English Version
English

در سفر اول،سفر ممنوع است

در سفر اول،سفر ممنوع است

یازدهمین جلسه  از دوره پنجم از سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ مخصوص مسافران و همسفران نمایندگی دلیجان با استادی کمک راهنما  مسافر مصطفی،نگهبانی مسافر محمد بهروز و دبیری همسفر مسعود با دستور جلسه :«چگونه از تعطیلات خود استفاده کنیم »‌ مورخ بیست و هفتم اسفند ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
تعطیلات برای سفر اولی ها و سفر دومی ها است.سفر دومی ها طبق سی‌دی تعطیلات آقای مهندس عمل می‌کنند.قبلاً جناب آقای مهندس می‌گفتند که چون یک مسافر برای درمان آمده است و کنگره مانند بیمارستان است مسافرت برای بیمار وجود ندارد ولی بعداً برای اینکه خدمتگزاران بتوانند ازین فرصت برای استراحت استفاده کنند و سفر اولی ها‌یی هم که واقعا خواستار درمان هستند بتوانند خود را محک بزنند و کسانی که خواستار درمان نیستند بروند و کسانی که می‌خواهند بمانند.

سفر دومی ها طبق راهنما‌یی های راهنمای خود و با برنامه‌ریزی عمل می‌کنند ولی سفر اولی ها  باید برای دارو،مهمانی‌های عید،خواب،غذا خوردن باید برنامه ریزی کنند که تمام وظایف آن‌ها سر وقت و دقیق باشد.اولین مطلب، سرتایم خوردن دارو است که باید بدانند که حتی اگر به مهمانی رفتند باید سر ساعت ده بخوابند .آقای مهندس می‌فرمایند سه چیز جسم را می‌سازد :خواب،غذا و ورزش.در سی‌دی اهمیت خوابِ شب، استاد امین می‌فرمایند:حداقل باید در ساعت ده شب تا دو نیمه شب خواب باشیم چون بیشترین انرژی را بدن انسان در این ساعات دریافت می‌کند.

اگر هم به مهمانی می‌روید باید طوری برنامه ریزی کنید که هم مهمان‌های ما در ساعت ده به خانه خود بروند هم ما ساعت ده به خانه برگردیم.اگر ما به بهانه این‌که حالا همین یک شب است و بهانه‌های دیگر تا دیروقت بیدار بمانیم قطعاً داروی فردای ما دیر خواهد شد. همان طور که آقای مهندس فرمودند که دارو باید رأس ساعت خورده شود و حتی یک ثانیه هم دیر و یا زود خورده نشود.راهنمای من همیشه می‌گفت اگر بیدار شدی و دیدی که ساعت شش و یک ثانیه هم هست دیگر داروی خودت را نخور چون دیگر از وقت آن گذشته است.

همیشه به من می‌گفت که برای خوردن دارو باید سه مرحله ساعت بگذاری یکی یک ربع مانده به شش، یکی ده دقیقه مانده به شش و یکی هم پنج دقیقه مانده به شش‌.باید پنج دقیقه مانده به شش بلند بشوید مقداری راه بروید تا خواب از سرتان بپرد و دارو را بخورید.بعد از دارو، خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. چون اگر خواب ما درست و کامل نباشد سفر خوبی نخواهیم داشت. چون بیشترین مطلبی که روی جسم اثر می‌گذارد، خواب است که طبق فرمایش استاد امین ساعت ده شب است که بیشترین انرژی را از کائنات دریافت می‌کند.

من همیشه هنگامی که مهمان داشتیم نزدیک ساعت ده که می‌شد می‌گفتم شما بنشینید من می‌روم که بخوابم و مهمان ها و اطرافیان از آن به بعد طوری برنامه خود را می‌‌ریزند که از ساعت شش تا ده شب است. چون برای جسم من این انرژی که از خواب می‌گیرم مهم است.و همین‌طور غذای ما هم خیلی مهم است .طبق فرمایش آقای مهندس، صبحانه باید بین ساعت هفت تا هشت صبح،ناهار دوازده تا یک بعد از ظهر و شام از ساعت شش بعد از ظهر تا هفت شب که حد اقل دو ساعت قبل از خواب غذا خورده شده باشد.ممنون که به صحبت های من گوش دادید.

 

عکس های یادگاری اعضای نمایندگی در آخرین جلسه سال

«ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی 

ازین باد ار مدد خواهی چراغ دل بر افروزی»

سال نو مبارک...

تایپ:مسافر احمد-لژیون سوم

ارسال خبر:همسفر مسعود-لژیون یکم

نمایندگی دلیجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .