English Version
English

برنامه ریزی همراه با تفکر صحیح

برنامه ریزی همراه با تفکر صحیح

جلسه چهاردهم از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه مسافران  کنگره ۶۰، نمایندگی نائین؛ به استادی مسافر محمد رضا و نگهبانی  مسافر مهرداد و دبیری  مسافر سعید با دستور جلسه "از تعطیلات چگونه استفاده کنیم" در روز یکشنبه 28  اسفند ماه ۱۴۰۱ راس ساعت 17 آغاز به کار کرد

سخنان استاد:

سلام دوستان محمد رضاهستم یک مسافر‌.

چرا آقای مهندس برنامه تعطیلات را برنامه ریزی کردند که باشد؟ در قدیم آقای مهندس فرمودند: کنگره شصت مثل بیمارستان و یا کلانتری هیچ موقع تعطیل نباید باشد. بعد از گذشت مدتی جناب آقای مهندس تصمیم گرفتند چهارده روز تعطیلات نوروز، کنگره تعطیل باشد. اگر بخواهیم تعطیلات را به مثلث تشبیه کنیم، یک ضلع آن تعطیلات، ضلع دوم برنامه ریزی و ضلع آخر بودجه می‌باشد. اول برای مسافرت و تعطیلات فکر می‌کنیم که هدفمان چیست؟ برنامه ریزی باید انجام بدهیم و مقصد مشخص باشد. بعد از برنامه ریزی دقیق باید بودجه آن را در نظر داشته باشیم. جناب آقای مهندس وقتی سفر خارج از کشور می‌رفتند برای سمینار و همایش‌ها، از یک سال قبل برنامه ریزی می‌کردند و بودجه آن را طی یک سال پس انداز می‌کردند.


بخش بزرگ مشکلات ما، بودجه است. اگر نتوانیم با برنامه ریزی بودجه سفر را تامین کنیم قطعا به مشکل برمی‌خوریم. در کنگره شصت مسافر سفر اول اجازه سفر رفتن را ندارد. یکی از دلایل این کار این است که آب و هوای مناطق مختلف با هم فرق دارد و در سیستم بدن تاثیر می‌گذارد‌. شخص مجبور است به خاطر این‌‌که با آب‌وهوای محل سفر سازگاری پیدا کند، مقدار شربتOT را افزایش دهد و باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن را به هم بریزد. دلیل بعدی این‌که ممکن است در سفر شربت OT کم بیاورد.

فعالیت بیش از حد هم راندمان کار را پایین می‌آورد و بدن را از بین می‌برد. مثل چراغ نفتی؛ فتیله که به اندازه باشد برای سوختن، سوخت هم به آرامی انجام می‌شود. اما اگر فتیله را بالا بکشیم درسته که نور دوبرابر می‌شود ولی مصرف سوخت هم افزایش پیدا می‌کند‌ و در نهایت به مشکل برمی‌خوریم.
بدن انسان هم این چنین است. یک مسافر زمانی که راهنما به او می‌گوید که سفر را انجام نده، اگر هدف او درمان باشد آن را قبول می‌کند. یادمان باشد که هدف ما از آمدن به کنگره چیست؟
حضرت علی(ع) فرمودند: "اگر کسی امروزش با فردایش یکی باشد، ضرر کرده است".
در کنگره شصت، باید هدف بزرگ داشته باشیم. یک فرد مصرف کننده که کارتن خواب بوده، در کنگره پله پله جلو می‌رود که می‌شود پهلوان. امیدوارم همگی بتوانیم از تعطیلات نهایت استفاده را ببریم. حتما سی دی بنویسیم تا از چرخه آموزش‌ خارج نشویم و به کنگره وصل باشیم. از این که به صحبت‌های من توجه کردید بسیار سپاسگزارم.

مرزبان کشیک:

مسافر علی

 

تایپ و نگارش:

مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .