English Version
English

محبت بالاترین ثروت و گوهری است که هر انسانی در وجود خود دارد (نمایندگی رز)

محبت بالاترین ثروت و گوهری است که هر انسانی در وجود خود دارد (نمایندگی رز)

ششمین جلسه از دوره هفتم لژیون سردار نمایندگی رز، با استادی مسافر بیتا کمک راهنما، نگهبانی همسفر لیلا و دبیری مسافر فاطمه، با دستور جلسه «ثروت» روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۹:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان بیتا هستم یک مسافر.
"همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی، که هنوز من نبودم که تو بر دلم نشستی"
محبت بالاترین ثروت و گوهری است که هر انسانی در وجود خود دارد. شاید در چرخه‌های حیات، در برهه‌ای از زمان، آن را فراموش کند، و اینکه در روز ازل چه عهد و پیمانی بسته و روی زمین آمده است، اما خداوند انسان را فراموش نمی‌کند. انسان در چرخه‌های حیات می‌رود ‌و می‌آید و در امتحان‌های مختلف قرار می‌گیرد، و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که جز محبت الهی چیزی ندارد و تنها اوست که دستگیر است. هنگامی که این مسئله بالاترین ثروتش شد، دیگر از حسابگری بیرون می‌آید، نمی‌گوید من این کار را انجام می‌دهم و در قبالش انتظار دارم فلان کار برایم انجام شود.
انسانی که صاحب محبت می‌شود، مانند یک شاهزاده رفتار می‌کند و دیگر به فقر نمی‌اندیشد. حتی اگر دستش تهی باشد، با همان دست بخشندگی می‌کند، لبخندش را از دیگران دریغ نمی‌کند و بدون هیچ چشم‌داشتی خوبی می‌کند.
آقای مهندس در کتاب چهارده وادی، قدم به قدم این‌ها را آموزش داده‌اند. ما از وادی اول که تفکر است شروع می‌کنیم تا به وادی عشق و محبت می‌رسیم. محبت به گیاه، به حیوان، آسمان و زمین... آنگاه بی‌دریغ عشق می‌ورزی و گوهر وجودی خود را می‌بخشی. گوهری که برای خودت نیست، بلکه به امانت در اختیار تو است.
انسان شاید در برهه‌ای، حس کند که من صاحب فلان چیز هستم! من این کار را می‌کنم! ولی در حقیقت، انسان وسیله است. اگر من قدمی برای کسی برمی‌دارم، یعنی خداوند به من این اجازه را داده است، و باید شاکر او باشم.
زمانی که سفری را آغاز کردی و ضدارزش‌ها را کنار گذاشتی، بند عشق میان تو و خالق گره می‌خورد. معجزاتی در زندگی‌ات اتفاق می‌افتد و باورت نمی‌شود که زمانی خداوند آن‌قدر به تو ثروت می‌دهد که بتوانی ببخشی. کنگره تو را به جایی می‌رساند که تو می‌توانی بی‌وقفه ببخشی، بی‌وقفه محبت کنی و عاشق تمام مخلوقات خداوند شوی. به همه محبت می‌کنی بدون اینکه به تو محبت کنند.
خیلی خوب است که ما ذهن و قلبی ثروتمند داشته باشیم. در کنگره ما به واسطه عشق الهی ترس‌هایمان را کنار می‌گذاریم، و دیگر ترس از فقر نداری نداریم.


گردآوری و تایپ: مسافر فاطمه- نمایندگی رز
ویرایش: همسفر مریم- نمایندگی رز
بازبینی: همسفر سل‌ماز کمک راهنما- نمایندگی رز

ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .