English Version
English

به‌یادماندنی‌ترین لحظات زندگی ما زمانی خواهند بود که در عین سادگی و زیبایی، در لذت ارتباط خود با دیگران غرق می‌شویم

به‌یادماندنی‌ترین لحظات زندگی ما زمانی خواهند بود که در عین سادگی و زیبایی، در لذت ارتباط خود با دیگران غرق می‌شویم

مشارکت همسفران لژیون مرزبانی درباب دستورجلسه (از تعطیلات چگونه استفاده کنیم)

مشارکت مرزبان همسفر ملیحه:

عید نوروز از اعیاد باستانی و زیبا ما بوده که با بهار طبیعت آغاز می‌شود و هم‌زمان با نو شدن و زنده شدن، گشایش و آغاز صورت می‌گیرد.
کنگره۶۰ برای آموزش به ما، از تمثیل طبیعت به عنوان الگو مناسب استفاده می‌کند؛ حتی صفات انسانی را به زلزله، سیل، طوفان، کوه و باران تشبیه کرده است و چقدر زیبا بوده که صفات خود را با این الگوها و تمثیل‌ها درک کنیم و درون خود را بشناسیم. قبل از آشنایی با کنگره، هم‌زمان با نزدیک شدن به عید نوروز نگرانی، دلهره ‌و ناآرامی‌ها در وجود من اوج می‌گرفت و از هر تعطیلی حتی روزهای جمعه‌ نیز متنفر بودم؛ زیرا مسافرم مصرف‌کننده بوده و همیشه دیرتر از دیگران در مهمانی‌های ایام عید حاضر می‌شدیم و گاهی اوقات قبل از پذیرایی به خانه بر‌می‌گشتیم یا مجبور می‌شدیم که بدون مسافرم به مهمانی برویم. هیچ‌گاه از دید و بازدید و مسافرت‌ها لذت نبرده و علت آن را در مصرف‌کننده بودن مسافرم می‌دانستم. از کوچکترین سخن و رفتار دیگران به‌ هم‌ ریخته شده و کنترل خود را از دست می‌دادم؛ اما هم‌زمان با آشنایی با کنگره و دریافت آموزش‌ها، آموختم که باید علت این به هم‌ریختگی را در درون خود جویا شده و مسافرم را مقصر ندانم. بنده با آموزش‌ها دریافتم که دلیل لذت نبردن من از زندگی، صفات بد و تاریکی‌های دورنم بوده و همیشه با نقاب زدن بر صورت خود، حالم را از دیگران پنهان می‌کردم. کنگره به من آموخت که چگونه از تعطیلات نوروز استفاده کرده و در کنار مسافر و فرزندانم بهترین لذت‌ها را دریافت کنم که سه سال است من معنا تعطیلات و عید نوروز را درک کرده‌ام.
انسان همیشه در حال تکامل بوده؛ اما به استراحت و تفریح نیز نیازمند است. امیدوار هستم که از تعطیلات پیش‌رو به خوبی استفاده کرده و بهترین لذت‌ها را دریافت کنیم. آرزو من برای همه عزیزان موفقیت و سرافرازی است.

مشارکت کمک‌راهنما همسفر مهری:

چگونه تعطیلات را پشت سر گذاشته و معنی این سؤال چیست! آیا برای تعطیلات نیز بایستی کاری انجام دهیم!
خداوند را شاکر بوده که آموزش‌های کنگره۶۰ همیشه و در هر مکانی کاربردی است و این آموزش‌ها ما را به سمت آرامش و آسایش هدایت می‌کند؛ اما برای تعطیلات، زمانی‌که قصد سفر دارید باید چه نکاتی را مدنظر داشته باشید!
ابتدا باید از ۶ ماه قبل برنامه‌ریزی و پس‌انداز کرده و سپس مقصد سفر را مشخص کنیم. تعطیلات برای یک رهجو سفراولی، محدودیت‌هایی داشته و بایستی تا حد‌امکان از مسافرت کردن؛ پرهیز کند. در تعطیلات افرادی‌که به تازگی سفر خود را آغاز کرده‌اند؛ باید از رفتن به مهمانی‌های طولانی مدت خودداری کرده و به خواب شب اهمیت دهند تا دارو را در وعده صبح، در ساعت مشخص مصرف کنند.
طبق فرمایشات گذشته؛ هم‌زمان با شروع تعطیلات نوروزی، مسافر وارد جنگ تمام‌‌عیار شده و باید از گذرگاه‌های سخت عبور کند تا تبدیل به انسانی کارآزموده و رها شود؛ بنابراین پیروزی در این جنگ باعث صعود و شکست نیز باعث سقوط می‌شود. امیدوار هستم ما با آموزش‌هایی که دریافت کرده‌ایم؛ تعطیلات خوبی را در کنار خانواده رقم بزنیم.

مشارکت کمک‌راهنما همسفر زهرا:

تعطیلات به‌منظور استراحت و کسب انرژی انسان‌ها بوده و برای اعضا کنگره۶۰ باعث می‌شود که قدر این مکان را بیشتر دانسته و دلتنگ دوستان خود شویم. سی‌دی‌های آقای مهندس، بار آموزشی بسیار بالایی به‌همراه داشته و مانند سیم رابط بین ما و کنگره است؛ همچنین مانند چراغی عمل کرده که اگر ارتباط قطع شود؛ این چراغ نیز خاموش خواهد شد‌. برای بنده گوش کردن به سی‌دی‌ها، مانند تنفس کردن؛ امری ضروری است.
تعطیلات موضوع شخصی و منحصر به فردی بوده که هر شخص با برنامه‌ریزی می‌تواند از فرصتی که در اختیار او قرار داده شده؛ بهترین بهره را ببرد. ارزش عمر هر شخص به اندازه اعمالی که انجام داده است؛ خواهد بود. در زندگی انسان‌ها پستی و بلندی‌های بسیاری وجود دارد؛ اما باید با سعی و تلاش از تک‌تک لحظه‌های زندگی خود به بهترین نحو استفاده کنند. به‌یادماندنی‌ترین لحظات زندگی ما زمانی خواهند بود که در عین سادگی و زیبایی، در لذت ارتباط خود با دیگران غرق می‌شویم. تعطیلات بهترین زمان برای ورزش کردن بوده؛ زیرا ورزش باعث افزایش روحیه و حس خوب در ما می‌شود. امیدوار هستم که ما قادر باشیم تا از تعطیلات به بهترین شکل بهره ببریم. تعطیلات بهترین فرصت برای ما انسان‌ها است؛ زیرا به‌واسطه آن از آموخته‌ها خود استفاده کرده و فضایی سرشار از آرامش، عشق و محبت را در کنار خانواده خود سپری خواهیم کرد.

مشارکت کمک‌راهنما تازه‌واردین همسفر مهین:

ایام به‌سرعت درحال عبور بوده و این فصل‌ها هستند که انسان را به فکر فرومی‌برند و شاید اگر این فصول، شکوفه زدن درختان و برگ‌ریزان نبود؛ ما قادر به تغییر نبودیم. به‌ شکرانه الهی و دریافت آموزش‌ها، افکار ما لباس زمستانی خود را از تن خارج کرده و با رسیدن فصل نو و شکوفایی درختان، خود را آماده پوشیدن لباسی نو کرده است. انسان‌ها در هر لحظه از زندگی خود، در حال دریافت آموزش بوده که به‌واسطه آن قادر به حفظ تعادل در زندگی روزمره خود می‌باشند؛ اما گاهی خود را فراموش کرده که هدف از قدم نهادن در هستی چه بوده است!
ما با افراط و تفریط به خودمان آسیب می‌زنیم.گاهی برای برقراری تعادل، جسم نیاز به استراحت داشته تا از هستی برای شروعی دوباره نیرو و قدرت دریافت کند. خداوند را شاکر بوده که در کنگره بها فراوانی به جسم و سلامتی اشخاص داده شده است تا قادر باشند به بهترین نحو به امورات زندگی خود بپردازند. امیدوار هستم دوستان با کسب آموزش‌های کنگره، از این فرصتی که برای تعطیلات نوروزی در اختیار آن‌ها قرار گرفته؛ در کنار خانواده نهایت استفاده را ببرند. درپایان برای تک‌تک اعضا کنگره۶۰ به‌خصوص جناب مهندس و خانواده محترم ایشان، شادکامی و سربلندی خواستارم.

ویرایش: همسفران گروه ویرایش
تنظیم و ارسال: همسفر الهه رهجو کمک‌راهنما همسفر ندا (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .