English Version
English

مشارکت مکتوب_ تعطیلات فرصتی برای بازبینی آموزش‌ها

مشارکت مکتوب_ تعطیلات فرصتی برای بازبینی آموزش‌ها

سلام دوستان افسانه هستم یک همسفر
پیشاپیش فرارسیدن بهار طبیعت و سال نو را به تمامی خدمت‌گزاران کنگره۶۰ تبریک عرض نموده و برای همه عزیزان آرزوی سلامتی همراه با آرامش و شادی را از قدرت مطلق خواستارم. وقتی شنیدم کنگره، ۱۳ روز عید تعطیل است، برای من که تازه سه‌ماه است به کنگره می‌آیم، خبر خیلی ناراحت کننده‌ای بود و برایم سخت بود که دو هفته دور از این فضای پرانرژی و مثبت باشم و برای مسافرم هم که تازه سفر خود را شروع کرده، نگران شدم که در طی این دو هفته با دور بودن از جلسات آموزشی، ممکن است چه اتفاقی برایش بیفتد. ولی از آنجا که هر تصمیمی در کنگره بر پایه تفکر درست گرفته می‌شود، قطعاً فلسفه تعطیلات عید هم جز این نمی‌باشد.
حال که خوب فکر می‌کنم، متوجه می‌شوم برای من که مدت سه‌ماه است به کنگره آمده و سی‌دی نوشتم، فرصت مناسبی است برای تفکر و این‌که راه خود را در بین آموزش‌هایی که دیده‌ام، پیدا کنم و بتوانم بال پروازی برای رهایی مسافرم باشم.
به سفر اولی‌ها سفارش شده که از مسافرت پرهیز کنند و هدف این است که انرژی مسافر به هدر نرود و سفرش خراب نشود. من می‌توانم با برنامه‌ریزی درست، اوقاتی را برای گردش و لذت‌بردن از هوای پاک و طبیعت شهر خود اختصاص دهم، اوضاع و احوال مسافر به حال و احوال همسفرش نیز وابسته است. خداوند را شاکرم که مرا در مسیری قرار داده تا بهترین سرگرمی را برای اوقات فراغت خود در منزل فراهم کنم ازجمله این برنامه‌ها موارد زیر را می‌توان نام برد:
۱- مرور سی‌دی‌های نوشته شده و یافتن آن نکات طلایی که راه‌گشای زندگی من است.
۲- نوشتن سی‌دی‌های دیگر و آموزش گرفتن از آن‌ها.
۳- بازدید از سایت‌های کنگره و آموزش‌گرفتن از مطالب و مباحث به اشتراک گذاشته شده.
۴- مطالعه کتاب‌های چهارده وادی، ۱۴ مقاله، ۶۰درجه زیر صفر و...
۵- تهیه مطالب برای سایت.
پس من می‌توانم با برنامه‌ریزی و ایجاد محیطی پر از آرامش در کنار خانواده، به نحواحسن وقت خود را پر کنم و در پایان با آموزش گرفتن، به حال خوشی برسم و مسافرم هم بتواند در مسیر درمان خود، پابرجا و استوار بماند. این تعطیلات، فرصت گران‌بهایی برای منِ همسفر است تا با کاربردی نمودن آموزش‌های دریافتی، نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنم و در برابر مشکلاتی که مرا تهدید می‌کنند، مقاوم بوده و آن‌‌ها را برای خود تبدیل به فرصت نمایم.
همچنین تصمیم گرفتم، اهداف سال ۱۴۰۲ خود را مکتوب نموده و برای رسیدن به آن‌ها، تمام تلاش خود را به‌کار بندم، چون در کنگره آموختم؛ هر خواسته‌ای که واقعی باشد، حتماً با تلاش به آن خواهم رسید.
در پایان امیدوارم همگی سال خوبی را شروع کنیم و از خداوند متعال یاری جوییم تا بتوانیم قلب‌های خود را به سوی کمال، دگرگون نموده و طبیعتِ وجود خود را به بهترین و نیکوترین طبیعت‌ها تبدیل کنیم.

سلام دوستان دلارام هستم همسفر
در سالی که گذشت مشکلات و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتم، امیدوارم در سال جدید با یاری قدرت مطلق الله با موفقیت‌های زیادی روبرو  شوم. بعضی از ما در تعطیلات هم به فکر کار کردن هستیم و برخی هم بدون هیچ هدفی فقط می‌خواهند، روزها بگذرند. درصورتی‌که هم باید به فکر استراحت کردن بود هم دنبال کردن هدفی که داریم. این را باید بدانیم که برای رسیدن به هدف‌هایی که داریم باید تلاش و کوشش کنیم، با نشستن  و غصه خوردن هیچ‌وقت نمی‌توانیم به هدف‌هایمان برسیم. وقتی به گذشته خودم نگاه می‌کنم می‌بینم چقدر بیهوده و بی‌هدف فرصت‌هایم را از دست دادم. در تعطیلاتی که پیش رو دارم تصمیم گرفتم وقت بیشتری در کنار خانواده باشم‌، تمام سعی خودم را بکنم در سال جدید با حرکت به سمت ارزش‌ها‌، برنامه‌ریزی درست، استراحت دادن به فکر و ذهنم و یاری خداوند بتوانم به هدف‌هایم دست یابم و به سمت آرامش حرکت کنم.
امیدوارم همگی بتوانیم با سعی، تلاش و به‌کار بستن آموزش‌ها سالی سرشار از موفقیت را برای خود رقم بزنیم.

سلام دوستان ایران هستم همسفر
به نظر من این روزهای پایانی سال بهترین زمانی است که درک می‌کنیم پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگریست. این‌که با گذران هرسال از زندگی متوجه می‌شویم تنها مهر و محبت است که می‌ماند وگرنه پایان سال که می‌شود همه در هر شخصیت و موقعیت ناخودآگاه به تشویش و اضطراب و عجله سعی می‌کنند کارهای نیمه‌تمام خود را پایان دهند. انگار سال تمام می‌شود و وقت ما هم برای انجام هر کاری رو به پایان است. امسال که به توصیه کمک راهنمای خوبم به دلیل سفر اولی بودن، از خانه‌تکانی و خرید عید گذشتم ، می‌بینم چه احساس متفاوتی دارم. هر سال کلی وقت و انرژی برای این کارها می‌گذاشتم و جز سرگردانی و دل‌شوره و کسر وقت، چیزی عایدم نمی‌شد. فکر می‌کنم شروع سال جدید برای ما اعضای کنگره قطعاً شروع خط تفکر، تعقل و تغییر خواهد بود. تصمیم گرفتم تعطیلات عید را در کنار دید و بازدید و آجیل و شیرینی، برای خانه‌تکانی دلم هم وقت بگذارم. چند روزی هست یک دفتر یادداشت کوچک با خودم دارم و تمام دلخوری‌هایی که سالهای سال برای خودم و دیگران بازگو می‌کنم را در هر صفحه یادداشت کردم. قبلاً فکر می‌کردم بازگو کردن تمام دلخوری‌های ریز و درشتی که از آدم‌ها و شرایط پیرامون داشتم برای دیگران، دلیلی هستند برای نادیده گرفتن خطاهای شخصی من، ولی این دو، سه روز با مرورشان می‌بینم دیگر دل‌خور نیستم چون در تمام آن‌ها مسئولیت خودم را عمداً نادیده می‌گرفتم. تصمیم گرفتم برای جبران خسارت، آغاز سال جدید برای دلجویی از آدمهایی که به آن‌ها آسیب زدم، وقت بگذارم. بهار و زیبایی‌هایش همیشه صرف لباس، وسایل جدید و سرگرمی های بی‌فایده‌ای می‌شد که هیچ دریافتی و نتیجه‌ای از آن ندیدم. ولی بهار امسال برایم کلی وقت ارزشمند دارد که می‌توانم ۱۴ وادی عشق را تکرار کنم. ساعات اولیه روز را صرف نوشتن می‌کنم و این به من حس مفید بودن می‌دهد زیرا در تمام زندگی‌ام حتی بلد نبودم برای خودم وقت بگذارم. ولی روزهای کنونی زندگی‌ام را برای تمرین صبر،  تفکر درست، داشتن خواسته درست صرف می‌کنم و فکر می‌کنم دید و بازدید امسال بهترین موقعیت است برای محک زدن در مسیر بالا بردن نقطه تحمل خودم.
تعطیلات امسال زمان بسیار خوبی‌ است برای این‌که مقایسه کنم چقدر از منیت من کم شده است، چقدر دیگران را کمتر قضاوت می‌کنم. فکر می‌کنم در کنگره یاد گرفتم که مهر و محبت خودم را به دیگران بی‌قید و شرط جاری کنم چراکه خالق مطلق، عشق را از وجود خودش به همه مخلوقات داده و برای رسیدن و دوست داشتن آفریدگارمان باید همه آفریده‌های او را دوست داشته باشم، چون عشق یعنی بدون بهانه ببخشی از آن‌چه برایت ارزشمندتر است، بی‌بهانه دوست داشته باشی و بدون هیچ انتظار و چشم‌داشتی عشق بورزی، همان‌طور که آقای مهندس بعد از رهایی از بند اعتیاد فقط به خودشان فکر نکردند و ریشه درختی شدند که ساقه‌ها، شاخه‌ها و برگ‌هایش هزاران‌هزار زندگی شد که از تاریکی به روشنایی و نور رسیده‌ است. این‌قدر تغییر در سطح زندگی را هیچ دانشگاه، نهاد و دوستی به ما عرضه نکرده است حتی اعضای خانواده و والدین ما نتوانستند چنین عشقی که آقای مهندس و تمامی خدمتگزاران کنگره۶۰ بی‌منت به ما آموزش داده و نثار می‌کنند را یاد دهند. امیدوارم این تعطیلات برای همه ما زمانی باشد برای تمرین تفکر، تغییر و تبدیل برای بهتر زیستن

گردآوری: رابط خبری همسفر فاطمه لژیون کمک‌راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
ارسال: همسفر وجیهه لژیون کمک‌راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .