English Version
English

انسان نیاز به استراحت دارد

انسان نیاز به استراحت دارد

چهارمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های خصوصی ویژه مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی شهباز در تاریخ ۲۸ اسفند ماه 1401 روز یکشنبه ساعت ۱۷ به استادی مسافر احمد و نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر عباس علی با دستور جلسه «چگونه از تعطیلات استفاده کنیم» آغاز بکار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر

تشکر می‌کنم از آقای ابراهیمی استاد عزیزم که با زحمت‌های او بود که من در این جایگاه هستم. همچنین تشکر می‌کنم از آقای اکبر لژیون چهارم لژیون خدمت‌گزار که بنده را لایق دانست در این جایگاه قرار بگیرم. خدا را شکر می‌کنم که حالم خوب است امیدوارم که حال همه شما هم خوب باشد. دستور جلسه این هفته تعطیلات است که مهندس راجع به این دستور جلسه می‌فرماید درگذشته ما هیچ تعطیلاتی نداشتیم و وقتی تفکر کردیم به نقطه‌ای رسیدیم که متوجه شدیم باید تعطیلات باشد.

یعنی وقتی انسانی ۸ ساعت کار می‌کند احتیاج به استراحت دارد به خواب نیاز دارد ما در کشاورزی که مشغول هستیم اگرچند ساعت کارکنیم حتماً باید دو ساعت استراحت کنیم قبلاً ما سعی می‌کردیم ساعت‌ها کارکنیم و بعد از کار مشغول مواد کشیدن بودیم و همان مواد بود که از ما کار می‌کشید والان متوجه شدیم که خودمان را داغان می‌کردیم و در تاریکی‌ها بودیم و برنامه درستی حتی‌ برای کار کردن هم نداشتیم انسان نیاز به استراحت دارد همین‌طور که طبیعت شش ماه کار می‌کند شش ماه نیاز به استراحت دارد. یک زمین را نمی‌توان یکسره زیر کشت قرارداد باید به آن‌هم استراحت داد مهندس می‌فرماید شما بعد از یک سال و نیم که از سفر اول می‌گذرد میدانی که کجا هستی و کجا آمده‌ای!

ما با مصرف مواد مغزمان را پر از ضایعات کردیم هرچه سم بود من ریختم داخل مغزم الآن با یک ماه و چند ماه نمی‌شود که جبران شود و پاک شود آقای امین می‌فرماید: وقتی کشتی که با آن عظمت تمامش آهن‌قراضه است و جای چهار نفر که بنشیند نمی‌شود و وقتی اتوبوسی مسافر میزند و ۴۴ تا مسافر در خود جای می‌دهد این تمثیل مانند من ۵۰ ساله و یک بچه است که مهروموم‌ها با مصرف مواد مانند همان کشتی قراضه شدیم والان یواش‌یواش با آموزش گرفتن و برنامه‌ریزی باید ترمیم شویم.

ما همیشه باید در کارهایمان و در زندگی‌مان برنامه‌ریزی داشته باشیم اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم کارمان درست جلو نمی‌رود همین شعبه قبلاً دو روز در هفته جلسه بود و وقتی گفتند که جلسه سه روز در هفته شده من گفتم که مگر می‌شود پس چطور به کارمان برسیم ولی وقتی برنامه‌ریزی کردم و فهمیدم که همه‌چیز نیازمند نظم و ترتیب و برنامه‌ریزی است.

تعطیلاتی را که مهندس ترتیب داده و برنامه‌ریزی کرده همه روی حساب‌کتاب و نظم و ترتیب خاصی است و خدا را شکر می‌کنم که کنگره در حال جهانی‌شدن است و مهندس بسیار برای ما زحمت‌کشیده و فکر و ایده‌ای را برای ما آورده که به این راحتی توانستیم از تاریکی و جهل و اعتیاد خارج شویم امیدوارم که بتوانیم با سفر درست و خدمت کردن در این راه گام برداریم؛ و نکته‌ای که هست خواهشم از سفر اولی‌ها این است که سعی کنند رفت‌وآمدها را در این تعطیلات مراعات کنند.

از رفتن به سفر جداً خودداری کنند چون واقعاً در مورد سفر وقتی راهنما می‌گوید که در سفر اول کسی نباید به سفر برود اگر تسلیم نباشید و گوش‌به‌فرمان نباشید ضرر خواهید کرد و با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد که با خراب شدن سفر خود حتی خدای‌نکرده روبرو می‌شوید. سعی کنید دارو را سروقت مصرف کرده و از شب‌نشینی‌های بی‌مورد پرهیز کنید خواب شب خیلی مهم است در طول این تعطیلات مثل همیشه سعی کنید سر ساعت بخوابید و از نوشتن سی دی غافل نشوید؛ و در آخر این سال نو و این عید سعید باستانی را به همه شما تبریک می‌گویم و امیدوارم که در کنار خانواده سال خوب و پربار و پرمهر و محبتی را آغاز کنید. متشکرم

تایپ: مسافر مهدی
تنظیم: مسافر حسین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .