مهم پیدا کردن ورزش و تحرک بدنی است که با آن ارتباط بهتری برقرار می‌‌کنیم. همچنین ویدیوهای بسیاری در آپارات و یوتیوب وجود دارد که می‌توان همراه آن‌ها ورزش کرد.

گوش دادن به موسیقی

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانیم در تعطیلات عید انجام دهیم، گوش دادن به موسیقی است. اگر بتوانیم پیچ و تابی نیز به بدن‌مان بدهیم که چه بهتر!در انتخاب موسیقی به حرف دلمان گوش کنیم. همین که از شنیدن آلبوم خواننده، نوازننده یا گروه مورد علاقه‌ مان لذت ببریم، کافی است.البته بچه های کنگره ۶۰ میدانند چه موسیقی گوش دهند تا لذت برده و سطح انرژی خود را بالا ببرند!می‌توانید یک پلی‌لیست (مجموعه‌ آهنگ‌) از موسیقی‌های مورد علاقه‌ مان  درست کنیم یا از اپلیکیشن‌های متعددی که برای گوش دادن موسیقی طراحی شده‌اند کمک بگیریم.روزهای تعطیل فرصت خوبی است که پلی‌لیست‌های مختلفی برای مواقع گوناگون مانند ورزش، کار، ... آماده کنیم و روزهای دیگر سال از گوش دادن به آنها لذت ببریم.کارهای مهمی مثل کتاب خواندن، کتابخوانی مشترک با خانواده، گوش کردن پاکدست، آشپزی کردن به تنهایی یا با همسر یا فرزندانمان، درست کردن آلبوم با عکسهای داخل گوشی و کلی کارهای دیگه هست که میتونیم برای آن زمان تخصیص بدهیم.در مراحل بعدی میتوانیم تا مهارتی را بیاموزیم و اگر در طول سال وقتی برای آن پیدا نمی‌کنیم، تعطیلات عید فرصت مناسبی برای این کار است. این می‌تواند مهارتی باشد که به ما در پیشرفت شغلی کمک کند یا یک کار مورد علاقه مانند معرق‌کاری، یاد گرفتن نرم افزارهای مرتبط با رشته‌ تحصیلی یا شغلی یا یادگرفتن نرم افزارهای پرکاربرد و مورد علاقه، یادگیری کارهایی مثل خیاطی، گلدوزی، انواع بافتن و دیگر کارهای دستی، یادگیری یک زبان خارجی جدید با استفاده از نرم افزارهای مختلف، یادگیری مهارت جدید مثل تعمیر کردن وسایل یا ماشین، یادگیری هنرهایی مثل طراحی و نقاشی، کارهای دستی و نواختن یک ساز،برگزاری دورهمی‌های مجازی و... میتواند از این کارها باشد،در کل فکر نکنیم اگه سفر اولی هستیم و نمی‌تونیم امسال به سفر بریم دنیا به آخر رسیده، امسال می‌تواند برای ما بهترین رقم بخورد و آن هم  این است که کلید شهر وجودی خود را تحویل بگیریم ،در پایان ممنونم که وقت گذاشتید و این مطلب  را مطالعه کردید ،امیدوارم مفید واقع بشود.

نوشته: مسافر امیر دبیر سایت در لژیون پنجم

ویرایش و ارسال به سایت : مسافر محسن لژیون هشتم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .