English Version
English

تعطیلات ،زمانی برای نگریستن به درون خود

تعطیلات ،زمانی برای نگریستن به درون خود

اولین جلسه از دوره پنجم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره60 نمایندگی باغستان کرج با استادی کمک راهنما مسافر اکبر ،نگهبانی مسافر علی اصغر و دبیری مسافر سعبد با دستور جلسه "از تعطیلات چگونه استفاده کنیم" روز شنبه 27 اسفندماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان اکبر هستم یک مسافر، خداوند بزرگ شاکرم به‌واسطه فرصتی که در اختیار من قرارداد تا خدمت کنم.
دستور جلسه امروز، از تعطیلات چگونه استفاده کنیم است. که در مورد آن با یکدیگر صحبت می‌کنیم.
در ابتدا پیشاپیش سال نو را به همه دوستان تبریک می‌گویم. امیدوارم سالی سرشار از شادی و آرامش در کنار خانواده داشته باشید. وقتی صحبت از تعطیلات می‌شود، در ادامه آن‌هم سفر و مسافرت رفتن در ذهن ما شکل می‌گیرید. درگذشته خیلی سخت‌گیری‌های زیادی بود برای سفر نرفتن یک مسافر سفر اول، که البته از جوانبی این موضوع درست است و بهتر است مسافری که تازه اول راه است این کار را نکند.
ولی در حال حاضر این سختگیری کمتر شده است، اما نکته سفر رفتن یا نرفتن نیست بلکه مهم این است که از این وقت خالی و تعطیل چه استفاده‌ای می‌کنی. معمولاً و متأسفانه بعد هر تعطیلی در کنگره 60 مقدار کمی از اعضا به دلایل مختلف ریزش می‌کنند و خود این امر باعث شده که توصیه می‌شود بهتر است در این ایام به‌واسطه دنیا مجازی و نوشتارهای آن به کنگره 60 وصل بود.
خود من وقتی در جایگاه‌های مختلف خدمتی بودم، اعضای زیادی را در نظر داشتم و مسیر درمان آن‌ها را از دور رسد می‌کردم و دنبال این بودم که چرا بعد تعطیلات تعدادی از افراد نمی‌آیند. به عقیده من یکی از عوامل مهم این است که آن مسافر بخشی از وظایف خود را که در مسیر درمانش بوده مثل نظم دارو خوردن، سی دی نوشتن، خدمت کردن ...به‌درستی انجام نداده و همین موضوع بروز مشکل کرده است.
پیشنهادی که من برای افراد در حال سفر اول دارم، این است که در صورت امکان مسافرت نروند و در هر مکانی بودن چه در سفر و چه در محل سکونت و شهر خود در این ایام سی دی‌های جناب مهندس را که دوست دارند گوش کنند.کتاب‌ها و نوشتارهای کنگره 60 را مطالعه کنند. این تجربه را من دارم و بسیار در این ایام به مسافر کمک می‌کند.
در ضمن این فرصت بسیار خوبی است که هر شخص به درون خود رجوع کند و ببیند از زمانی که وارد کنگره 60 شد تا امروز برای او چه تغییراتی ایجادشده است و قدر این تغییرات را بداند. امیدوارم سال پیش رو برای همه دوستان سال خوبی باشد.
از همه شما سپاسگزارم که به صحبت‌های بنده توجه فرمودید.

 

تایپ :مسافر مصطفی لژیون دوم

تنظیم و ارائه :مسافر احسان لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .