English Version
English

تعطیلات باید هدف داشته باشد

تعطیلات باید هدف داشته باشد

آقای مهندس می‌‌گویند: ما در کنگره‌۶۰ تعطیلات نوروز هم داریم، ۲۰ سال پیش در هر شرایط و مراسمی می‌گفتم کنگره باید دایر باشد چون معتقد بودم که کنگره مثل یک بیمارستان است و شما نمی‌توانید بیمارستان را تعطیل کنید اگر چه ممکن است کادر پزشکی تعطیل باشد ولی کادر کشیک در بیمارستان هستند در آن موقع حتی عید نوروز هم کنگره دایر بود.

برای مثال هم همیشه کلانتری و بیمارستان بود که ۲۴ ساعته باز هستند و می‌گفتم مصرف‌کننده‌ها و قاچاق‌فروش‌ها که تعطیل نمی‌کنند به مرور زمان تفکراتم تغییر کرد و روز به روز کامل‌تر شد.
افرادی که روی متد DST هستند داروی آنها را یک هفته‌ای، دو هفته‌ای و حتی گاهی اوقات که در پله‌های آخر هستند سه هفته‌ای می‌‌دهیم.
دنیا معتقد بود که دارو باید در روز یک بار مصرف شود و باید حتماً در مرکز کلینیک باشد ولی ما گفتیم این امکان‌پذیر نیست دارو باید از روزی یک بار به سه بار در روز برسد و دارو را با خودشان ببرند، وقتی این کار انجام شد راندمان بالاتری داشت و نتیجه بهتری داد.
جمعه‌ها هیچ وقت کلاس برگزار نمی‌شود، مسئله ورزش شد جمعه‌ها صبح تا ظهر که آن هم کلاس درس نیست بلکه ورزش و تفریح است.
کلاس‌های کنگره‌۶۰ هفته‌ای سه جلسه است و بقیه روز‌ها تعطیل می‌باشد تا به نیرو‌ها فشار زیادی نیاید. عید نوروز هم ۱۴ روز تعطیل کردیم که نیرو‌ها به استراحت خودشان برسند و یک هفته هم تابستان را تعطیل کردیم.
 
 
مسافرت رفتن برنامه‌ریزی می‌خواهد همین‌طوری نمی‌شود راه افتاد باید ۶ تا ۷ ماه قبل برنامه‌ریزی کرد که اولین قدم بودجه است باید بودجه را تأمین کنیم ذره‌ذره هزینه و خرج‌ها را کم کنیم و برای مخارج سفر پس‌انداز کنیم و قدم دوم برنامه‌ریزی کنیم کجا می‌خواهیم برویم و اگر بلیط لازم است یکی دو ماه زودتر تهیه کنیم.
پس در نتیجه اگر می‌خواهید مسافرت بروید ببینید کی می‌خواهید بروید و کی می‌خواهید برگردید؟ رفتنتان، رزرو هتلتان، اقامتتان، این‌ها را باید کاملا برنامه‌ریزی کنید. پس؛ ۱- بودجه‌اش است ۲- برنامه‌ریزی است و ۳- تعطیلاتی باید باشد.
اگر ما کنگره‌۶۰ را تعطیل نکنیم شما چه‌جوری می‌خواهید به تعطیلات بروید؟ بعد هم کار کردن زیاد انسان را از پا در‌می‌آورد. یک موقع کارها زیاد است شما یک روز جمعه کار می‌کنید، دو تا تعطیلات کار می‌کنید باشد ایرادی ندارد یک شرایط خاص است ولی اگر در طول زمان این‌طوری باشد آن وقت خرابی ایجاد می‌کند مثل اینکه سوار چرخ‌و‌فلک شدید و اصلاً نمی‌بینید و همه چیز را کله پا می‌بینید باید این چرخ‌وفلک بایستد، وقتی دائما کار کنید نمی‌توانید برنامه‌ریزی کنید.
خیلی اوقات شروع می‌کنید به کار کردن مثل تراکتور ۷ تا ۸ ساعت کار می‌کنید خسته می‌شوید، قرص می‌خورید ۱۰ ساعت کار می‌کنید مواد مصرف می‌کنید. بیشتر اینها که مواد مصرف می‌کنند مال همین کار کردن است، دائماً کار می‌کنند و انرژی ندارند به همین دلیل قرص می‌خورند، تریاک می‌خورند، هروئین می‌زنند که کار کنند و کار کنند! فکر هم نمی‌کنند چون دائماً مشغول است پس باید یک فاصله و افتی باشد که انسان فکر کند کاری که انجام می‌دهد درست است یا غلط است؟
 
 
انسان به استراحت نیاز دارد تا انرژی او برگردد، وقتی دائما کار بکند فکرش آزاد نیست و اصلا نمی‌تواند فکر کند که چه کاری به نفع و ضرر او هست.
تعطیلات باید هدف داشته باشد حتی اگر نمی‌توانید بروید خارج از کشور یا شهر‌های دیگر در شهر خودتون تعطیلات را بگذرانید.
تعطیلات در کنگره اجباری شده چون کار کردن مدام هم مثل سم می‌ماند.
کلیه مراکز از تاریخی که گفته شده تعطیل است و هیچ یک از مرکز کنگره‌ نمی‌تواند بگوید که ما می‌خواهیم در تعطیلات بازسازی داشته باشیم، اصلاً هیچ شعبه‌ای تحت هیچ شرایط و انگیزه‌ای نمی‌تواند باز باشد و هیچ گونه ملاقاتی برای لژیون‌ها انجام نمی‌شود.
اعضاء کنگره‌ از جمله؛ ۶۰ راهنماها، مسافران، همسفران هیچ‌کس هیچ دید‌ و‌ بازدیدی برای عید انجام نمی‌دهد فقط من به عنوان نگهبان کنگره دو تا سه روز را مشخص می‌کنم برای عید دیدنی، ولی خانه من کسی برای عید‌ دیدنی نمی‌آید.
راهنماها تکلیف زیاد ندهند مثلاً حداکثر دو تا سی‌دی و آن هم هفته‌ای یکی باشد.
در ایام عید مراقب خودتان باشید، ان‌شاالله که همه شما نفستان سیر شده باشد و امیدوارم که عید نوروز به همه شما عزیزان خوش بگذرد.
 
 
 
 
تهیه‌گزارش: همسفر ریحانه رهجوی کمک‌راهنما همسفر مریم (لژیون۸)
تایپ: همسفر طیبه- رابط خبری، رهجوی کمک‌راهنما همسفر مریم (لژیون۸)
ویراستار، تنظیم‌کننده و ارسال: کمک‌راهنما همسفر فاطمه (لژیون۱)
همسفران نمایندگی پروین اعتصامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .