English Version
English

ریشه‌ نگرانی در بی ایمانی است

ریشه‌ نگرانی در بی ایمانی  است

از طرف همه همسفران نمایندگی هاتف خیرمقدم و خوشامد می‌گویم خدمت شما و از شما می‌خواهم به‌رسم کنگره خودتان و جایگاه خدمتی خود را در نمایندگی هاتف برای ما شرح دهید.

سلام دوستان زهره هستم یک همسفر. حدود 12 سال از حضور من در کنگره می‌گذرد به لطف و رحمت خداوند و مدت ده سال و ۶ ماه است همراه مسافرم وارد سفر دوم شده‌ایم، 3 سال در نمایندگی سلمان فارسی در لژیون خانم طاهره سفر کردم و پنج سال در نمایندگی شیخ بهایی در جایگاه کمک راهنمایی خدمت کردم و به مدت 2 سال در نمایندگی سلمان فارسی در جایگاه ایجنتی خدمت کردم و حدود یک سال است در حال خدمت در جایگاه اسیستانت رابط در 10 نمایندگی هستم و در واقع ارتباط مستقیم با ایجنت شعبه و دیده‌بان همسفران سرکار خانم آنی کماندار دارم. ان‌شاءالله بتوانم به‌خوبی خدمت کنم و خداوند هم خدمت من را بپذیرد.

خیلی از همسفران در مورد وظایف اسیستانت اطلاعی ندارند؛ دوست داریم از زبان شما در مورد خدمت و وظایف اسیستانت‌ها بدانیم.

هنگامی که آقای مهندس و خانم کماندار احساس کردند که قسمت همسفران به یک پتانسیلی رسیده که می‌توانند کاملاً از مسافران مستقل عمل کند، خانم کماندار بیش از بیست اسیستانت را انتخاب کردند که هر کدام مسئولیت خاصی در قسمت همسفران را بر عهده داشتند. مثلاً اسیستانت آمار، سایت، راهنمایان، سردار و آموزش و چون خانم کماندار به‌عنوان دیده‌بان باید از وضعیت همسفران در نمایندگی‌ها اطلاع بیشتری داشته باشند و از نحوه عملکرد آنها، جایگاه اسیستانت رابط را هم تشکیل دادند. اسیستانت رابط باید هر ماه از نمایندگی‌ها بازدید کند و عملکرد را ببیند و دو هفته یکبار با حضور خانم کماندار و دیگر اسیستانت‌ها و گاهی جناب مهندس در ساختمان ققنوس جلسه دارند و گزارش‌ها را ارائه می‌دهد و براین‌اساس، تصمیمات گرفته می‌شود و از این طریق به  قوی‌تر شدن قسمت همسفران کمک‌های زیادی شده است.

با توجه به نزدیک‌شدن ایام نوروز لطفاً در مورد تصمیم آقای مهندس در مورد تعطیلات کنگره ۶۰ در ایام نوروز بعد از چندین سال برای ما توضیح دهید.

در سال‌های اولی که من وارد کنگره شده بودم ایام نوروز، کنگره تعطیل نبود و فقط روز عید نوروز تعطیل بود، ولی در یک جایی آقای مهندس تصمیم گرفتند در دو هفته تعطیلات نوروز کنگره را تعطیل کنند؛ زیرا آن‌قدر آموزش‌ها غنی و قوی شده بود که مسافران و همسفران سفر اول بتوانند با استفاده از آموزش‌ها به سفر خود ادامه دهند.

قطعاً تعطیلات نوروز چالش سخت و سهلی برای مسافران و همسفران سفر اول خواهد بود؛ شما چه پیشنهادی برای این عزیزان در تعطیلات نوروز دارید؟

ایام نوروز برای کسانی که این توانایی را داشته باشند که به آنچه تا امروز آموزش گرفته‌اند بتوانند عمل کنند سهل و برای کسانی که آموزش‌ها را عملی نمی‌کنند سخت است؛ چون در تعطیلات ممکن است ارتباط ما با دیگران بیشتر شود و بسیار مهم است که بتوانیم گذشت و محبت و یک حس خوب نسبت به دیگران داشته باشیم و مراقب حرف‌هایمان باشیم که با نیش، کنایه و حس بد همراه نباشد و از دیگران توقع نداشته باشیم. اگر انسان همه اینها را رعایت کند تعطیلات برایش سهل خواهد شد.

اکثر همسفران این دغدغه را دارند که تعطیلات نوروز باعث شود مسافران از آموزش‌ها فاصله بگیرند و از مسیر درمان خارج شوند؛ چه توصیه‌ای برای این همسفران دارید؟

ریشه نگرانی در بی‌ایمانی است، وقتی من به‌عنوان یک همسفر به روش DST ایمان داشته باشم و بدانم مسافرم خواسته قوی برای درمان دارد دیگر جایی برای نگرانی نمی‌ماند و اگر ایمان و خواسته مسافران قوی باشد نه‌تنها تعطیلات، بلکه هیچ مسئله دیگری نمی‌تواند مانع از سفر آن‌ها شود و جای نگرانی وجود ندارد. بهتر است حس خودمان را خوب کنیم؛ اگر حس نگرانی همراه با ما باشد ناخودآگاه به مسافرمان القا می‌کنیم و باید نقش خودمان را به‌عنوان یک همسفر و یک پرستار به‌خوبی ایفا کنیم که بتوانیم جبران عدم حضور مسافر در کنگره بکنیم.

چرا در کنگره می‌گویند همسفر نباید از مسافر سفر اولی خودش درخواست رفتن به مسافرت در تعطیلات را داشته باشد؟ مگر سفر رفتن چه معایبی برای سفر اولی دارد؟

اینکه یک مسافر سفر اول می‌تواند به سفر برود یا نه، راهنمای مسافر تشخیص می‌دهد؛ اما در قسمت همسفران وقتی کمک راهنما به رهجو می‌گوید نباید از مسافر خود انتظار داشته باشید شما را به سفر ببرد، به‌خاطر این است هیچ عملی که آرامش سفر مسافر را می‌گیرد نباید انجام شود و نباید در سفر اول توقعی از مسافر داشته باشید و اولویت، درست سفرکردن مسافر است.

شما جزء پیشکسوتان کنگره محسوب می‌شوید؛ لطفاً برای ما از تفاوت‌های باز بودن کنگره در ایام نوروز در سال‌های قبل و تعطیلات ایام نوروز در سال‌های اخیر بفرمایید.

آن زمان که کنگره در عید نوروز تعطیل نبود ما مسافرت‌هایمان را بر مبنای کنگره برنامه‌ریزی می‌کردیم و چون جایگاه خدمتی داشتیم دو تا سه روز به مسافرت می‌رفتیم و سریعاً برمی‌گشتیم و چون مسافرت‌هایمان عجله‌ای بود و استرس سر موقع رسیدن به کنگره را داشتیم، کیفیت لازم را نداشت. در آن زمان به دلیل اینکه بعضی رهجوها و یا کمک راهنماها در نمایندگی حضور نداشتند آن نظم و جمعیت همیشگی هم نبود؛ اما خدا را شکر که آقای مهندس تصمیم گرفتند که ایام نوروز تعطیل باشد خصوصاً به‌خاطر خدمتگزاران که باید با یک انرژی بالاتری بعد از تعطیلات حضور پیدا کنند. من با یک مثال از استاد امین ادامه می‌دهم. استاد امین می‌فرمایند: «وقتی می‌خواستند در آمریکا بمب اتم را بسازند دانشمندان جهان جمع شدند تا بمب اتم بسازند. از هفت روز هفته پنج‌روز کار می‌کردند و دو روز را باید به استراحت و تفریح می‌گذراندند، چون اعتقاد داشتند اگر با این برنامه پیش بروند دو‌ساله به بمب اتم دست پيدا می‌کنند؛ ولی اگر بخواهند هفت روز را کار کنند ده‌ساله به بمب اتم دست پیدا می‌کنند.» در وادی سیزدهم آمده که تعادل در هر چیزی نیاز است و افراط‌وتفریط خواسته نیروهای شیطانی است و اگر ما هم در کنگره به استراحت نپردازیم، راندمان خوبی نخواهیم داشت؛ همانند طبیعت که در زمستان به استراحت می‌پردازد که در بهار بتواند زنده شود و زندگی کند.

امسال شروع سال نو مصادف شده است با شروع ماه مبارک رمضان؛ ماهی که نقطه شروع درمان اعتیاد و کشف متد DST توسط آقای مهندس در آن بوده است. لطفاً حس خودتان را به این اتفاق زیبا برای ما بگویید.

در اصل اینها همه یک سری ارقام و اعداد هستند، من اگر یک تفکر سالم داشته باشم، می‌توانم همه چیز را زیبا ببینم. تک‌تک اعضای کنگره زندگی دوباره‌شان را زاییده ماه مبارک می‌دانند؛ به‌خاطر اتفاقی که برای آقای مهندس در این ماه افتاد. ما باید امسال حواسمان را بیشتر از سال‌های قبل جمع کنیم؛ چون به‌خاطر روزه‌ای که می‌گیریم ممکن است از لحاظ جسمی مقداری دچار ضعف و بی‌حوصلگی بشویم و این باعث شود ما تعطیلات نوروز را خراب کنیم. یک زن باید هنرمند باشد؛ یعنی از زهر، پادزهر بسازد و این توانایی را داریم. اگر حال دلمان خوب باشد می‌توانیم حال تمام اعضای خانواده را خوب کنیم و می‌توانیم زمان افطار همه را دور هم جمع کنیم و اوقات خوبی را به وجود بیاوریم.

به‌عنوان کلام آخر لطفاً حس و نظر خودتان را به‌عنوان اسیستانت نمایندگی هاتف در مورد قسمت همسفران نمایندگی برای ما بگویید.

خداوند را شکر به خاطر آموزش‌های جناب مهندس در هر نمایندگی که حضور پیدا می‌کنم حس خوبی دارم. تمام نمایندگی‌ها مثل هم هستند و فرقی نمی‌کنند و با حضور در نمایندگی‌ها کلی آموزش می‌گیرم و حس خوب دریافت می‌کنم. خدا را شاکرم که اجازه این خدمت را به من داد و تشکر از آقای مهندس که اجازه دادند در جایگاه اسیستانت رابط، خدمت کنم. ما باید کاری کنیم که درب شعب به روی همه باز باشد و همه تلاش می‌کنیم که از خودمان یک انسان بهتری بسازیم و این خیلی لذت بخش است. نمایندگی هاتف رشد خوبی داشته و به دلیل داشتن پتانسیل می‌تواند خیلی بهتر هم بشود و پیشرفت بیشتری کند. نمایندگی‌ها را نیروهای الهی از جای دیگری هدایت می‌کنند و قطعاً خودشان حافظ آنها خواهند بود. در پایان خوشحالم که خدمتگزار شما هستم و با شما دوست شدم. ان‌شاءالله خداوند هم خدمت من را بپذیرد.

 

تایپ و مصاحبه‌: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر مهین (لژیون سوم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر آرزو
ویراستار و ارسال: همسفر مرضیه رهجوی کمک‌راهنما همسفر اعظم (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی هاتف

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .