English Version
English

کارگاه مجازی- تعطیلات نوعی محک زدن مسافر و همسفر است

کارگاه مجازی- تعطیلات نوعی محک زدن مسافر و همسفر است

دومین جلسه از دوره چهارم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران کنگره۶۰ نمایندگی پروین اعتصامی با دستور جلسه « از تعطیلات چگونه استفاده کنیم؟ » با استادی همسفر مریم در روز شنبه مورخ ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

سخنان استاد:
سال اول که به کنگره آمدم وقتی اعلام کردند که دو هفته کنگره تعطیل است کمی ناراحت شدم، با اینکه مسافرم درست سفر می‌کرد ولی باز هم دلشوره عجیبی داشتم که این دو هفته را چکار کنم!
با توجه به شرایط کنگره اجازه سفر رفتن نداشتیم و با آنکه می‌دانستم در خانه باید بمانم نمیدانم چرا حس عجیبی داشتم، یادم می‌آید شب‌ها نمی‌توانستم راحت بخوابم.
با هر سختی بود این دو هفته گذشت و دوباره به کنگره برگشتیم و سفر ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روزی به عید مانده بود که ما وارد سفر دوم شدیم و دوباره قرار است کنگره دو هفته تعطیل باشد و حس میکنم دلنگرانی های قبل را ندارم.
 
 
دلم می‌خواهد الان که دارم برای این دستور جلسه مطلبی را می‌نویسم به تعطیلات فکر کنم و بتوانم درک کنم که چرا آقای مهندس به مدت دو هفته کنگره را تعطیل کردند؟ یا در این تعطیلات چکار کنم؟ نمی‌خواهم مثل سفر اول برایم گنگ باشد، بلکه می‌خواهم بدانم در کنگره چه آموزش‌هایی را دریافت کردم با آموزش‌هایی که در کنگره گرفته‌ام می‌دانم از هر زمانی باید محصولی را برداشت کنیم یا بذری را بکاریم تا بتوانیم در آینده آن را برداشت کنیم.
تعطیلات نوعی محک زدن مسافر و همسفر است و در واقع در این تعطیلات هست که سنجیده می‌شویم و رشد می‌کنیم. خدا را شکر که خیلی از افکار منفی من با استفاده از جهانبینی که در کنگره‌۶۰ یاد گرفته‌ام از بین رفته است.
برای وقت خودمان ارزش قائل باشیم، من همیشه تصورم این بود که داشتن حال خوب به شخص یا مکان خاصی احتیاج دارد، اما در کنگره آموختم که این‌گونه نیست الان وقتی وارد فضای پر از گل می‌شوم حال خوبی دارم و عظمت خدا را بیشتر حس می‌کنم، حتی اگر امسال هم مسافرت نروم می‌توانم با خانواده حال خوبی داشته باشم.
 
 
ما در تعطیلات وقت کافی داریم تا به کارهایی که سال گذشته انجام داده‌ایم فکر کنیم و ببینیم کدام کارمان اشتباه بوده که آن را جبران کنیم و نیز فرصتی است برای اینکه اهداف خود را تعیین کنیم و برای رسیدن به آن برنامه‌ای بریزیم که تمام تلاش خود را انجام دهیم و اینکه ذهن خود را از افکار منفی دور نمائیم و با نزدیک شدن و ارتباط بیشتر با خانواده از این لحظات لذت ببریم.
در واقع تعطیلات نوعی محک زدن است و باعث رشد ما می‌شود، خدا را شاکرم که در این زمان خیلی از افکار منفی‌ام با استفاده از آموزش‌های کنگره از بین رفته است و می‌توانم با استفاده از افکار مثبت، هم روی آموزش خود کار کنم هم به تفریح بپردازم.
به نظر من این تعطیلات فرصتی هست برای ساخته شدن تا پس از تعطیلات با انرژی بیشتر در کنگره حاضر شویم.
 
 
 
 
تهیه‌گزارش: همسفر مریم رهجوی کمک‌راهنما همسفر ژاله (لژیون۱۴)
تایپ: همسفر مژگان- رابط خبری، رهجوی کمک‌راهنما همسفر ژاله (لژیون۱۴)
ویراستار، تنظیم‌کننده و ارسال: کمک‌راهنما همسفر فاطمه (لژیون۱)
همسفران نمایندگی پروین اعتصامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .